וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בבסיס: חיילת לא קיבלה טיפול רפואי - ותסבול מאובדן ראייה לצמיתות

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 15:36

כחלק משורת בעיות המתוארות ע"י חיילים במחנה עופר שבאוגדת יו"ש, התגלה כי דלקת זיהומית אצל החיילת התפתחה וגרמה לסיבוכים קשים, מבלי שראתה רופא במשך שבועות. הורים טוענים: אין מענה רפואי בבסיס, ואפילו לא אספקת חומרי ניקוי. "אין נייר טואלט, החיילים מביאים מהבית"

בווידאו: למרות שבצה"ל הבטיחו לטפל שוב תועדו עכברים וחולדות במטבח מפקדת אוגדת יו"ש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

חיילת ממחנה עופר באוגדת יו"ש סובלת מעיוורון חלקי כתוצאה מליקויים במענה וטיפול רפואי בצה"ל - כך נודע לוואלה!. על פי מידע שהגיע לידי וואלה!, החיילת סבלה מזיהום בראש השנה, ולאחר מכן החלה לסבול מהקאות ושלשולים, ללא טיפול רפואי ראוי. החיילת סובלת מהדרדרות חריפה של אובדן ראייה והיא מוכרת על ידי גורמי הרפואה הצבאיים. כתוצאה מאופן הטיפול בבעיות הרפואיות נטען כי החיילת תסבול מבעיות ראייה חמורות לצמיתות.

לדברי הורי החיילת, הדלקת התפתחה לדלקת קרום המוח ללא יכולת לראות רופא במשך שבועות. לטענת ההורים המצב הרפואי הדרדר והגיע לאובדן ראיה בעין אחת לצמיתות ופגיעה בעין שניה שהביאה את החיילת לנכות. בעקבות הממצאים הראשוניים מונתה ועדה בצה"ל לתחקור האירוע. טרם הוגשו הממצאים.

חומרי נקיון שרכשו חיילים במחנה עופר. ללא, תמונות גולשים
חומרי ניקוי שרכשו החיילים במחנה עופר/תמונות גולשים, ללא

המקרה החמור הוא רק אחד מני רבים שמתארים חיילים ממחנה עופר, שמוגדר כאחד הבסיסים הגדולים באוגדת יו"ש. התיאורים חושפים מציאות מסוכנת וחמורה הנוגדת את פקודות צה"ל. לדבריהם, ולדברי הוריהם, אין בשגרה ובחירום מענה רפואי בבסיס כמו גם אספקה לוגיסטית קבועה.

לדברי אחר ההורים, "חייל שלא מרגיש טוב צריך עצמאית לעלות על מדי א', לנסוע בתחבורה ציבורית ל'ביקור רופא' במודיעין או בירושלים או להיות מפונה על ידי רכבים פרטיים של מפקדים או בני משפחה או חברים". עוד טוענים כי עצם העובדה שאין מענה רפואי קבוע, הופכת את רמת התברואה במחנה לנמוכה ואף מסכנת את בריאות החיילים. "החיילים הללו אוכלים וממלאים תורנות בחדר האוכל בבסיס ללא בדיקת חובש לפני עלייה לתורנות מטבח. כלומר פתח לזיהומים קשה ומחלות".

בשירותים, במגורים וליד הפחים: חזירי בר תועדו במחנה עופר 
8.11.21. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, תמונות גולשים
חזיר בר במחנה עופר/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

עוד מתארים החיילים וההורים סדרה של אירועים רפואיים מהשנה האחרונה של חיילים שמצבם הידרדר על רקע איכות השירות הרפואי במחנה (נגישות לרופא וחובש ותורים לרפואת מומחים - א.ב).

בנוסף לכך, חיילים שמשרתים במחנה עופר מתריעים כי אין אספקה לוגיסטית קבועה. "אין אספקת חומרי ניקוי, בקושי יש אקונומיקה, נייר טואלט (קונים באופן פרטי ומביאים כל אחד עצמאית מהבית על חשבון ההורים), סבון ידיים, שלא לדבר על הדברה ותנאי תברואה בסיסיים. סיוט להשיג נייר טואלט אז קונים".

בכך לא הסתיים המצב החמור במחנה עופר ולפי עדויות החיילים, בחודשים האחרונים לא היו מים זורמים במגורים בעקבות בעיות תשתית ולכן הם ונאלצו לקנות מים או למלא בחדר האוכל ולסחוב בקבוקים למגורים. החיילים התלוננו בפני המפקדים ולא ניתן מענה הולם. לדברי ההורים הם שילמו מכיסם את רכש בקבוקי המים. אחד ההורים הוסיף: "את ההזנחה אפשר לראות ולהריח כבר בש.ג. ובתוך הבסיס, עם עזובה לכל אורכו כשתתי הבסיסים בתוכו מסודרים להפליא כמו בתי המשפט או גדוד 636 שהינו אחד הגדודים הגדולים בצה"ל".

אתמול פורסם בוואלה! על פשיטה של להקות חזירי בר על הבסיס. לדברי הורי החיילים, הגדר ההיקפית לא מתוחזקת ומלאת חורים באופן שמאפשר לחזירי הבר לחדור פנימה לשטח המחנה ולגרום נזקים.

תגובת דובר צה"ל

"במחנה עופר ישנה מרפאה גדודית שמספקת מענה רפואי עבור כל משרתי המחנה במידת הצורך במקרים דחופים. במקרים שאינם דחופים יכולים המשרתים לפנות למרפ"א פיקוד המרכז. בנוסף לכך, חובש בבסיס מבצע בדיקה לחיילים לפני תורנות מטבח. מקרה החיילת הסובלת מבעיות הראייה מוכר ונמצא בבדיקה. מטעמי חיסיון רפואי ומטבע הדברים לא נוכל לפרט בנושא".

"לא מוכרת טענה על מחסור בציוד למשרתים במחנה עופר. במחנה עופר נמצאות יחידות שונות, ובכל יחידה יש ממונה על האספקה הלוגיסטית. בהינתן מקרים ספציפיים הם ייבדקו ויטופלו".

"בעיות התשתית במחנה עופר מוכרות, אך הפרטים אינם מדויקים. במסגרת תהליך לשיפור פני הבסיס והתשתיות, אושר לאחרונה תקציב באמצעותו החלו עבודות לסגירת גדר הבסיס למניעת כניסת בעלי חיים. כמו כן התבצע ריסוס מפני מזיקים במתחם. בנוסף החלו עבודות בתחומי צבעות הבסיס, ניקיון, חישוף עשבייה ופתיחת ניקוזים במחנה. מסגרת העבודות יחודשו מדרכות הבסיס, הכבישים והתאורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully