וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור ביידן: גנץ נועד עם אבו מאזן ברמאללה

עודכן לאחרונה: 8.7.2022 / 7:25

הפגישה נערכה לרגל חג הקורבן וכן לצורך תיאום ביטחוני ואזרחי לקראת ביקורו הצפוי של נשיא ארצות הברית בישראל. השניים סיכמו "להימנע מצעדים שיפגעו ביציבות", כשברקע: חשש במערכת הביטחון מהתקופה הקרובה שהוגדרה מורכבת

בווידאו: גנץ מתייחס לתחקיר האמריקני שקבע כי לא ניתן לקבוע מי ירה בעיתונאית שירין אבו עאקלה/צילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נפגש הערב (חמישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה. הפגישה נערכה לרגל חג הקורבן, וכן לצורך תיאום ביטחוני ואזרחי לקראת ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

מטעמו של גנץ נמסר כי הפגישה התנהלה ברוח טובה ובאווירה חיובית. השניים דנו במהלך פגישתם על האתגרים הביטחוניים והאזרחיים באזור, ושר הביטחון עידכן את אבו מאזן על המורכבות של התקופה הקרובה בישראל. עוד נמסר כי השניים סיכמו להמשיך בתיאום ביטחוני הדוק והימנעות מצעדים שיפגעו ביציבות.

בפגישה אמר אבו מאזן לגנץ כי יש להרגיע את המצב בשטח לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן באזור בשבוע הבא. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית מסרה כי הנשיא הפלסטיני אמר כי על ישראל לחדול מצעדים שמובילים להידרדרות במצב, לכבד את ההסכמים בין הצדדים ולפעול ליצירת אופק מדיני.

בני גנץ בישיבת סיעה 27 ביוני 2022. ראובן קסטרו
נועד עם אבו מאזן ברמאללה. גנץ/ראובן קסטרו

ביידן צפוי לנחות בישראל ב-13 ביולי בשעות הערב לביקור של כ-40 שעות. הוא ימריא מישראל ב-15 ביולי בטיסה ישירה לעיר ג'דה שבסעודיה שם יקיים פסגה עם תשעה מנהיגים ערבים.

לדברי בכיר אמריקני הנשיא ביידן רוצה להתמקד במהלך ביקורו בהגברת השילוב של ישראל באזור גם באמצעות הסכמי אברהם וגם באמצעות חיזוק הקשרים עם מצרים ועם ירדן. "הנשיא מצפה להדגיש שוב את המחויבות שלו לפתרון שתי המדינות ולדון בדרכים ליצירת אופק מדיני שיבטיח מידה שווה של חירות, ביטחון, שגשוג וכבוד לישראלים ולפלסטינים", אמר הבכיר האמריקני.

עוד הוסיף כי ביידן מקווה שביקורו יתניע דיאלוג משודרג בין ארצות הברית לפלסטינים, בין הפלסטינים למדינות האזור ובין הפלסטינים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully