וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל פג תוקף ועונשים לא סבירים: מה קורה בבסיס האימונים של גבעתי?

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 16:17

בדיקת פתע שנערכה בבסיס האימונים של החטיבה מצאה אוכל לא ראוי לאכילה ותנאים ירודים בחנות הנוחות של הבסיס. עוד עלה כי חיילים נשלחו לעבוד במטבח ללא אישור רפואי; חיילים נוספים התלוננו שהם רעבים. דובר צה"ל: "החריגות הפיקודיות שעלו יבדקו לעומקן, יתוחקרו ויטופלו"

בווידאו: תיעוד של עכברים וחולדות במטבח במפקדת אגודת יהודה ושומרון/מערכת וואלה!
בא"ח גבעתי. דובר צה"ל
"הסוגיות מטופלות". בא"ח גבעתי/דובר צה"ל

2,000 ביצים פגי תוקף, שינה עם קסדות כעונש ועבודה במטבח ללא אישור רפואי - אלה רק חלק מממצאי בדיקת פתע שביצע ראש מטה פיקוד הדרום, תא"ל ציון רצון, בבסיס האימונים של חטיבת גבעתי בנגב ובבסיס הר קרן שבתוכו. שעות לאחר הבדיקה, בה השתתפו 50 קציני מילואים בדרגות אל"ם, סא"ל ונגדים בכירים, הוחלט לסגור את החלבייה, חנות הנוחות בבסיס, בגלל התנאים הירודים ובעיות ניהול שנמצאו במקום.

הביקורת חשפה אוכל פג תוקף ולא אכיל, ומצאה כי חלק מהחיילים שעובדים בחדרי האוכל ובמטבחים שבבסיס עושים זאת ללא אישור רפואי, כמתחייב בפקודות צה"ל. בשיחות החתך, חיילים התלוננו שהם רעבים בחלק מהזמן, בגלל פער בין היקף האימונים להיקף ואיכות המזון שהם מקבלים.

ביסל"ח חדר אוכל. -, אתר רשמי
אוכל פג תוקף ולא אכיל. חדר אוכל, אילוסטרציה/אתר רשמי, -

עוד עלה משיחות החתך עם החיילים, כי חלק מהם קיבלו עונשים שחורגים מהפקודות. כך לדוגמה, חיילים נדרשו לישון עם קסדות וברכיות, לא כחלק מכוננות. חיילים אחרים נדרשו לבצע שכיבות סמיכה עד שחייל מהמחלקה יסיים לשתות שתי מימיות. לוואלה! נודע כי בחטיבה מתכננים לשפוט מפקדים בהתאם לממצאים בתחומי מבצעים, חימוש, לוגיסטיקה והדרכה, שעדיין נבדקים בשטח על ידי גורמי מקצוע.

בשבועות האחרונים, הורי טירונים מבסיס האימונים של חטיבת גבעתי מתריעים מפני בעיות תשתית בחדרי השינה, ביוב והיגיינה במקלחות, תברואה ומזון ועוד. חלק מהמפקדים דחו על הסף את הטענות, אך מפקד החטיבה, אל"ם אליעד (מואטי) מאור, הפיץ איגרת להורים בה הבהיר כי הסוגיות מטופלות.

בצה"ל טוענים כי ביקורת דומות מבוצעות אחת לחצי שנה ובוצעו גם בגדודי קרקל וברדלס כדי ללמוד על המתרחש בשטח. עוד הבהירו, כי בימים אלו נבנה מטבח חדש בהר קרן ונערכים שיפוצים במרפאה, במרפאת השיניים, בחדרי האוכל ובמטבח. כמו כן, בצה"ל טענו כי תקלות נקודתיות טופלו ויטופלו כדי לראות שהביקורת משפרת את היחידה תחת בקרה שמנהל המטבח של פיקוד דרום.

דובר צה"ל: "הביקורות יימשכו כדי לבצע שיפור מתמיד ולהפיק לקחים"

מדובר צה"ל נמסר כי "בשבוע שעבר נערכה ביקורת פיקודית ע"י ראש מטה פיקוד הדרום בבא"ח גבעתי ובבסיס ההכשרה המתקדמת של החטיבה - מחנה הר קרן. במסגרת הביקור נבדקו התשתיות בבסיס, וכן בוצעו שיחות חתך עם חיילים ומפקדים. החריגות הפיקודיות שעלו יבדקו לעומקן על ידי המפקדים, יתוחקרו ויטופלו. בעקבות הביקורת סולקו ביצים וחומוס שפג תוקפם ביום אחד ונגד המטבח נשפט. נציין כי המוצרים פגי התוקף לא הוגשו למשרתים.

"בנוסף, הוחלט על סגירה של החלבייה האזרחית. בבסיס הר קרן מתבצעים בתקופה האחרונה מספר תהליכים לטובת רווחת הפרט וביניהם: בניית מטבח חדש, בניית חדר אוכל חדש אשר יושלם בעוד כשלושה חודשים, שיפוץ תשתיות ובניית מתחם מגורים חדש. כמו כן נפרסות מלכודות זבובים ומבוצעות הדברות ביחידה. הביקורות הפיקודיות תמשכנה באופן שוטף על מנת לבצע שיפור מתמיד ולהפיק לקחים בנושא".

  • עוד באותו נושא:
  • גבעתי
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully