וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים ממהרים לתדלק לפני ההתייקרות: "המדינה סוחטת אותנו מכל כיוון אפשרי"

לראשונה מזה עשור יחצה הלילה בחצות מחיר לליטר בנזין 95 את רף ה-8 שקלים. הישראלים לא מתנחמים בעובדה שמדובר בתופעה כלל עולמית, והגיעו לתחנות למרות שלחלקם המכל כלל לא היה ריק. "אני מכיר אנשים שכבר מבקשים נדבות בשביל דלק"

משה אהרון, תושב תל אביב. אורי סלע
"המדינה עסוקה בלצאת מהבור הפוליטי". ולאד אהרון מתל אביב/אורי סלע

מחיר הדלק בישראל יחצה הלילה (חמישי) בחצות את רף ה-8 שקלים לראשונה מאז 2012. המחיר החדש לליטר בנזין 95 אוקטן, יעמוד על-8.08 שקל ומי שיבקש ליהנות משירות מלא, יידרש לשלם עוד 21 אגורות לליטר. מדובר בתופעה כלל עולמית שלא פוסחת על ישראל, אבל ספק אם בנתון הזה יהיה די כדי לנחם את ציבור הנהגים בישראל שנאלץ לשלם הרבה יותר כדי להמשיך ולהשתמש ברכב הפרטי.

בעקבות ההתייקרות, יצאו ישראלים רבים לתדלק עוד לפני הקפיצה. ישראל קראדי מנתיבות סיפר כי "תדלקתי היום את הרכב של אשתי, בגלל עליית המחירים. אי אפשר להמשיך ככה, מישהו חייב לעצור את זה. כל עלייה במחירי הדלק יוצרת אפקט דומינו והכול עולה. מישהו חייב להתעורר ומהר". טל סגרון תושב נתיבות אמר כי "זה עצוב שהגענו למצב שאנחנו חרדים ממחירי הדלק באופן יומיומי. יש אנשים שלא יהיו מסוגלים לתדלק את רכבם. אני מכיר אנשים שכבר מבקשים נדבות בשביל דלק".

עומסים בתחנת "דלק" בכפר הירוק 30 ביוני 2022. ראובן קסטרו
עומסים בתחנת דלק בכפר הירוק/ראובן קסטרו
טל סגרון. יניר יגנה
"אני מכיר אנשים שכבר מבקשים נדבות בשביל דלק". טל סגרון/יניר יגנה
תחנת פז בפתח תקווה 31 במאי 2022. ראובן קסטרו
ישראלים מתדלקים בעליית מחירי הדלק האחרונה. מאי 2022/ראובן קסטרו

יניב מחדרה סיפר כי הלך למלא את מכל הדלק כדי לחסוך כמה שקלים. "אני בדרך הביתה מהעבודה, לא הייתי חייב לתדלק, אבל גם ככה לא הכי קל בימים אלו. מחיר הדלק הגיע למימדים לא אמיתיים צריך לצאת לרחובות ולהפגין אחרת ימשיכו לעשוק אותנו".

"מחירי הדלק האלה מטורפים. נקודה", אמר לוואלה! אורן ברעם, בן 50 מזכרון יעקב, עצמאי בתחום תריסים החשמליים, העושה לדבריו 30 אלף ק"מ בשנה בדרכים, אל לקוחותיו ברחבי הארץ. "התחלתי לעשות חשבון היכן אני לוקח עבודות ואיך אני מתמחר נסיעות ללקוחות, למשל לצורך מתן הצעת מחיר, מה שפעם הייתי עושה בכלל בחינם. אבל, עכשיו ביקור בית כזה בנתניה, אני צריך לצערי לתמחר ב-200 שקלים. וזו רק דוגמא אחת שמדגישה שבסופו של דבר מחירי הדלק ושאר ההוצאות מתגלגלים על הלקוח".

אורלי מחדרה, שגם היא עושה אלפי ק"מ בחודש על כבישי הארץ במסגרת עבודתה, אמרה בציניות: "זה מרגיש כמו מדינה בהפרעה. מתפלאת שלא העלו לעשרה שקלים, שהרי אין לנו חלופה אחרת. בפריפריה אי אפשר בלי רכב פרטי, תחבורה ציבורית זו לא ממש אופציה מתפקדת, בשבת בכלל היא לא עובדת, ולכן אנחנו שבויים בידי המדינה ששמה אותנו ברכב פרטי וסוחטת אותנו מכל כיוון אפשרי, במחירי הרישיון השנתי, כבישי האגרה, החניות. זה אחרי ששני שלישים ממחיר המכונית הוא מיסים ו-60% ממחיר הדלק הוא מיסים. זה מרגיש כאילו מישהו עושה ניסוי בהעלאות מחירים עד אין סוף ובוא נראה מתי האזרחים נשברים, המכוניות עוצרות והנהגים יוצאים מהן. בשורה התחתונה, במחירים הנוכחיים אנשים יחשבו פעמיים לאן לנסוע ואם להחזיק אוטו שני ושלישי".

מחירי הדלק. ShutterStock
הקפיצה במחירי הדלק/ShutterStock
תחנת הדלק ההיסטורית ״פז ברניצקי מפגש בנימינה״. יואב איתיאל
תחנת "פז ברניצקי מפגש בנימינה", אחר הצהריים/יואב איתיאל
עומסים בתחנת "דלק" בכפר הירוק 30 ביוני 2022. ראובן קסטרו
עומסים בתחנת "דלק" בכפר הירוק 30 ביוני 2022/ראובן קסטרו

"מחירי הדלק לא הגיוניים ביחס לכל העולם, המחיר מופקע וחבל שאין מי שדואג לאזרחים ונלחם עבורם.
יוקר המחייה מכביד מאוד על האזרחים בעיקר על השכבות החלשות", אמר אלי אוחנה מחדרה. "רכב זה לא מותרות, אלא צורך בסיסי שמשרת אותנו. חייבים לעצור את עליית המחירים במידי. אם צריך לצאת בשביל זה לרחובות - אז אני הראשון לצאת. בגלל שמחירי הדלק כל כך גבוהים משפחות נאלצות לוותר על דברים בסיסיים אחרים במשק הבית".

"ראיתי באינסטגרם שהמחיר. השאלה היא אם אנחנו האזרחים יכולים להשפיע על זה, ואני חושב שלא. הממשלה מחליטה מה המחיר וזהו", אמר ולאד, תושב הרצליה. "חבל שאין לנו יכולת להשמיע את הקול שלנו ואין לנו מקום להשמיע אותו. אפשר לדבר עד מחר אבל לא להשפיע".

אלי אוחנה, תושב חדרה. שלומי גבאי
"רכב זה לא מותרות". אלי אוחנה/שלומי גבאי
משמאל דיב ג׳ורבאן, מימין מוסלח ג׳ורבאן. יואב איתיאל
"מי שרוצה לצאת לעבודה טובה צריך רכב". סוהיל עמאש ומוסלח ג'ורבאן/יואב איתיאל
שי תוהמי סוכן נדל"ן מחדרה. שלומי גבאי
"מצפה מהממשלה הבאה לפעול באופן מיידי להוזלת המחירים המוגזמים". תוהמי/שלומי גבאי

"מורגשת עלייה של בערך 30% במספר הלקוחות", אמרו מוסלח ג'ורבאן, סוהיל עמאש ודיב ג'ורבאן, המוכרים בתחנת הדלק ההיסטורית "פז ברניצקי מפגש בנימינה". "מניסיון העבר זה עוד ילך ויגבר לקראת חצות". הם הוסיפו, "אבל אין מה לעשות. מי שרוצה לצאת לעבודה טובה צריך רכב וצריך לתדלק. מי שלא יבוא היום יבוא מחר". שי תוהמי, סוכן נדל"ן מחדרה, הגיע גם הוא לתדלק היום, לפי העלייה במחיר. "אני מצפה גם מממשלת המעבר ובטח מזאת שתכהן אחריה לפעול באופן מידי להוזלת המחירים המוגזמים", קרא.

מנגד, מסתבר שיש אנשים שכלל לא שמעו על ההתייקרות, כך לדוגמא סיפר ולאד אהרון מתל אביב. "אין הרבה מה לעשות עם זה. אני מאמין שצריך לחכות שתעבור ההפוגה הזאת של המלחמה באוקראינה", אמר. "אפשר שהמדינה תספוג את המחיר, אבל היא עסוקה עכשיו בלצאת מכל הבור הפוליטי ואין זמן לזה. הכי קל זה להחזיר את הכסף דרך הדלק".

  • עוד באותו נושא:
  • דלק
  • בנזין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully