וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק בזק: בוטלו כמה סעיפי אישום נגד שאול אלוביץ', בכירים בעבר בחברה זוכו

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 11:26

השופטת מיכל אגמון-גונן מחקה שני אישומים נגד בעל השליטה לשעבר שאול אלוביץ', ובנוסף בנו אור אלוביץ', מזכירת החברה והסמנכ"ל לשעבר זוכו לחלוטין. בית המשפט קבע כי שי מקום להותיר את הדיון למשפט אזרחי ולא פלילי

בווידאו: היועצת המשפטית של משרד התקשורת מעידה במשפט נתניהו/צילום: רוני כנפו

בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל היום (רביעי) כמה סעיפי אישום נגד בעל השליטה לשעבר בחברת בזק שאול אלוביץ' בתיק בזק, וזיכה לחלוטין כמה בכירים בעבר בחברה. בהחלטתה, קבעה השופטת מיכל אגמון-גורן שיש מקום להותיר את הדיון למשפט האזרחי ולא הפלילי.

השופטת החליטה למחוק שני אישומים נגד אלוביץ', ובנוסף, בנו, אור אלוביץ', מזכירת החברה לינור יוכלמן והסמנכ"ל לשעבר עמיקם שורר - זוכו לחלוטין. מה שנשאר מכתב האישום עסק בתרמית חשבונאית. לדבריה, כתב האישום אינו מגלה יסוד לאשמה בעבירות קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות דיווח.

שאול אלוביץ' בתום הדיון בעניינו בפרשת בזק 20 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
אלוביץ' מחוץ לבית המשפט, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

"ניתן להגיש כתב אישום... אך להאשים את האדם הנכון, במידה הנכונה, בעת הנכונה, למטרה נכונה ובדרך נכונה - אין זה דבר קל כלל ועיקר", כתבה בהחלטתה השופטת אגמון-גורן. "נראה כי במקרה של האישומים השני והשלישי הם הוגשו במקרים בהם לא נחצה הרף הפלילי ולא היה מקום להגיש בגינם כתב אישום. יש להותיר, ככלל, את תקינות פעולת הועדות הבלתי תלויות למישור האזרחי. משכתב האישום נעדר עובדות בסיסיות להרשעה בעבירות אלו, יש מקום לבטלו מכוח סעיף 150 לסדר הדין הפלילי".

פרקליטות מיסוי וכלכלה מתחה ביקורת על ההחלטה, והיא צפויה לערער עליה. "האישומים העוסקים בהתנהלות הנאשמים בקשר לוועדות הבלתי תלויות בחברת בזק מתארים השתלשלות עובדתית של מרמה פלילית מובהקת, וכי האכיפה הפלילית בנסיבות אלה מוצדקת על מנת להגן על ציבור המשקיעים בשוק ההון. נלמד את ההחלטה ונשקול צעדינו", נכתב בהודעת הפרקליטות.

עוד בוואלה!

פילבר על ההטבות לבזק: היה לי מרחב שיקול דעת, אבל לא את האופציה לא לעשות

לכתבה המלאה
אור אלוביץ' 2017. באדיבות גלובס, צילום איל יצהר, מערכת וואלה! NEWS
זוכה לחלוטין. אור אלוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות גלובס, צילום איל יצהר

עורך הדין ירון קוסטליץ שייצג את הסמנכ"ל לשעבר שורר בירך על פסק הדין. "בית המשפט קיבל את כל טענותינו וביטל את האישומים נגד עמיקם שורר. עמיקם יוכל סוף סוף לאחר שנים לשים את העניין מאחוריו, ולהמשיך לתרום מכשרונותיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully