וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנת זיהום בנחל קישון: שמן משומש וערימות של פסולת אותרו סמוך למים

6.12.2021 / 9:04

ממונה הפיקוח ברשות גילה במהלך סיור שפך שמן שחור על גדת הנחל, וכן פסולת רבה ומכלי שמן. ברשות הפנו אצבע מאשימה לעבר חברת נמלי ישראל שמשכירה מכולות סמוכות, והגישו תלונה במשטרה הירוקה. "פועלים באפס סובלנות כלפי מזהמים"

רשות נחל קישון מתריעה היום (שני) מזיהום בגדול הנחל. זאת, לאחר שממונה הפיקוח של הרשות גילה בסוף השבוע שמן משומש, ערימות של פסולת וכן מכלי שמן על גדות הנחל, מטרים ספורים מהמים. ברשות מפנים אצבע מאשימה כלפי חברת נמלי ישראל, המשכירה לעסקים שונים את מתחם המכולות הסמוך.

הרשות הגישה תלונה למשטרה הירוקה ולאחראי הפסולת במחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה. "פעילות תעשייתית כזו בצמוד לאזורים בעלי רגישות אקולוגית גבוהה מועדת לפורענות והשאלה איננה אם תתרחש שוב אלא מתי", כתבה הרשות לחברת נמלי ישראל.

חשד לזיהום: שמן משומש ופסולת על גדות נחל קישון. רשות נחל הקישון, אתר רשמי
ערימות של פסולת. המכולות על גדות נחל קישון/אתר רשמי, רשות נחל הקישון

המתחם המדובר מהווה כבר זמן רב מוקד מאבק בין רשות נחל קישון לחברת נמלי ישראל. בעוד כשבועיים יגיע המאבק לפתחה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, שתקבע אם בקשת החברה להציב את המחסנים הלוגיסטיים באופן קבוע בסמוך לנחל מחייבת תסקיר השפעה על הסביבה.

"אנו פועלים באפס סובלנות כלפי מזהמי סביבת הנחל ונדאג למצות את הדין עם האחראים לזיהום", אמרה מנכ"לית רשות נחל קישון שרון נסים. "לצערנו, זו הוכחה ניצחת מדוע אין לאשר את תוכניות חברת נמלי ישראל שבסמיכות לסביבת הנחל הרגישה ולפארק הקיים והמתוכנן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully