וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש במערכת הביטחון שחיזבאללה יפעיל חוליות פלסטיניות שישגרו רקטות מלבנון

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 12:51

גורמי ביטחון נערכים לפעולות עוינות נוספות מצד חיזבאללה, שלפני שבועיים שיגר מספר כטב"מים לעבר אסדת כריש, ממנה ישראל מתכננת לשאוב גז בחודשים הקרובים. גנץ: "התפתחות טרור פלסטיני בלבנון עשויה להביא לתרחישים של אובדן שליטה"

בווידאו: צה"ל יירט 3 מל"טים של חיזבאללה שעשו דרכם לעבר אסדת הגז/דובר צה"ל

במערכת הביטחון נערכים להסלמה בפעולות התגרות מצד חיזבאללה בצפון, בין היתר באמצעות חוליות פלסטיניות שישגרו רקטות לעבר העורף הישראלי. זאת, על רקע המתיחות הגוברת סביב שאיבת הגז באסדת כריש והמשא ומתן לקביעת הגבול הימי בין ממשלת ישראל לממשלת לבנון.

"אף אחד לא פוסל אפשרות שחיזבאללה ינסה להפעיל שוב מל"טים לעבר אסדת כריש", אמרו אתמול גורמי ביטחון. "כמו כן יתכן והוא ינסה לבצע חיכוך באמצעות כלי שיט סביב האסדה או כלי השיט של חיל הים, ולא פחות חמור - הפעלת של שליחים מתוך לבנון, כמו חוליות פלסטיניות שישגרו רקטות לעבר ישראל מבלי לקחת אחריות".

חרף איומי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, באסדת כריש נערכים לשאיבת הגז כבר בחודש ספטמבר. זאת, כשרק לפני שבועיים חיזבאללה שיגר מספר כטב"מים לעבר האסדה.

אסדת כריש הצפה של חברת אנרג'יאן. באדיבות חברת אנרג'יאן, אתר רשמי
נערכים לשאיבת הגז חרף איומו נסראללה. אסדת כריש/אתר רשמי, באדיבות חברת אנרג'יאן

מוקדם יותר היום הגיע שר הביטחון בני גנץ לבסיס חיל הים בחיפה, שם נפגש עם מפקד זרוע הים אלוף דוד סלמה. במסגרת הביקור קיים גנץ הערכת מצב נוכח האיומים בזירה הימית, סייר באוניית אח"י אילת ונפגש עם לוחמי החיל העוסקים בפעילות המבצעית במרחב וסביב אסדת כריש.

"בתקופה האחרונה, נסראללה ובכירים נוספים בחיזבאללה הגבירו את שיתוף הפעולה עם בכירי ארגון הטרור חמאס, ובפגישות ביניהם אף סיכמו על דרכים להעמקת אחיזתו של חמאס במחנות הפליטים הפלסטיניים בלבנון", אמר גנץ.

"אמירותיו ומעשיו של נסראללה, המאפשרים קרקע פורייה להתפתחות טרור פלסטיני בלבנון, מסכנים את תושבי לבנון, ועשויים להביא לתרחישים של אובדן שליטה, שיביאו לתגובה עוצמתית של צה"ל שנערך לכך היטב", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully