וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גודל הנזק שגורם הפקק בנמלים? לשרת התחבורה מרב מיכאלי אין מושג

עודכן לאחרונה: 13.7.2022 / 10:25

יוקר המחייה מזנק, המחירים הולכים ומאמירים בעקבות הפקק בנמלים, אבל שרת התחבורה לא יודעת את גודל הנזק. בריאיון ל-103FM נשאלה מיכאלי מה היא יודעת על אחד המשברים הגדולים בענף התחבורה, והגיבה בתשובה תמוהה: "לא זוכרת"

בעוד יוקר המחייה הולך ומחמיר, המחירים מזנקים, בין היתר בשל הפקק שנוצר בנמלים - שרת התחבורה מירב מיכאלי "לא זוכרת" מה היקף הסכום שיצר אחד המשברים הקשים במדינה. בריאיון ל-103FM מיכאלי נשאלה מה היא יודעת על המשבר החריף בענף התחבורה, והשיבה כי אינה יודעת.

"אני בטוחה שיש מי שיספור אבל אנחנו מדברות במשבר עולמי. אני לא יודעת כרגע להגיד לך את הנזק הכלכלי מנמלים אני כן יודעת להגיד את הנזק הכלכלי מהפקקים, מדינת ישראל מפסידה 40 מיליארד ש"ח בשנה מהפקקים ביבשה", אמרה מיכאלי.

"אחד המשברים הגדולים זה הנמלים", ציין גולן יוכפז, והשרה מיכאלי הבהירה: "אני אומרת שאני כרגע לא זוכרת להגיד לך אבל פעלתי כדי לקצר שם את התורים ולפתור את המשבר הזה. פעלנו אני והמנכ"לית בהצלחה רבה וקיצרנו באופן מאוד מאוד משמעותי את התור הזה, פתחנו רציפים חדשים, הבאנו ידיים עובדות, אפשרנו להם להתקדם באופן ניכר בעבודה שלהם ועשיתי מה שצריך כדי שהמשבר הזה יגמר. אני מאוד מבינה שהפקק הזה הוא חלק מהבעיה של יוקר המחיה אבל הוא לא הדבר היחידי. הפקק בכבישים עולה למדינה לא פחות".

ישיבת סיעת העבודה בכנסת, ירושלים 17 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מרב מיכאלי/ראובן קסטרו

לדבריה, "לא בזבזתי את זמני בתקופה הזו למעשה אני ננזפת על ידי טובי מקורביי שעסקתי בשנה הזה הרבה יותר מדי בלהיות שרת תחבורה ולא מספיק בפוליטיקה, תקשורת וכו'. תן לי לספר לך מה עשיתי בתור שרת התחבורה - עניין הנמלים אמרתי, אני לא אחזור על זה. הפקקים בכבישים, אנחנו מדברות על היפוך פירמידה מוחלט שעשינו. שנינו את המדיניות והכיוון של משרד התחבורה. הבאנו השקעה חסרת תקדים בתחבורה ציבורית על כל הרבדים שלה. הצטרפו 1,700 נהגים, מצטרפים 1,000 אוטובוסים השנה, הוספנו עד כה 1,500 נסיעות יומיות של אוטובוסים".

"בסוף מי שיושב בפקק לא מבין על מה את מדברת", תקף יוכפז. בתגובה, שרת התחבורה ביקשה לחדד כי "בסוף אי אפשר לפתור הזנחה של 20־15 שנה בשנה אחת מה לעשות, אבל עשינו כבר התחלות אדירות. חילצתי מתקיעות של שנים את פרויקטיי התשתית הגדולים ביותר, אם זה תוספת של מסילות של רכבת ישראל, הבוקר יצאה לראשונה רכבת כפולה מהרצליה לירושלים, קו שפתחנו אותו, עכשיו החזרנו את הרכבת מנתב"ג לסבידור בלילה".

יחד עם זאת, הדגישה מיכאלי כי "אני עומדת במאה אחוזים מאחורי ההתקדמויות האדירות שעשינו, עכשיו יש לי קמפיין שלם בשביל שנתפנה בו להראות לציבור את התוצאות האדירות האלה. יש היום 400 ק"מ של שבילי אופניים שנסללים, מתוכננים או מבוצעים ברחבי המדינה. אתה זוכר ששרת התחבורה הקודמת תקעה את שבילי האופניים של תל אביב עד שלא יהיה כסף לשבילים בפריפריה? היום יש שבילי אופניים מצפון עד דרום, בכל מקום במדינת ישראל. אנחנו מוציאות לפועל מהפכה חסרת תקדים שתוזיל את השימוש בתחבורה הציבורית במיוחד בפריפריה אבל בכל חלקי הארץ".

עוד בוואלה!

פקק יקר: כך מפגן הכוח של ההסתדרות בנמלים פוגע לנו בכיס

לכתבה המלאה
נמל חיפה. ראובן קסטרו
אחד המשברים הגדולים הוא הנמלים. נמל חיפה/ראובן קסטרו

מאיגוד יבואני התבואות נמסר: "שרת התחבורה לא צריכה להתאמץ בספירת הנזק הכלכלי האדיר לציבור בישראל עקב הפקק בנמלים. משרד האוצר כבר עשה עבורה את העבודה. בספטמבר 2021 העריך כי הנזק לכל יום עומד על 23 מיליון שקלים , בשל עיכובי הפריקה. בחישוב שנתי, מדובר בכ- 14 מיליארד שקלים. אפשר להעריך כי בשנת 2022, המחיר הכלכלי למשק יהיה גבוה מ 14 מיליארד שקלים.

למה? כי מחירי התובלה הימית התייקרו מאז ספטמבר אשתקד. כל יום של חכירת אוניות עולה לייבואנים יותר, ולכן מחיר ההמתנות הבזבזניות והמיותרות בים, עקב השירות הגרוע של נמלי ישראל שבבעלות המדינה ובכפיפות לשרת התחבורה - התייקר. בשנה החולפת נשברו שיאים שליליים בהמתנות לפריקת אוניות תבואות ומוצרי גרעינים, שמגיעים לנמלי ישראל באוניות בתפזורת. היבואנים נאלצים לשלם לחברות הספנות בעולם קנסות, שנעים בין מאות אלפי שקלים לכמה מיליוני ש"ח על כל אוניה, שמביאה לארץ חיטה, תירס, סויה ותבואות אחרות.הקנסות מתווספים למחירי התבואות, שבלאו הכי התייקרו בעולם מאז המלחמה באוקראינה. אלא שמול המשבר הלאומי הקשה בתולדות המדינה בנמלים, הממשלה הנוכחית, ובראשה שרת התחבורה - מתחבאת!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully