וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד שוחח לראשונה עם אבו מאזן: "יש להבטיח שקט ורגיעה"

עודכן לאחרונה: 8.7.2022 / 14:17

השיחה בין השניים היא הראשונה המתקיימת בין ראש ממשלה ישראלי ליו"ר הפלסטיני מאז 2017. מוקדם יותר הבוקר דיבר גם נשיא המדינה עם אבו מאזן, שאמש אף נפגש עם גנץ ברמאללה. בפגישה סיכמו הצדדים להמשיך בתיאום ביטחוני לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בשבוע הבא

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה לפיד עם המראתו לפריז לפגישה עם הנשיא מקרון/צילום: איתי בית-און /לע"מ, סאונד: ניר שרף /לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום (שישי) לראשונה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בשיחתם בטלפון בירך לפיד את אבו מאזן לרגל חג הקורבן, והשניים הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה ביניהם והצורך להבטיח שקט ורגיעה באזור.

מדובר בשיחה הראשונה בין ראש ממשלה ישראלי לנשיא הפלסטיני מאז 2017, אז אבו מאזן וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שוחחו לאחר הפיגוע בהר הבית.

הממשל האמריקני היה זה שדחף לשיחה בין לפיד לאבו מאזן. הנושא עלה במהלך השיחה בין שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן לבין לפיד ביום רביעי בלילה, במהלכה שאל הראשון אם יש התנגדות מצד לפיד לקיים שיחה עם אבו מאזן לרגל חג הקורבן לפני הגעת הנשיא ביידן לאזור. לפיד השיב שאין לו התנגדות.

בכיר ישראלי ציין כי השיחה עצמה עסקה בעיקר בברכות לחג מצד לפיד, ובברכות של אבו מאזן ללפיד לכניסתו לתפקיד. לפיד אמר לאבו מאזן כי חשוב לשמור על התיאום הביטחוני ועל הרגיעה בשטח לקראת ביקור ביידן, ואבו מאזן הסכים לפעול בנושא. עוד ציין הבכיר הישראלי כי אבו מאזן אמר ללפיד שהוא מקווה שהשיחה ביניהם תוביל אולי גם לפגישה בין השניים.

רה"מ יאיר לפיד בטקס סיום קורס קצינים קרביים, מצפה רמון, 7 ביולי 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
שוחח עם אבו מאזן לראשונה. לפיד, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מוקדם יותר הבוקר שוחח גם נשיא המדינה יצחק הרצוג עם אבו מאזן. בשיחה הוא בירך אותו לרגל חג הקורבן, ודיבר איתו בין היתר על ההיערכות לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. כמו כן, אמש נועד שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית ברמאללה, שם דיברו השניים על אותם הנושאים.

יו"ר ימינה שרת הפנים איילת שקד מתחה ביקורת על השיחות המרובות עם אבו מאזן. "‏ברוך השם הסכמי אברהם נתנו פתח לשגר ברכות לרגל חג הקורבן למגוון של מדינות ערביות", אמרה, "מציעה להיגמל מהאובססיה לרוץ לברך דווקא את אבו מאזן, שפנה לבית הדין בהאג כדי להעמיד את חיילי צה"ל לדין".

עוד בוואלה!

לפיד: לא פוסל פגישה עם אבו מאזן, אך הנושא אינו על הפרק

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן במהלך פגשיתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין  בסוצ'י, רוסיה 23 בנובמבר 2021. AP
בתוך פחות מיממה שוחח עם לפיד, הרצוג וגנץ. אבו מאזן/AP

ביום שלישי אמר לפיד בתדרוך לכתבים בפריז כי הוא אינו פוסל קיום פגישה בינו לבין אבו מאזן, אך הדגיש שכרגע מפגש כזה אינו על הפרק. כאשר כיהן כשר החוץ לפיד לא נפגש עם אבו מאזן בין השאר בגלל בקשה של ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט.

בתדרוך אמר לפיד כי הוא "לא עושה פגישות למען פגישות אלא אם יש להן תוצאה חיובית מבחינת ישראל. כרגע זה לא על הפרק, אבל אני לא פוסל את זה". עוד מסר כי הוא ונשיא צרפת עמנואל מקרון שוחחו בפגישתם על הנושא הפלסטיני על אף שזה לא היה הנושא המרכזי בשיחה. הוא הדגיש כי אינו חושב שתהיה התקדמות כלשהי בנושא הפלסטיני לפני הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully