וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ושקד נפגשים; ביקשה להוביל את ימינה אם הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 10:29

שרת הפנים הבהירה כי אם תוביל את "ימינה", בכוונתה לחבור למפלגות נוספות - מבלי לפסול חבירה אפשרית לליכוד בהמשך. בתוך כך, אמסלם אמר כי אם מפלגתו תשיג 61 מנדטים בבחירות הקרובות, רע"מ תוכל להיות שותפה בקואליציה - וזאת בניגוד לאמירת נתניהו כי לא ישב עם עבאס

בווידאו: הצהרת נפתלי בנט ויאיר לפיד על הליכה לבחירות/קונטקט

שרת הפנים איילת שקד אמרה היום (ראשון) לראש הממשלה נפתלי בנט בפגישתם כי היא מעוניינת להוביל את מפלגת "ימינה" אם בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים. עוד הוסיפה כי בהמשך היא מתכננת לחבור למפלגות נוספות - וזאת מבלי לפסול חבירה אפשרית לבנימין נתניהו.

בתוך כך, ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) אמר הבוקר בריאיון לתוכנית הבוקר של ערוץ 12 כי אם הליכוד ישיג 61 מנדטים בבחירות הקרובות, רע"מ תוכל להיות שותפה בקואליציה. זאת, בניגוד לדברי נתניהו שהבהיר לפני מספר ימים כי אין בכוונתו לשבת עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס.

בתגובה לדבריו של אמסלם פרסמה מפלגת הציונות הדתית הבהרה שבה נכתב כי "מפלגת הציונות הדתית לא תשב בשום מצב באותה קואליציה עם תומכי טרור. נקודה".

ראש הממשלה נפתלי בנט, ישיבת ממשלה,12 ביוני 2022. יואב דודקביץ, פול
שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים. בנט/פול, יואב דודקביץ

שקד שהתה בשבוע שעבר בביקור במרוקו ועודכנה ברגע האחרון על ידי בנט בהחלטה ללכת לבחירות - מה שיצר מתיחות בין השניים. מאחורי הקלעים, עוד קודם, שקד הצליחה לשכנע את ח"כ אורבך לדחות את תמיכתו בחוק פיזור הכנסת בשבוע עד לחזרתה מחו"ל אך יו"ר ימינה החליט יחד עם שותפו לפיד להקדים אותו. בסוף השבוע שקד ובנט נפגשו לראשונה מאז ההחלטה לפזר את הכנסת ה-24.

בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הודיעו על החלטתם לפזר את הכנסת ביום שני, וביום רביעי מליאת הכנסת הצביעה בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית. 110 ח"כים הצביעו בעד, ללא מתנגדים. בנט שוקל בימים האחרונים את האפשרות לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד בבחירות הקרובות. הוא צפוי לקבל את ההחלטה בקרוב, וההערכה היא כי גם אפשרות זו תעלה לדיון בפגישה עם שקד. אם בנט יפרוש, שקד תהיה מעוניינת להוביל את ימינה אבל לחבור בהמשך לריצה משותפת עם מפלגה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully