וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימן עודה נגד מנסור עבאס: "מה יותר נוח ליהודים מאשר ערבי מחמד כזה?"

עודכן לאחרונה: 3.7.2022 / 7:34

יו"ר הרשימה המשותפת תקף בחריפות בשבתרבות בבאקה אל-גרבייה את ממשלת בנט-לפיד ואת השותף לממשלה, יו"ר רע"ם: "זו ממשלה ימנית", טען. בהתייחס לאפשרות לתמוך בממשלה בראשות לפיד קבע כי "מי שרוצה אותי שותף - אני מוכן להיות שותף על בסיס ערכים אמיתיים, לא 'רק לא ביבי'

בווידאו: ח"כ איימן עודה קורא לשוטרים ערבים להניח את נשקם/מתוך עמוד הפייסבוק של עודה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, תקף היום (שבת) בחריפות את יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, וכינה אותו "ערבי מחמד" בשל שיתוף הפעולה שלו עם ממשלת בנט-לפיד. באירוע שבתרבות בבאקה אל-גרבייה עודה אמר כי "הגיע פלסטיני שמוכן להודות שמדינת ישראל תישאר יהודית ולקרוא למדינות ערב לעשות שלום ונרמוליזציה ולעקוף את הבעיה הפלסטינית, מה יותר נוח ליהודים מאשר ערבי מחמד כזה?".

"הם חיפשו ערבי כזה מאז תקופת המשטר הצבאי, ערבי כזה שאפשר לחיות איתו ולהגיד מילים יפות כמו 'מנהיג אמיץ'", עודה אמר והמשיך, "אנחנו לא מקבלים את זה. אנחנו בני הארץ הזו, אנחנו רוצים שלום ושוויון בין יהודים לערבים - מדינה לצד מדינה ושוויון זכויות מלא בין האזרחים".

עודה ביקר את ממשלת בנט-לפיד וערער על ההישגים שלכאורה הביאה עבור החברה הערבית. "זו ממשלה ימנית", טען. "הפגיעה בירושלים המזרחית הייתה חסרת תקדים מאז 67', גם במסגד אל אקצא, הריסת בתים בנגב והמתקפה המשטרתית בנגב הייתה חסרת תקדים מאז סיום המשטר הצבאי, מספר הנרצחים במגזר השנה זהה לחלוטין למספר הנרצחים בשנה שעברה".

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, בשבתרבות עם טל שלו, 2 ביולי 2022. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
"הפגיעה בירושלים המזרחית הייתה חסרת תקדים". אירוע שבתרבות בבאקה אל-גרבייה, היום/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

הוא הוסיף, "אומרים לי לבוא עם המתנחלים, מי שהורג את העם שלי, בשביל שלא יישאר נתניהו שפוגע בבית המשפט העליון. בשם ההגנה על ביהמ"ש העליון, לא חשוב הפלסטינים וערביי הנגב, אפשר להרוס בתים בנגב בלי בעיה, אתם רוצים שאצביע בעד העלאת מחירים כמו מנסור עבאס? מי שרוצה אותי שותף - אני מוכן להיות שותף על בסיס ערכים אמיתיים ולא להגיד לי בשם 'רק לא ביבי'".

בהתייחס לכניסתו של יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה ולאפשרות שהרשימה המשותפת תתמוך בממשלה בראשותו אחרי הבחירות, עודה אמר, "לפיד נקט בצעד אמיץ ועבר דרך מאז 'הזועביז' עד לקבלת המשותפת בממשלה בבחירות האחרונות".

לקראת בחירות 2022- מסדרונות הכנסת  29 ביוני 2022. ראובן קסטרו
"נקט בצעד אמיץ". לפיד/ראובן קסטרו

"מבחינתנו, במידה ואכן יהיו הסכמות לקדם את הערכים של שלום ושוויון, נהיה מוכנים לחפש כל דרך איך להשפיע. אבל להגיד לי שביבי מסית ושאר הדברים לא חשובים - זה לא יהיה", הוסיף. הוא חידד כי לא יתמוך בממשלה שכוללת את נציגי המתנחלים, בימינה או תקווה חדשה. "אני לא מוכן להיות על המתנחלים בשום פנים ואופן. מה אני ואיילת שקד נהיה בממשלה אחת? גדעון סער הוא לכאורה ימין ליברלי זה יותר גרוע משמאל ציוני".

עודה שלל אפשרות חיבור מחודש עם רע"ם בבחירות הקרובות ואמר "הקו שלהם אומר שמקבלים את מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ומבקשים את חלקנו מהעוגה. אבל להיות ערביי מחמד שמוכנים לקבל פחות כנתינים בתוך מדינת המולדת שלנו - לזה אנחנו לא נסכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully