וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעייתו של רומן זדורוב: בדיקת השערה מוכיחה שהוא לא הרוצח של תאיר ראדה

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 10:54

אולגה זדורוב אמרה בריאיון ל-103FM כי היא ובעלה, הנאשם ברצח הנערה בקצרין, "שמחו מאוד" מפרסום תוצאות בדיקת הדנ"א המיטוכונדריאלי, שקבעה כי שערה שנמצאה בזירת הרצח עשויה להתאים בסבירות מסוימת לאדיר חבני (א"ח), בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו

בווידאו: ד"ר חן קוגל שהוביל למשפט החוזר של זדורוב חוזר לדוכן העדים/צילום: אלי אשכנזי וערוץ היוטיוב רצח תאיר ראדה

אולגה זדורוב, רעייתו של רומן זדורוב העומד בפני משפט חוזר בגין רצח תאיר ראדה, הביעה הבוקר (שלישי) סיפוק מהבדיקה שקבעה אתמול כי שערה שנמצאה בזירה עשויה להתאים בהסתברות סטטיסטית מסוימת לאדיר חבני (א"ח), בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו (א"ק), וקראה לחקור את השניים. בעקבות תוצאות בדיקות ה-DNA המיטוכונדריאלי של השערות, ייערך מחר דיון בפני הרכב השופטים שדן בתיק. זאת, למרות ששלב ההוכחות כבר הסתיים.

"אי אפשר לזרוק את זה לפח, מדובר בראיה לכל כיוון ומכל דבר", אמרה זדורוב. "בכל מדינה מתוקנת היו עוצרים את א"ח ואת חברה שלו ומקבלים ממנו את גרסתו. אף אחד עד היום לא חקר אותה ולא בדק אותה, מבחינתם היא צדיקה - תפסיקו להיות תמימים כבר. יש פה חד משמעית עובדות שמצביעים עליה. בעלי יושב על כלום ראיות ועל כלום עובדות, והיא מטיילת בכל העולם ועושה את עצמה מסכנה".

קרבצ'נקו, מתמודדת נפש, חיה כיום באוקראינה לאחר שספגה בארץ הטרדות מתומכיו של זדורוב. בניגוד לדבריה של זדורוב, התיק נגדה נסגר מחוסר אשמה, וכי באף אחת מהשערות שנמצאו בזירה לא נמצאה התאמה אליה. היא מכחישה בכל תוקף קשר כלשהו לרצח של תאיר ראדה.

אולגה ורומן זדורוב במשפטו החוזר של  זדורוב, בימ"ש מחוזי נצרת, 12 בדצמבר 2021. אלי אשכנזי
אולגה ורומן זדורוב בבית המשפט, דצמבר 2021/אלי אשכנזי

"אני לא המשטרה, אני לא חוקרת ולא קובעת דברים כאלה. הם אמורים לדעת מה לעשות עם הראיות האלו. זה לא בעלי, ושוב - לא תפקידי לחפש. למה אני צריכה להוכיח את חפותו של בעלי? אנחנו 15 שנים זועקים שזה לא הוא", קבלה זדורוב. "אני חושבת שרוב הציבור הבין על פי כל הראיות שהצגנו במשפט החוזר, והנה אתמול הגיע עוד בשורה משמחת מאוד", אמרה והאשימה את קרבצ'נקו ברצח. "זו לא ראיה אחת ולא רק השערה, כל הראיות שאספנו מצביעות עליה. הגרסה של א"ח מתחזקת מפעם לפעם. הפרקליטות צריכה לקחת את עצמה בידיים, לפתוח את התיק מחדש ולחקור את א"ק".

היא סיפרה כי היא ובעלה "שמחו מאוד" מפרסום תוצאות הבדיקה. "שמחנו מאוד. זה לא היה צפוי, לא קיווינו שימצאו עוד שערה והנה הנס הגיע. זה רק מוכיח שזה לא הוא, שהוא בן אדם נקי וחף מפשע. עם זאת, חשוב מאוד לגלות מי רצח את הילדה - אנו חייבים לדאוג לכך שיעצרו את הרוצח, במקרה הזה הרוצחת. אנו רוצים לגמור עם הסיפור הזה, כבר אי אפשר, זה בלתי נסבל".

האזינו לריאיון

אתמול נודע כי בבדיקת DNA מיטוכונדריאלי שנעשתה בשערות שנמצאו בזירת רצח תאיר ראדה אותרה שערה שעשויה להתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו. בעבר כבר נמצאה התאמה של DNA מיטוכונדריאלי לחבני בשערה נוספת שנמצאה בזירה.

בשערה ללא שורש אי אפשר לבצע בדיקה של DNA גרעיני, אלא בדיקה של DNA מיטוכונדריאלי. בניגוד לוודאות הזיהוי שמושגת מה-DNA הגרעיני הרי שבבדיקת ה-DNA המיטוכונדריאלי קשה לקבוע את מידת ההתאמה לאדם מסויים וניתן לקבוע רק כי קיימת הסתברות סטטיסטית כלשהי. בגלל הקושי למצוא התאמה תוצאות של בדיקת DNA מיטוכונדריאלי משמשות בהליכים פליליים בעיקר לצורך שלילת קשר ולא לצורך קביעת זהות.

חבני בן ה-38 הוא הגבר שכונה א"ח בפרשת רצח תאיר ראדה. הוא התגורר בעבר בקצרין, וטען כי בת זוגו לשעבר (אולגה קרבצ'נקו) התוודתה באוזניו כי רצחה את ראדה וכי היא לבשה את מכנסיו באותו יום. כיום הוא מתגורר במושב במרכז הארץ. חבני טען בעבר נגד קרבצ'נקו בתוכנית "צל של אמת", שעסקה בחקירת הרצח, כי היא רמזה לו על כוונותיה ביום הרצח, ובהמשך התוודתה באוזניו כי רצחה את הילדה. קרבצ'נקו דחתה את הטענות, והתיק נגדה נסגר מחוסר אשמה.

הבדיקות נערכו במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בסבב הנוכחי נבדקו 18 שערות שלא נבדקו בעבר. ב-17 מהן נמצאה התאמה ל-DNA מיטוכונדריאלי של תאיר ראדה ובאחת התאמה ל-DNA של אדיר חבני. עד היום לא התקבלו שערות בעלות פרופיל מיטוכונדריאלי שתואם לרומן זדורוב ולא התקבלו שערות בעלות פרופיל מיטוכונדריאלי שתואם לאולה קרבצ'נקו.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
נרצחה ב-2006 בקצרין. תאיר ראדה/ג'יני

חבני הגיב לגילויים החדשים באמצעות עורך דינו ירון פורר. "שמח שאחרי עשר שנים גישתי על פיה א"ק לבשה את בגדיי מתבררת כנכונה, ומכאן גם ההסבר למציאת השערה על גופתה של תאיר", טען.

פרקליטיה של אולה קרבצ'נקו, דניאל חקלאי ותומר שוורץ, מסרו בתגובה כי היא "לא קשורה לרצח משום בחינה", והזכירו כי התיק נגדה נסגר מחוסר אשמה. לגבי השערה שנמצאה אמרו פרקליטיה: "מעולם לא נמצאה שום התאמת דנ"א כלשהי בין הראיות בזירת הפשע לבין אולה עצמה. שנית, גם במסגרת השערה המדוברת, לא קיים דנ"א שמתאים לאולה. שלישית, במסגרת השערה המדוברת, לא מדובר בכלל בדנ"א רגיל שאכן יכול ללמד על זהות הרוצח, אלא בדנ"א מיטוכונדריאלי שלכל היותר יכול ללמד על התאמה פוטנציאלית למיליונים, למאות אלפים או לעשרות אלפים במקרה הטוב".

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. בקיץ האחרון קבע שופט העליון מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully