וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה שביתת נהגי האוטובוסים שהייתה מתוכננת להיום

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 9:37

השביתה בוטלה בעקבות הצהרת משרד התחבורה כי הם מוכנים לקיים משא ומתן עם ארגון נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית. זאת, לאחר טענות הנהגים כי שרת התחבורה מירב מיכאלי מסרבת להיפגש איתם ולדון איתם על הרפורמה הקרובה

שביתת נהגי האוטובוסים שהייתה מתוכננת להיום (חמישי) אחר הצהריים, בוטלה. זאת, עקב נכונות משרד התחבורה לקיים משא ומתן עם ארגון נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית. על אף ביטול השביתה, נוצרו כבר הבוקר פקקים בכבישים. נוסעים ככל הנראה רבים לא קיבלו את הודעת הביטול ויצאו לעבודה ברכבים פרטיים, מה שהוביל לעומס כבד בכבישים.

נהגי האוטובוסים שבתו כמחאה על על תנאי העסקתם וביטחונם האישי. עוד טענו הנהגים כי הופקרו על ידי שרת התחבורה מרב מיכאלי, וכי השרה מסרבת להיפגש איתם ולדון איתם על דרישותיהם ועל הרפורמה הקרובה. "השרה לא מוכנה להיפגש עמנו כדי לשפר את שכרנו ולדאוג לביטחוננו ולרווחתנו", טענו הנהגים.

בתחילת השבוע, יום ראשון, השביתו נהגי האוטובוסים את התחבורה הציבורית למשך שלוש שעות בין 09:00-06:00 בבוקר. החברות ששבתו הן הן אלקטרה אפיקים, אקסטרה, תנופה, דן באר שבע ובית שמש אקספרס.

אוטובוסים בתחנה המרכזית אשדוד. 26 ביוני 2022. אבי רוקח
משרד התחבורה מוכן לקיים משא ומתן עם הנהגים/אבי רוקח

השביתה התקיימה ברקע המחסור האדיר בנהגי התחבורה הציבורית שרק הלך והחריף בשנים האחרונות. הניסיונות של מפעילות התחבורה הציבורית לעודד נהגים להתיישב מאחורי ההגה באמצעות תמריצים כלכליים נדיבים יחסית, ואפילו העמדת תקציב לכך על ידי משרד התחבורה, נכשלו בעקבות המציאות האלימה בה נאלצים הנהגים לתפקד.

"יצאנו לכמה שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו", נמסר מההסתדרות הלאומית, "הגיע הזמן שכבוד השרה תזכור שהיא אמורה לייצג את מעמד הפועלים ולא רק לטפל בטמפרטורה במזגן שלהם".

יו"ר ועד העובדים באלקטרה אפיקים, ראיד משעל הוסיף כי "עבורנו, שנוהגים בירושלים, עליה לאוטובוס זה שדה קרב. אתה נפרד מהילדים ולא יודע אם תראה אותם. כל שבוע מקרה אלימות ובכל שבוע המשטרה סוגרת את התיק מחוסר עניין לציבור. איך זה הגיוני? כשתוקפים רופא המדינות צועקת בצדק. אבל שתוקפים נהג ומסכנים נוסעים, איך יכול להיות שעוברים לסדר היום? נמשיך להיאבק עד שהמדינה תבין שבלעדינו אין תחבורה ציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully