וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ הנחה לבחון: מי הדליף מתוך דיונים ומבצעים "באופן שפוגע בעמימות" מול איראן?

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 0:27

ההנחיה באה בעקבות פרסומים על הסרטון שהוצג לכוכבי, לאחר מתקפת הסייבר שפגעה במפעל הפלדה באיראן, ומעידה על מתיחות בין לשכת השר לרמטכ"ל. עוד דווח על חילוקי דעות בצמרת מערכת הביטחון מדיונים סגורים, שהובילו את שר הביטחון לדרוש תחקיר על ההדלפות

בווידאו: גנץ מתייחס להתרעות לפיגועים בטורקיה/צילום: ערוץ כנסת

שר הביטחון בני גנץ הנחה הערב (חמישי) את הממונה על הביטחון במערכת הביטחון לתחקר את ההדלפות האחרונות מתוך דיונים סגורים במערכת הביטחון וכן של הדלפות מתוך אירועים מבצעיים, שמעידות על מתיחות בין לשכת השר לזו של הרמטכ"ל.

מהודעה שיצאה מטעמו נכתב כי ההדלפות מבוצעות "באופן שפוגע במדיניות העמימות של מדינת ישראל". ההחלטה של גנץ הגיעה אחרי מסרים שהועברו לכוכבי ולראש המוסד, דדי ברנע, לשמור על עמימות ולמנוע הדלפות שפוגעים בביטחון.

הדרישה לתחקיר באה בין היתר עקב פרסומים על חילוקי דעות בין ראש אגף המודיעין, אלוף אהרון חליווה, וראש המוסד בנושא הסכם פרויקט הגרעין; הראשון תומך בהסכם והאחרון מתנגד לו. בנוסף לכך, פורסם על סרטון שהוצג לרמטכ"ל אביב כוכבי בביקור ביחידת 8200 של אגף המודיעין, בו מוצגת תקיפת מפעל הפלדה באיראן שניזוק, לפי דיווחים, בעקבות מתקפת סייבר.

גורמי ביטחון אמרו כי ההחלטה של גנץ על פתיחה בתחקיר מלמ"ב הגיעה לאחר שבכירי מערכת הביטחון העלו חשש מהדלפות מישיבות ודיונים מסווגים וחשש שדעתם תדלוף ותתפרסם בכלי התקשורת כפי שארע בעימות בין ראש אמ"ן לראש המוסד.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בני גנץ בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
בין היתר, הודלף מידע הנוגע לביקורי רמטכ"ל. כוכבי וגנץ/ראובן קסטרו

מידע נוסף שהודלף עסק בביקור הרמטכ"ל כוכבי במצרים, הפעלת כטב"מים בעיראק ותקיפות מב"מ (המערכה שבין המלחמות) תוך שימוש במידע מדויק. כל אלו הובילו את שר הביטחון להנחות על תחקור ההדלפות.

ביחידת 8200 עלתה ביקורת על הפרסומים בכלי התקשורת שנובעים מההדלפות מהישיבות הסגורות. גורמים ביחידת האיסוף טענו כי הפרסומים פוגעים ביחידה ומעבירים מסר שלילי לחיילי היחידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully