וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים מתקדמים בין ימינה, הנדל והאוזר על ריצה משותפת בבחירות

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 12:58

הצדדים מנסחים בשלב זה טיוטת הסכם, והצדדים מעריכים כי הוא ייחתם בימים הקרובים. השר וחבר הכנסת נותרו מחוץ לסיכום בין סער וגנץ על ריצה משותפת של תקווה חדשה וכחול לבן, וכעת השניים מחפשים מסגרת פוליטית חדשה

בווידאו: ישיבת סיעה ראשונה משותפת לכחול לבן ותקוה חדשה/צילום: אלעד מלכה

השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר, אנשי "דרך ארץ", מנהלים מגעים מתקדמים עם יו"ר ימינה איילת שקד על ריצה משותפת בבחירות הקרובות לכנסת - כך נודע היום (שלישי). המגעים החלו אתמול, בפגישה בין שקד והנדל.

הצדדים מנסחים כעת את טיוטת ההסכם, ומעריכים כי הוא ייחתם ביומיים הקרובים. השניים נותרו מחוץ לסיכום בין סער וגנץ על ריצה משותפת של תקווה חדשה וכחול לבן.

עיקר המחלוקת בין שקד והנדל נסובה סביב שאלת נתניהו. בעוד ששקד לא שוללת ישיבה בממשלה תחת נתניהו, הנדל לא מוכן לכך. הצדדים הסכימו כי אם ירוצו יחד - זה יקרה רק לאחר הסכמה על נוסחה משותפת בעניין.

שקד, הנדל. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
יעברו את אחוז החסימה? שקד והנדל/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

הנדל וח"כ צבי האוזר נותרו ללא מסגרת פוליטית, בינתיים, לאחר שלא נכללו באיחוד של תקווה חדשה וכחול לבן, שהודיעו השבוע על ריצה משותפת. יו"ר המפלגה גדעון סער הסביר כי לשניים הייתה אפשרות במהלך השנה האחרונה להתמזג לתוך תקווה חדשה אך הם העדיפו לשמור על מסגרת עצמאית, ולכן המחויבות שלו באיחוד שהוכרז אתמול היה קודם לחברי מפלגתו.

נוסף לכך, גנץ אף התנגד לאיחוד עם השניים בשל התנגדותם להקמת ממשלה בראשותו בסבב הבחירות ב-2020 בתמיכה של הרשימה המשותפת. יתרה מכך, בכך שהנדל נותר מחוץ לאיחוד יש גם איתות חיובי של גנץ וסער לסיעות החרדיות סביב האפשרות כי גנץ יקים ממשלה עמן, אם נתניהו לא ישיג את ה-61 מנדטים הנדרשים לו להקמת ממשלה בבחירות הקרובות.

הנדל והאוזר נכנסו לפוליטיקה במסגרת מפלגת תל"ם של בוגי יעלון, לאחר מכן התאחדו עם כחול לבן והתפצלו לסיעה עצמאית שכונתה "דרך ארץ" בה הם חברים עד היום. בבחירות האחרונות הם רצו במפלגת תקווה חדשה וכעת השניים מחפשים מסגרת פוליטית חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully