וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: לא פוסל פגישה עם אבו מאזן, אך הנושא אינו על הפרק

בתדרוך לכתבים בעת ביקורו בפריז אמר רה"מ כי הוא שוחח על הסוגיה הפלסטינית עם מקרון, אך הדגיש כי אינו חושב שתהיה התקדמות בנושא לפני הבחירות. במרכז השיחה עמד הנושא האיראני, ולפיד אמר כי טהראן לא תסכים "לשום הסכם עד שלא תהיה על השולחן אופציה צבאית אמינה"

בווידאו: הצהרות של לפיד ומקרון בארמון האליזה בצרפת/צילום: רויטרס

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר היום (שלישי) בתדרוך לכתבים בפריז כי אינו פוסל קיום פגישה בינו לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אך הדגיש שכרגע מפגש כזה אינו על הפרק.

הצהרות ראש הממשלה, יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, צרפת 5 ביולי 2022. רויטרס
לפיד ומקרון בפריז, היום/רויטרס

למה זה חשוב

  • כאשר כיהן כשר החוץ לפיד לא נפגש עם אבו מאזן בין השאר בגלל בקשה של ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט. לפיד כן קיים כמה פגישות עם השר לעניינים אזרחיים ברשות חוסיין אל-שייח'.

עוד בוואלה!

מקרון: "אין חלופה למו"מ בין ישראל לפלסטינים"; לפיד: "העולם חייב להגיב להפרות האיראניות"

לכתבה המלאה

מה הם אומרים

  • "אני לא עושה פגישות למען פגישות אלא אם יש להן תוצאה חיובית מבחינת ישראל. כרגע זה לא על הפרק, אבל אני לא פוסל את זה", אמר לפיד.
  • לפיד אמר כי הוא והנשיא מקרון שוחחו בפגישתם על הנושא הפלסטיני על אף שזה לא היה הנושא המרכזי בשיחה. הוא הדגיש כי אינו חושב שתהיה התקדמות כלשהי בנושא הפלסטיני לפני הבחירות.
  • "הרכב הממשלה והמגבלות בנושא הפלסטיני נותרו כשהיו. יש לצרפתים שאלות לגיטימיות אבל הם מבינים מה הממשלה יכולה או לא יכולה לעשות", אמר לפיד בהתייחס לקריאתו של מקרון לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים.
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן במהלך פגשיתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין  בסוצ'י, רוסיה 23 בנובמבר 2021. AP
אבו מאזן/AP

במוקד החדשות

  • הנושא איראני היה הסוגיה המרכזית בשיחה בין לפיד לבין מקרון. ראש הממשלה אמר כי הדגיש בפני נשיא צרפת כי כרגע לא נראה שיהיה הסכם גרעין חדש ולכן יש לחשוב על תוכנית חלופית.
  • "אם האיראנים לא מוכנים לחזור להסכם הגרעין הנוכחי הם לא יסכימו לשום הסכם עד שלא תהיה על השולחן אופציה צבאית אמינה", אמר לפיד.
  • לפיד ציין כי הציג למקרון חומר מודיעיני על חיזבאללה שנוגע לפעולות של הארגון שנוגעות גם לצרפת. הוא הדגיש כי ישראל רוצה לשתף פעולה עם צרפת כדי למנוע הסלמה בלבנון "וכדי שלא נצטרך להפעיל כוח צבאי כי לא נהסס לפעול למנוע התקפות על אסדת הגז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully