וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד מפעלי ים המלח: "פוגעים בטבע, בצמחים ובבעלי החיים"

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 19:29

המשרד להגנת הסביבה ערך היום שימוע למפעלים בגין חשד להפרה של חוק המים וחוק שמירת הניקיון. על פי החשד, המפעלים הזרימו תמיסת מלח אל אזור נחל צאלים, שהזיקה לקרקע ופגעה בבית הגידול הייחודי. בנוסף, דרש המשרד מהמפעלים להגיש תחקיר מפורט ותוכנית שיקום לאזור

המשרד להגנת הסביבה העביר היום (רביעי) בקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד מפעלי ים המלח בגין דליפה שגרמה לפגיעה חמורה לסביבה. המשרד ערך היום שימוע למפעלים ונוכח הממצאים החליט על העברת הבקשה.

מוקדם יותר היום, שלח מנהל מחוז דרום של המשרד אמיר זלצברג מכתב התרעה לחברת מפעלי ים המלח וזימן את מנהליה לשימוע, בגין חשד להפרה של חוק המים וחוק שמירת הניקיון. זאת, בעקבות דיווח כי מי תמיסת מלח דלפו מתעלה המזינה את בריכות המפעלים, והגעו לנחל צאלים.

נחל צאלים, אזור דליפת תמיסת מי ים המלח. 13 ביולי 2022. רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
אזור דליפת תמיסת מי ים המלח/אתר רשמי, רשות הטבע והגנים

"האזור אליו הגיעו מי תמיסת המלח בנחל, הנקרא גם מניפת הסחף, הוא בעל חשיבות ערכיות אקולוגית בהיותו בית גידול ייחודי. תמיסת מי מלח מביאה להמלחת הקרקע בסביבה ולפגיעה בטבע, בצמחייה ובבעלי החיים המקומיים", מסר המשרד

במכתב ההתרעה שנשלח, הדגיש המשרד בפני חברת מפעלי ים המלח כי באחריותה לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה להפסקת זיהום מניפת הנחל. כמו כן, דרש המשרד לקבל תוכנית לטיפול בנזק הסביבתי שנגרם ולשיקום האזור, ותוכנית פעולה למניעת הישנות המפגע בעתיד.

מפעלי ים המלח. ShutterStock
נדרשו להציג תחקיר מפורט על פרטי הדליפה. מפעלי ים המלח/ShutterStock

בנוסף, המשרד להגנת הסביבה דרש מהמפעלים להגיש תחקיר המפרט את השתלשלות האירועים המדויקת - מקור הכשל, כיצד התגלתה הדליפה, מועד גילוי הדליפה ומועד הדיווח עליה, הכמויות שדלפו, הפעולות שננקטו עד כה ועוד.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "המשרד ימשיך לפעול מול כלל הגורמים הרלוונטיים במטרה להביא לטיפול ולשיקום מהירים של אזור הדליפה ולמניעת הישנות הפגיעה בעתיד. המשרד ינקוט את כל האמצעים העומדים לרשותו להפסקת זיהום מקורות המים וסביבתם".

ממפעלי ים המלח נמסר כי "החברה תשתף פעולה כשם שנהגה עד כה, עשתה ותעשה כל שיידרש, כפי שידוע למשרד להגנת הסביבה. הניטורים בשטח מעידים כבר עכשיו על אפקטיביות הצעדים שננקטו עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully