וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התקשר לראשונה ללפיד והבהיר שיקבל עדכונים ביטחוניים רק מהמזכיר הצבאי

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 18:49

נתניהו הציע שהעדכון הביטחוני, שמתבצע לפי חוק בין ראש הממשלה לראש האופוזיציה, יתבצע בידי המזכיר הצבאי. זאת, לדברי הליכוד, "כדי למנוע את הפיכת העדכון לכלי פוליטי בזמן בחירות". לפיד: "מזמין את נתניהו לבוא כמקובל לתדרוך בטחוני"

בווידאו: טקס העברת התפקיד בין רה"מ היוצא נפתלי בנט לנכנס יאיר לפיד/צילום: רועי אברהם/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) עם ראש הממשלה יאיר לפיד - לראשונה מאז נכנס לתפקידו. בהודעת מפלגת הליכוד נמסר כי הוא הציע שהעדכון הביטחוני, שמתבצע כחוק בין ראש הממשלה לראש האופוזיציה, יתבצע בידי המזכיר הצבאי "כדי למנוע את הפיכת העדכון הביטחוני לכלי פוליטי בזמן בחירות". עוד היסופו בהודעה כי נתניהו איחל לראש הממשלה "שארבעת החודשים הקרובים יהיו תקופה של שקט ביטחוני".

לפיד מנגד מסר כי הוא שוחח עם יו"ר האופוזיציה "שבירך אותו לרגל כניסתו לתפקיד. לפיד הזמין את נתניהו לבוא כמקובל לתדרוך בטחוני בלשכתו עם המזכיר הצבאי".

בניגוד לדברי הליכוד לפיהם נתניהו מעדיף להימנע מעדכון ביטחוני מראש הממשלה בתקופת בחירות, במהלך כל השנה האחרונה סירב לקבל עדכון ביטחוני מראש הממשלה היוצא נפתלי בנט, למרות שמדובר בפגישת עדכון חודשית שקבועה בחוק.

בנימין נתניהו בדיון מליאת הכנסת על פיזורה, 20 ביוני 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת, אתמול/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בנוסף לנתניהו, גם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התקשר היום לראש הממשלה הנכנס ואיחל לו בהצלחה בתפקידו.

לפיד שעד כה כיהן כראש הממשלה החליפי נכנס לתפקידו באופן רשמי בחצות שבין חמישי לשישי, לאחר שראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, העביר לידיו את התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully