וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליין: "שרה נתניהו דרשה שנקנה לה 'מתנה יפה' ליום הנישואים; צרחה שיפטרו אותה בגללי"

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 14:55

העוזרת של איש העסקים סיפרה בעדותה בתיק 1000 על תכשיט שנרכש לשרה נתניהו ב-42 אלף שקלים, ועל אחד נוסף שעל רכישתו היתה מופקדת בעצמה. על מקרה אחר סיפרה שנתניהו כעסה שלא עשתה כדבריה: "היא איימה שתתאבד בגללי". לדבריה, היא עדכנה את נתניהו עצמו על השיחה

בווידאו: נמשכת עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן/מערכת וואלה!

הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, המשיכה הבוקר (שני) את עדותה בתיק 1000, בבית המשפט המחוזי בירושלים. זהו היום השלישי לעדותה של קליין, והפרקליטות צפויה לסיים את החקירה הראשית, במהלכה סיפרה קליין על קו אספקת הסיגרים והשמפניות מארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, לראש האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

בראשית העדות היום ביקש התובע עו"ד אלון גילדין מפרקליטות מיסוי וכלכלה לספר על אירוע רכישת התכשיט לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, עליו היא סיפרה בהשלמת החקירה באוקטובר 2021. "ההתכתבויות עם הסטודיו על הרכישה הן בתיבת המייל האישית שלי, אני שלחתי את התכשיטים", אמרה.

קליין הסבירה שהליך הזמנת התכשיט היה מורכב, "מכיוון שהוא היה ללא חורים בתנוך האוזן אז בנו קונסטרוקציה לעגיל בלי חור. נכון שאלינור מילצ'ן פנתה לבקשתו של ארנון, אבל אני ניהלתי את זה". היא סיפרה שלבקשתו של מילצ'ן, ביתו אלינור מצאה את הסטודיו ובחרה את העגילים, ואז היה הליך הזמנה סביב השינויים בסגירת העגיל.

עו"ד עמית חדד המייצג את נתניהו התנגד לשאלה על שרה נתניהו. "ביחס לדברים ששרה אמרה, עשתה, שרה אמרה למישהו אחר, זו עדות שמיעה. אלו דברים שלא נוכל לבדוק אותם כאן בבית המשפט", אמר.

תיק 1000 | המשך עדותה של הדס קליין. המחוזי, ירושלים 11 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
קליין, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך הדיון הודתה קליין שבהתכתבויות שלה השתמשה בסיפור כיסוי. "אני רוצה לומר משהו על דיסקרטיות", אמרה, "אפילו כשהיו פותחים את הבגאז' כדי שיעמיסו לא היינו אומרים למי זה מיועד. גם ארנון וגם אני לא הרגשנו בנוח לכתוב במייל שזה לגברת נתניהו".

בהמשך סיפרה קליין על עובד של מילצ'ן בשם גל גפן, שעבד כמפקח בניה וסייע בבניית הבית של פאקר. לדבריה, גפן התקשר אליה וסיפר לה שהתבקש להגיע לפגישה אצל שרה נתניהו עם החשב הכללי ועם מנכ"ל המשרד, ושאל מה עליו לעשות. היא אמרה לו שעליו לסרב, כי הוא עובד שלהם. בעקבות זאת היא התבקשה להתקשר לנתניהו ולעדכן אותה בכך.

"חטפתי בליל של צעקות", סיפרה קליין על השיחה. "שרה אמרה לי שהיא מקווה שזה על דעתו של ארנון. היא התחילה לצרוח עלי צרחות שבגללי היא תאחר לעבודה, ויפטרו אותה ואין לה את המשכורת שלי, היא תתאבד ותכתוב מכתב". לדבריה, לאחר שיחה זו היא כתבה למילצ'ן כי היא רוצה להתפטר.

היא סיפרה שדיברה עם נתניהו על האירוע עם אישתו, והוא הקשיב לה ותמך בה. "הוא אמר לי 'זה לא יקרה, זה לא נורמלי הבקשה הזו'. צלצלתי שמחה לארנון וחשבתי שזה נגמר", אמרה קליין. "ביום שישי קיבלתי טלפון משרה נתניהו, ששאלה מדוע סיפרתי לבעלה ושאבוא לקיסריה להיפגש איתה".

עוד בוואלה!

קליין העידה בתיק 1000: "היו מעמיסים את הבגאז' בארגזי שמפניות. נתניהו ידע הכל"

לכתבה המלאה
תיק 1000 | המשך עדותה של הדס קליין. המחוזי, ירושלים 11 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
רצתה להתפטר לאחר השיחה עם שרה נתניהו. קליין, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

קליין סיפרה על רכישת צמיד לבקשתה של שרה נתניהו. "היא התקשרה אלי ואמרה שהיא ומר נתניהו נוסעים לוושינטון. היא אמרה שזה קרוב ליום נישואים ואמרה שהיא מבקשת מתנה יפה, יש להם יום נישואים עגול", סיפרה. "התקשרתי לארנון וסיפרתי לו על הבקשה, אז הוא אמר בואי נדבר עם ג'יימס פאקר ונחלוק".

לדבריה, התקשר אליה למחרת איאן מוריס ואומר לה שקנה תכשיט לנתניהו בסכום של 50 אלף, שאחר כך ירד ל-42 אלף. "אני לא הייתי פיסית לדעת שזה ניתן, אבל לימים היא ביקשה ממני להחליף אותו כי מר נתניהו אמר שזה 'רומני'", אמרה. עוד טענה קליין כי לבסוף לא היתה חלוקה במתנה, כי מילצ'ן לא שילם. "הוא גם היה נרעש מהסכום הגבוה של התכשיט", ציינה.

"זה הטריד אותנו", הוסיפה על התקרית. "מילצ'ן אמר לי שאני אבקש מאיאן מוריס, זה שקנה, את החשבונית של התכשיט, שאני אמסור את זה לשרה. שאלתי אותו באיזו טוענה לתת לה אותה - היא לא תרצה לקחת את זה. אז הוא אמר לי 'תאמרי לה שבגלל שזה תכשיט יקר היא בטח תרצה לבטח את זה'". קליין סיפרה שהיא אכן נתנה את החשבונית לנתניהו, אך היא סירבה. "זה היה ברור לי והיא לא רצתה לקחת. דיווחתי לארנון. הכנסתי את זה לתיק, המעטפה סגורה בתיק".

תיק 1000 | המשך עדותה של הדס קליין. המחוזי, ירושלים 11 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
קליין, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי כתב האישום בתיק 1000, טובות ההנאה ממילצ'ן ומפאקר, שכללו קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות, ניתנו לבנימין ושרה נתניהו באופן רציף, במענה לבקשות ואף דרישות. היקף טובות ההנאה הצטבר לסך של 690 אלף שקלים. כמו כן, פעל נתניהו מצידו כדי לסייע למילצ'ן בהשגת ויזה אמריקנית, ולהאריך את "חוק מילצ'ן", המקנה לו הטבות מס.

בנוסף, ביקש נתניהו ממליצ'ן להשקיע בשוק התקשורת הישראלית, ואף הביא עמו לפגישה את פילבר, אז מנכ"ל משרד התקשורת. בחודש אוקטובר האחרון קליין פנתה לצוות התביעה וביקשה למסור מידע חדש על רכישת תכשיט לשרה נתניהו בשווי של 50 אלף שקלים.

מחר יתחיל סניגורו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, עו"ד עמית חדד, את החקירה הנגדית, וינסה לערער את האמינות של קליין ולהפריך את עדותה. נתניהו ביטל את הגעתו לדיון זה.

קליין מעידה הבוקר לאחר שהגישה תלונה במשטרה על הטרדת עד נגד איש התקשורת אלי ציפורי - כך פורסם בחדשות 13. זאת, לאחר שפרסם תמונות של ביתה בטוויטר, לעג לגרסתה בדיון המשפטי וקראה לה "צבועה". מאחר וציפורי מוגדר כעיתונאי, חקירתו דורשת את אישור פרקליט המדינה, שטרם אישר.

בנימין נתניהו בדיון מליאת הכנסת על פיזורה, 20 ביוני 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מחר תתחיל החקירה הנגדית. בנימין נתניהו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

במה נאשם נתניהו

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה!) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות", והעורך האחראי של העיתון, מואשם בהצעת שוחד במסגרת תיק 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully