וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אסון מירון: מפקד מחוז צפון שמעון לביא הודיע על פרישתו מהמשטרה

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 21:04

ניצב לביא הודיע למפכ"ל שבתאי על כוונתו לפרוש מהשירות בתקופה הקרובה - יותר משנה לאחר האסון שגבה את חייהם 45 בני אדם. "נושא באחריות ממש, ללא חוכמות והתחכמויות", כתב במכתב ההתפטרות. משפחות ההרוגים: "על המפכ"ל להתפטר"

בווידאו: מפקד מחוז צפון במשטרה מעיד בפני ועדת החקירה לאסון מירון/צילום: לע"מ

מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא הודיע הערב (שני) למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי על כוונתו לפרוש מהשרות במשטרה בתקופה הקרובה. זאת, כשנה לאחר אסון מירון. ההודעה על הפרישה פורסמה לראשונה בחדשות 12 על ידי אמנון אברמוביץ'.

במכתב ההתפטרות התייחס לביא לאסון מירון, וכתב: "מיד לאחר האסון אמרתי כי אני - כמפקד האירוע - נושא באחריות. כוונתי הייתה והינה לאחריות של ממש, ללא חוכמות וללא התחכמויות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי איש, גם לא מאחורי השותפים לאחריות".

תנ"צ שמעון לביא ימונה למפקד מחוז צפון ויקודם לדרגת ניצב, 11 ביוני 2019. דוברות משטרת ישראל
הודיע על התפטרותו. לביא/דוברות משטרת ישראל

הוא הסביר כי נוכח האירועים שהמשטרה היתה צריכה לטפל בהם באותה התקופה, החליט להמשיך אז בתפקידו "לפי שעה". בהמשך ציין כי הפיקוד על אירוע ההילולה השנה היווה עבורו "מעין סגירת מעגל" ו"השלמה סמלית של המשימות שנטלתי לעצמי". לבסוף אמר כי הגיע למסקנה "כי זו העת לסיים את תפקידי כמפקד המחוז הצפוני ולפרוש משירות משטרת ישראל".

כמפקד מחוז צפון פעל ניצב שמעון לביא בתחומים רבים בדגש על המאבק בפשיעה במגזר הערבי ובניין הכוח לעתיד. לביא קיבל את האחריות לאסון מירון כבר ביום האסון. "לילה טראגי. אני נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע, ומוכן לכל בדיקה", אמר אז. בתגובה לפרישה איחל לו המפכ"ל בהצלחה בהמשך דרכו.

עוד בוואלה!

מפקד מחוז צפון: במשך שנים לא לקחו אחריות על ההילולה במירון, ברור שהמשטרה חלק מזה

לכתבה המלאה
מכתב ההתפטרות של שמעון לביא. דוברות משטרת ישראל
מכתב ההתפטרות/דוברות משטרת ישראל

ניצב לביא, כמו גורמים אחרים הקשורים באסון מירון, עשוי לקבל מכתב אזהרה במסגרת המלצות ועדת החקירה הממלכתית שיתגבשו בחודשים הקרובים. טרם ידוע אם להתפטרותו תהיה השפעה על רשימת המוזהרים העתידיים.

דובר פורום משפחות אסון מירון ישראל דיסקינד, ששכל באסון את אחיו, מסר בתגובה: "שמחתי לשמוע על החלטתו של ניצב שמעון לביא להתפטר מתפקידו כמפקד המחוז הצפוני. ‏ההחלטה האישית לפרישה היתה צריכה להיות בסמוך לאסון בו קיפחו את חייהם 45 אזרחים ביניהם אחי האהוב. לקיחת אחריות היא חובה ולא רשות. אני קורא למפכ"ל המשטרה לאמץ את הצעד של לביא ולהגיש את פרישתו עוד היום.

"יו"ר המרכז הארצי לג'ובים במקומות הקדושים יוסי שווינגר, יחד עם חכי"ם ושרים שבצוותא עם שאר העסקנים נושאים באחריות למות 45 אזרחים, חסכו מעצמכם את הבושה שבקריאת ועדת החקירה להדחתכם ולכו הביתה!"

אסון הר מירון, שהינו האסון האזרחי הכבד ביותר בתולדות המדינה, התרחש בחגיגות הילולת הרשב"י בליל ל"ג בעומר, בלילה שבין 29-30 באפריל בשנה שעברה. באירוע נספו 45 גברים וילדים ונפצעו יותר מ-100 בני אדם. זאת, עקב מחיצה וחנק שנגרמו בשל צפיפות קשה באחד המעברים במתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully