וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ צמצם את רשימת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל: הרצי הלוי מול אייל זמיר

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 12:29

אחרי שהיועצת המשפטית לממשלה בהרב-מיארה נתנה אור ירוק להמשך התהליך, שר הביטחון הודיע כי תהליך המינוי יתמקד בשני האלופים, ובכך הוציא מהמירוץ את אלוף יואל סטריק. הלוי פיקד על סיירת מטכ"ל חטיבת הצנחנים; זמיר התחנך כשיריונר ופיקד על מח"ט 7 במלחמת לבנון השנייה

בווידאו: היועמ"שית מגיבה לראשונה לסערת מינוי הרמטכ"ל: "ההחלטה תתקבל בלי השפעות זרות"/ניב אהרונסון

שר הביטחון בני גנץ צמצם את רשימת המועמדים לרמטכ"ל הבא - והמתמודדים הסופיים הם אלוף אייל זמיר ואלוף הרצי הלוי, כך הודיע היום (ראשון). זאת, בהמשך להחלטת היועצת המשפטית לממשלה, המאפשרת את קידום תהליך מינוי הרמטכ"ל ולאחר סיום סבב ראיונות עם שלושת המועמדים. המועמד הנותר הוא אלוף יואל סטריק.

שר הביטחון אמר לסטריק כי הוא מעריך מאוד את יכולותיו וכישוריו ואת התהליכים שהוביל, וכי הוא בטוח שימשיך לתרום לצה"ל ולמערכת הביטחון גם בשנים הבאות. השבוע יחל שר הביטחון בהתייעצויות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר במטרה לקדם את התהליך.

הרצי הלוי 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
הרצי הלוי/ראובן קסטרו
סגן הרמטכ"ל אייל זמיר בטקס חילופי הרמטכ"ל בקריה, 15 בינואר 2019. ראובן קסטרו
אייל זמיר/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אישרה לגנץ למנות את הרמטכ"ל ה-23 במהלך תקופת בחירות. היא נימקה את החלטתה בכך ש"צה"ל עומד בפני אתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים". היא הסבירה כי לאחר שהובאו בפניה חוות דעת מקצועיות-ביטחוניות סודיות, היא קבעה כי הקשיים אינם מספיקים כדי למנוע את הליך המינוי.

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של עתירה לבג"ץ נגד החלטת היועמ"ש, שאישרה את ההליך. גורמים בלשכת שר הביטחון טענו הבוקר כי בהסכם בין בני גנץ לגדעון סער אין כל סיכום על מעורבות או השפעה של סער בהליך בחירת הרמטכ"ל.

גורמי ביטחון אמרו כי מהלך צמצום המועמדים נועד למנוע מצג שווא ולהוריד את רמת הלחץ סביב המועמדים מהמטה הכללי של צה"ל. לפי הערכות במערכת הביטחון, הנטייה של גנץ היא לבחור בהלוי בשל הניסיון הקרבי, האסטרטגיה שלו עבור צה"ל לשנים הקרובות והתפקידים שביצע לאורך השנים, בהם ראש אגף המודיעין.

בני גנץ בישיבת סיעה 27 ביוני 2022. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

בכוונת שר הביטחון לזמן בימים הקרובים להתייעצויות שרי ביטחון, רמטכ"ל לשעבר ואלופים במילואים ולאחר מכן את שני המועמדים לשיחות אישיות נוספות טרם ההחלטה. מנגד, טענו גורמים במערכת הביטחון כי ההחלטה של גנץ הייתה ידועה מראש, מאחר והאלוף סטריק היה בעל הסיכויים הנמוכים לבחירה. לכן, לטענתם, הוא ביצע את המהלך, כדי להרוויח תשומת לב תקשורתית והעצמת ההליך.

הלוי החל את דרכו הצבאית בנח"ל המוצנח, ופיקד על סיירת מטכ"ל, חטיבת הצנחנים, ומפקד עוצבת הגליל על גבול לבנון. ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו רצה את הלוי כמזכירו הצבאי אך הרמטכ"ל דאז גנץ, התנגד באופן חריג לבקשה ודרש שהלוי יתמנה למפקד המכללה לפיקוד ומטה, וכך היה. במקומו נבחר למזכ"ץ רה"מ אייל זמיר. הלוי התמנה מאוחר יותר לראש אמ"ן ולמפקד פיקוד הדרום.

זמיר התחנך כשיריונר, מלוחם ועד מח"ט 7 במלחמת לבנון השנייה, שכיהן כמפקד עוצבת עמוד האש ועוצבת געש ומפקד פיקוד הדרום. זמיר, דמות מאוד מערכתית, הצטייר כקצין בעל ראייה רחבה שיודע להוביל תהליכים בתוך הצבא ומול הגורמים האזרחיים בשיא תקופת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully