וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הישאם א-סייד: "לא רוצה עסקה שתכלול רק את הבן שלי - אני מוכן לחכות עוד"

עודכן לאחרונה: 29.6.2022 / 8:38

לאחר פרסום התיעוד של בנו משבי חמאס, שאעבן א-סייד סיפר בריאיון ב-103FM כי הוא מעוניין בעסקה שתחזיר את כל השבויים, ולא רק את בנו, בשל מצבו הבריאותי. שמחה גולדין: "חיילים יודעים שאם יקרה להם משהו - יפקירו אותם"

בווידאו: חמאס מפרסם תיעוד של השבוי הישראלי הישאם א-סייד בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות ערביות

אביו של הישאם א-סייד, הישראלי המוחזק בשבי חמאס ברצועה, אמר היום (רביעי) כי אינו מעוניין בעסקת שבויים שתחזיר רק את הבן שלו, אלא בכזו שתשיב את כל הישראלים המוחזקים בעזה. "אני מוכן לחכות עוד זמן כדי שיחזירו את כולם", אמר שאעבן האב בריאיון ב-103FM. "אני מעדיף שיעשו את העסקה על כולם, אם לא - זה יהיה משחק על המצפון של המשפחות".

שאעבן אמר את הדברים יממה לאחר שחמאס פרסם תיעוד של בנו השבוי בעזה, שבעקבותיו דווח כי חמאס הודיע למתווכים המצריים כי הוא מוכן לבצע עסקה הומניטרית דחופה במסגרתה ישחרר את השבוי החולה תמורת אסירים חולים.

"אנחנו רוצים שכל השבויים יחזרו למשפחות שלהם", המשיך שאעבן. שמעתי שיש כל הזמן משא ומתן ודיבורים על העניין. שמעתי שמטפלים בזה, ומקווים לטוב, לא קיבלנו פרטים חדשים. לדברי האב, הוא לא מאמין לטענת חמאס כי בנו במצב קשה. "רואים לפי התנועות שלו", הסביר.

אביו של א-סייד: צריך עסקה שתכלול את כל הבנים

ארגון הטרור חמאס מפרסמים תיעוד של הישאם אל-סייד כשאר הוא מחובר להנשמה ומצבו הרפואי נראה ירוד.. צילום מסך, אתר רשמי
תמונה מהסרטון שפרסם חמאס. הישאם א-סייד/אתר רשמי, צילום מסך

עוד אמר האב כי הוא מקווה שבנו "יהיה חזק, שיחזיק מעמד, שישמור על הבריאות כמה שהוא יכול, אנחנו מטפלים בעניין, במדינה דואגים לו שיחזור. כשהוא נפל בשבי מצבו הפיזי היה בסדר גמור - בחור צעיר עם כושר ובלי בעיה רפואית, רק נפשית פשוט. מקווה שנתנו לו את התרופות המתאימות. אנחנו מנסים להיות עם תקווה".

שמחה גולדין, אביו של הדר גולדין שגופתו מוחזקת בידי חמאס, אמר ב-103FM כי "לא יעלה על הדעת שהממשלה מקדמת הסכם מול חמאס שלא כוללת את הלוחמים שנשלחו על ידי גנץ ונתניהו. אנחנו מתעסקים עם ארגון טרור, החיילים שיוצאים להגן על האזרחים צריכים להיות מושבים. עד עכשיו הממשלה לא יצרה לחץ - מדינת ישראל פועלת הפוך במשך שמונה שנים, הגיע הזמן שמעכשיו נתחיל להתנהל לפי ערכים יהודיים של צה"ל ושל החוק ההומניטרי הבינלאומי".

"הפקדתי את הילדים שלי בידי המדינה. המפקד שלהם בזמן הלחימה היה גנץ, הוא שלח אותם להילחם נגד אויב שרצה להרוג אותנו, אותי ואתכם. הדר לא היה בעזה כדי לטייל שם, שלחו אותו להרוג את מי שרוצה להרוג אותו", הוסיף גולדין. "מאז לא משיבים אותו, את (אורון) שאול ואת האזרחים חזרה. כל מה שקשור בהטבות לעזה צריך להיות מותנה בהשבת החיילים והאזרחים, הלחץ על החמאס צריך להיות קבוע והוא היה צריך להתחיל לפני שמונה שנים. החיילים שילכו להילחם בעתיד יודעים שאם יקרה להם משהו - יפקירו אותם, ואת זה צריך לשנות".

אביו של הדר גולדין: "חיילים יודעים שאם יקרה להם משהו - יפקירו אותם"

הדר גולדין. באדיבות המשפחה
הדר גולדין/באדיבות המשפחה

אתמול פרסם חמאס תיעוד של א-סייד. בסרטון הוא נראה כשעליו מסכת חמצן ובהכרה. כמו כן, בצילום ניתן לראות מסך טלוויזיה, ובה שידור מהפורום הכלכלי בקטאר שהתקיים בשבוע שעבר, מה שמעיד על עדכנותו. א-סייד מוחזק בידי חמאס מאפריל 2015, לאחר שהסתנן לשטח הרצועה, ומאז לא התקבלו עליו פרטים. בעקבות פרסום התיעוד, בערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה, פורסם כי חמאס הודיע למתווכים המצריים כי הוא מוכן לבצע עסקה הומניטרית דחופה במסגרתה ישחרר את השבוי החולה תמורת אסירים חולים.

מה ניתן ללמוד מהתיעוד שפרסם חמאס?

בתיעוד של א-סייד נראית טלוויזיה מאחוריו, בה מוקרן כנס כלכלי בקטאר, שהתקיים בשבוע שעבר. כך, שגם אם הסרטון צולם לאחר האירוע, זה נעשה בשמונת הימים האחרונים. השעה הכתובה על המסך היא 11:37 אבל בחדר אין אור יום, מה שמעיד על החדר הסגור בו הוא נמצא.

א-סייד נראה עירני ועוקב במבטו אחר האינפוזיה. המיטה עליה הוא שוכב נראית גבוהה כמו מיטת בית חולים. בתיעוד לא ניתן לראות מה יש באינפוזיה, ואם היא מחוברת לווריד. בכל מקרה, עליה להיות מחוברת לחלק הפנימי של הזרוע ולא החיצוני כמו בסרטון. בסוף התיעוד, כשמראים את תעודת הזהות, הישאם נראה ללא מסיכה, ותחתיה הוא לא נראה מתאמץ לנשום.

תעודת הזהות מ-2011 נראית אותנטית והתאריך הלועזי תואם לעברי. כמו כן לתעודת הזהות מצורף כרטיס אוטובוס של מטרופולין שמודפס בדרך כלל על נייר חלק שדוהה עם הזמן, וודאי לא אמור להחזיק שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully