וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד והנדל נפגשים כדי לבחון אפשרות לריצה משותפת

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 14:19

השניים נפגשים לאחר שמוקדם יותר צוותים מטעמם נועדו כדי לבחון את האפשרות לאיחוד. עיקר המחלוקת בין השניים נסובה סביב שאלת נתניהו: בעוד ששקד לא שוללת את הישיבה בממשלה תחתיו, הנדל לא מוכן לכך

בווידאו: שקד מביעה תקווה שימינה תרוץ במתכונתה הנוכחית/צילום: שלומי גבאי

יו"ר ימינה איילת שקד נפגשת בשעה זו (שני) עם השר יועז הנדל. זאת, לאחר שמוקדם יותר נפגשו צוותים מטעמם לבחון את האפשרות לריצה משותפת בבחירות הקרובות.

עיקר המחלוקת בין השניים נסובה סביב שאלת נתניהו. בעוד ששקד לא שוללת ישיבה בממשלה תחת נתניהו, הנדל לא מוכן לכך. הצדדים הסכימו כי אם ירוצו יחד זה יקרה רק לאחר הסכמה על נוסחה משותפת בעניין.

הנדל וח"כ צבי האוזר נותרו ללא מסגרת פוליטית, בינתיים, לאחר שלא נכללו באיחוד של תקווה חדשה וכחול לבן, שהודיעו על ריצה משותפת אתמול. יו"ר המפלגה גדעון סער הסביר כי לשניים הייתה אפשרות במהלך השנה האחרונה להתמזג לתוך תקווה חדשה אך הם העדיפו לשמור על מסגרת עצמאית, ולכן המחויבות שלו באיחוד שהוכרז אתמול היה קודם לחברי מפלגתו.

יועז הנדל, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
נותר ללא מסגרת פוליטית לאחר איחוד תקווה חדשה וכחול לבן. הנדל/ראובן קסטרו

נוסף לכך, גנץ אף התנגד לאיחוד עם השניים בשל התנגדותם להקמת ממשלה בראשותו בסבב הבחירות ב-2020 בתמיכה של הרשימה המשותפת. יתרה מכך, בכך שהנדל נותר מחוץ לאיחוד יש גם איתות חיובי של גנץ וסער לסיעות החרדיות סביב האפשרות כי גנץ יקים ממשלה עמן, אם נתניהו לא ישיג את ה-61 מנדטים הנדרשים לו להקמת ממשלה בבחירות הקרובות.

הנדל והאוזר נכנסו לפוליטיקה במסגרת מפלגת תל"ם של בוגי יעלון, לאחר מכן התאחדו עם כחול לבן והתפצלו לסיעה עצמאית שכונתה "דרך ארץ" בה הם חברים עד היום. בבחירות האחרונות הם רצו במפלגת תקווה חדשה וכעת השניים מחפשים מסגרת פוליטית חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully