וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב אחד הנספים באסון מירון: "פרישת מפקד מחוז צפון - מתווה דרך לכל מי שנגע באירוע"

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 8:29

לאחר התפטרות ניצב שמעון לביא, הרב ישעיהו פוגל, שאיבד את בנו ידידיה באסון, בירך על ההחלטה והביע תקווה כי אחרים שהיו מעורבים בקבלת ההחלטות ינקטו בצעד דומה. ישראל דיסקינד, שאחיו נהרג באירוע, הוסיף: "הייתי מצפה שזה יקרה יום למחרת האסון"

בווידאו: מפקד מחוז צפון במשטרה מעיד בפני ועדת החקירה לאסון מירון/צילום: לע"מ

הרב ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל, שנספה באסון הר מירון בירך על פרישת מפקד מחוז צפון במשטרה, שמעון לביא. לדבריו, "זו החלטה אמיצה בכיוון הנכון - מתווה דרך לכל מי שנגע באירוע. יכול להיות שהיה צריך לעשות את זה קודם. אני מקווה שרבים יקחו אחריות".

ישראל דיסקינד, שאיבד את אחיו שמחה בונים דיסקינד באסון, הוסיף כי "הייתי מצפה שזה יקרה יום למחרת האסון. לקיחת אחריות בלי הנחת המפתחות היא לא באמת לקיחת אחריות. זה מתחיל בו. הציבור החרדי הוא הניזוק הגדול ביותר מהאסון, חברי הכנסת החרדים לא פעלו כלום כדי לתקן".

"הוא לא היחידי - זה מתחיל בו, אבל שלל גורמים גרמו לאסון. המחדל לא מתחיל בשמעון לביא או מסתיים בו, הוא לא האשם והאחראי היחידי. הייתי מצפה לראות את המפכ"ל לוקח אחריות", הוסיף דיסקינד. "זו הזדמנות נכונה מאוד לקרוא לכל אותם האנשים שאחראים לאסון הזה ועד היום ממשיכים לשמש בתפקידם כאילו לא נהרגו 45 אזרחים על לא עוול בכפם, להתפטר. מי שמסתכל על האסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה, מבין שהאשמה היא לא על הכתפיים של מפקד מחוז צפון לבדו - הגורמים הם רבים. יש את ועדת החמישה, יש את המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, יש את כל מפקדי המשטרה הרלוונטיים".

אתמול הודיע לביא למפכ"ל קובי שבתאי על כוונתו לפרוש מהשירות במשטרה בתקופה הקרובה. זאת, כשנה לאחר אסון מירון. במכתב ההתפטרות התייחס לביא לאסון הר מירון, וכתב: "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני - כמפקד האירוע - נושא באחריות. כוונתי הייתה והינה לאחריות של ממש, ללא חוכמות וללא התחכמויות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי איש, גם לא מאחורי השותפים לאחריות".

כמפקד מחוז צפון פעל ניצב שמעון לביא בתחומים רבים בדגש על המאבק בפשיעה במגזר הערבי ובניין הכוח לעתיד. לביא קיבל את האחריות לאסון מירון כבר ביום האסון. "לילה טראגי. אני נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע, ומוכן לכל בדיקה", אמר אז. בתגובה לפרישה איחל לו המפכ"ל בהצלחה בהמשך דרכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully