וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה לשבור תקרות זכוכית: הקצינה שסיכלה חדירה ממצרים תפקד על גדוד חי"ר

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 22:21

אור ליבני (בן יהודה) תועלה לדרגת סגן-אלוף ותפקד על גדוד קרקל, ובכך תהיה האישה הראשונה שתפקד על גדוד חי"ר בחיל הגבולות. באוקטובר 2014 נפצעה בעת חילופי ירי בגבול מצרים. היא סירבה לקבל טיפול רפואי והמשיכה בחילופי ירי מול המחבלים - ובכך עצרה את ניסיון החדירה

סרן אור בן יהודה, מרץ 2015. דובר צה"ל
אור ליבני/דובר צה"ל

אור ליבני (בן יהודה) תועלה לדרגת סגן-אלוף ותפקד על גדוד קרקל - כך הודיע היום (רביעי) דובר צה"ל. ליבני, שקיבלה צל"ש לאחר שנפצעה בעת סיכול חדירת מחבלים ממצרים, תהיה האישה הראשונה שתפקד על גדוד חי"ר בחיל הגבולות.

באוקטובר 2014, ליבני נפצעה מירי נ"ט בזמן סיכול ניסיון חדירה והברחת סמים לישראל בגבול מצרים. "ראיתי את הירי פוגע לא הרחק ממני", שחזרה בן יהודה אחרי התקרית. "הזעקתי תגבור ובמקביל נתתי פקודה לחפ"ק שלי להתפרש. הקשר והנהג לא מצמצו ונשארו איפה שאמרתי להם להיות. הקשר שלי חטף כדור. בזמן שניסיתי להוריד ממנו את הווסט נפצעתי גם אני. לא הבנתי את זה בהתחלה. רק אחר כך, כשהגיע המג"ד, ראיתי את החור ביד ושאני מדממת".

אור ליבני. דובר צה"ל
אור יהודה/דובר צה"ל

ב-22 באוקטובר 2014 הכריזה תצפית שנמצאת על הגבול הבינלאומי בין ישראל ובין מצרים על חשד לאירוע חדירה. צוות לוחמים בפיקודם של ליבני הוקפץ למקום, אך בטרם הגיעו ליעדם התהפך אחד הרכבים וארבעה לוחמים נפצעו. במקביל לכך, דווח כי שלושה כלי רכב, שעליהם 23 בני אדם המצוידים בנשק, הגיעו אל גדר הגבול עם מצרים במטרה לחצותה.

ליבני החליטה להגיע לאזור ניסיון החדירה כדי לסכלו. כשהגיעה למקום ירתה באוויר מנשקה האישי. לעבר החפ"ק נפתחה אש מכיוון מצרים, ולאחר כמה דקות של חילופי אש ליבני נפצעה. היא זחלה אל רכב החפ"ק ודיווחה על האירוע, ולאחר מכן שבה לעמדת הירי, המשיכה בחילופי הירי ואף הרגה שניים מהמחבלים. היא סירבה לקבל טיפול רפואי והורתה לטפל קודם בקשרה, שנפצע גם הוא. לאחר האירוע, קיבלה את צל"ש מפקד פיקוד הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully