וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה ימית קשה בחופשה בירדן: נער ישראלי פונה לארץ במצב אנוש, אמו נפצעה קשה

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 14:27

משפחה ישראלית נפגעה בתאונה מול החוף של מלון אינטרקונטיננטל בעקבה. אב המשפחה בן ה-53 נפצע קל. הם פונו במטוסים לארץ להמשך קבלת טיפול רפואי. האב סיפר ממיטת האשפוז: "יאכטה נכנסה למקום שאסור לה במהירות מופרזת - ראיתי המון בקבוקי אלכוהול"

בווידאו: איהאב שבנו ואשתו נפצעו קשה בעקבה משחזר את התאונה הימית/צילום: ניב אהרונסון ובאדיבות המשפחה

נער בן 14 נפצע אתמול (שבת) אנוש בתאונת ספורט ימי במהלך חופשה משפחתית בעקבה שבירדן. זאת, לאחר שהמזרון המתנפח עליו ישב יחד עם משפחתו התנגש בסירה והתהפך. אמו, בת 46, נפצעה קשה בתאונה שהתרחשה בחוף של מלון "אינטרקונטיננטל" בעיר ואביו בן ה-53 נפצע קל. הם פונו לבית החולים בעיר ובהמשך בסיוע של משרד החוץ הם הוטסו לארץ להמשך קבלת טיפול רפואי. הפצועים אושפזו בבית החולים שיבא תל השומר.

בתאונה, שאירעה אתמול סמוך לשעה 13:00, היו מעורבות שלוש משפחות מהיישוב ריינה שליד נצרת, שיצאו לחופשה בירדן. "ישבנו על החוף של מלון אינטרקונטיננטל, הילדים עלו על המזרון הנגרר וראינו אותם מולנו", סיפר האב של בן 11 שנפצע אף הוא בתאונה באורח קל. "סירה שהגיחה פתאום כנראה לא חישבה נכון שבמהלך סיבוב, המזרון הנגרר עושה מסלול רחב הרבה יותר מהסירה, התנגשה בו ופצעה את הילדים. פינו אותם לבית חולים בירדן אבל אין להם שם את האמצעים שיש בארץ ובמהלך הלילה בסיוע משרד החוץ וחברת הביטוח העבירו אותם בשתי טיסות לארץ".

פארס ואמו איבתיסאם ובני המשפחה, נפצעו בתאונת ספורט ימי בעקבה, בית חולים שיבא. באדיבות המצולמים
המשפחה שנפגעה בתאונה בירדן. פארס, איבתיסאם ואיהאב/באדיבות המצולמים

"אני עוד מטושטש. היאכטה נכנסה למקום שאסור לה במהירות מופרזת", המשיך האב. הייתי עם אשתי, נפלנו, הלוואי שיכולתי לעשות משהו. אשתי קיבלה מכות קשות, היא והבן שלי בטראומה. העלו אותנו ליאכטה ולקחנו אותנו לחוף. היו שם מלא בקבוקי ויסקי, ודקה וכל מה שבא ליד".

האב האשים את הרשויות בירדן. לדבריו, התאונה קרתה בעקבות אותה רשלנות. "אני מאבד משפחה בגלל זה, לא עזרו לנו בכלום. אספנו את עצמנו", אמר. "התקשרתי שייקחו אותנו מיד לארץ, רק על הרפואה בארץ אני סומך. אני רוצה להגיד לכולם - אל תסמכו עליהם, אל תסתכנו, לא ללכת לשם. כשזה קורה למשפחה שלך שום דבר לא יעזור. הייתי מאבד את אשתי והבן שלי אם לא הייתי מתעקש על הטסה מידית".

איהאב רינאווי, נפצע עם בני משפחתו בתאונת ספורט ימי בעקבה, בית חולים שיבא. ניב אהרונסון
אב המשפחה, איהאב שנפצע בתאונה בירדן/ניב אהרונסון

מנכ"לית פספורטכארד רונית סגל אמרה כי מדובר בתאונה קשה מאוד ומשפחה שנפצעה באופן חמור. "הקפצנו למקום צוות רפואי ושני אייר אמבולנסים", סיפרה. "ליווינו את הישראלים באופן צמוד ומהיר והחזרנו אותם הביתה".

לפני שבועיים תיירת ישראלית טבעה למוות בשארם א-שייח שבדרום חצי האי סיני. התיירת - אורית פלד, בת 49 מפרדסיה - נפשה במקום יחד עם בעלה. משרד החוץ סייע בהעברת גופתה, שהגיעה לישראל. בעלה של אורית סיפר כי היא נהגה לנסוע לשארם לפחות שלוש פעמים בשנה. "היא מאוד אהבה לצלול ולטייל בעולם", סיפר. "היא צוללת 25 שנה ולמרות האפילפסיה לא הייתה מוכנה לוותר על הצלילה. היא הייתה אחראית ותמיד צללה עם מדריך.

"עמדתי על המזרח וראיתי שמשהו לא בסדר. אמרתי למציל ששרק לה והיא לא הגיבה. הוא קפץ למים עם עוד מישהו והוציאו אותה. מסתבר שהיא קיבלה התקף אפילפטי וכשהוציאו אותה יצא לה קצף מהפה. היא שתתה המון מים ולא היה באזור שום ציוד הצלה. המצילים לא ידעו לעשות החייאה. לאמבולנס לקח שעה להגיע והוא הגיע בלי ציוד הצלה מתאים. אחרי שעה וחצי או יותר היא הגיעה לבית החולים והצליחו להחזיר לה דופק לפחות לכמה שעות. כנראה שזה לא הספיק ולקראת הבוקר היא נפטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully