וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות בשיחות על פיזור הכנסת: מסתמנת הסכמה על 1 בנובמבר כיום הבחירות

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 19:54

נציגי הקואליציה והאופוזיציה נפגשו היום כדי לדון בהליך פיזור הכנסת לבחירות. מסתמנת הסכמה לגבי פיזור הכנסת כבר ביום שני, ונמשכים המגעים לגבי החוקים שיעלו להצבעה עד אז ולקביעת מועד הבחירות. לאור ההתקדמות בשיחות, בקואליציה לא יקדמו בינתיים את חוק הנאשם

בווידאו: אושר בקריאה טרומית החוק לפיזור הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

התקדמות בשיחות בין הקואליציה והאופוזיציה על מועד ותהליך פיזור הכנסת והיציאה לבחירות. הנציגים הגיעו לפשרה, ותאריך הבחירות המסתמן הוא 1 בנובמבר. יו"ר הקואליציה בועז טופורובוסקי נפגש היום עם מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין וח"כ יואב קיש, ודן עמם בחוקים שיעלו עד פיזור הכנסת, בתהליך הפיזור עצמו, ומועד הבחירות. מסתמנת הסכמה בין הקואליציה והאופוזיציה לגבי פיזור הכנסת כבר ביום שני הקרוב.

לאור ההתקדמות בשיחות, בקואליציה לא יקדמו בינתיים את חוק הנאשם שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. בקואליציה שקלו לכנס כבר הערב את ועדת חוקה כדי ליזום חקיקה של חוק הנאשם, אך לפי גורמים בקואליציה אם יושגו הסכמות לגבי חבילת החוקים שתעלה לאישור לפני פיזור הכנסת, החוק לא יקודם.

יאיר לפיד. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מעוניין שהבחירות יתקיימו בנובמבר. לפיד/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בעניין מועד הבחירות, ישנה מחלוקת בין האופוזיציה לקואליציה וגם בין מפלגות הקואליציה. באופוזיציה מעוניינים שהבחירות יתקיימו ביום שלישי הראשון שאחרי החגים ב-25 באוקטובר, וביש עתיד רוצים שהבחירות יתקיימו מאוחר ככל האפשר אחרי החגים, ביום שלישי ב-15 בנובמבר, אך גם 1 ו-8 בנובמבר נלקחים בחשבון.

ביש עתיד מנמקים את הרצון בדחייה בצרכי ההיערכות של ועדת הבחירות, אך במקביל היא גם תאריך את כהונתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בראשות ממשלת המעבר. במפלגות הקטנות בקואליציה לוחצים על יש עתיד להקדים את הבחירות ככל האפשר כדי לצמצם עלויות בקמפיין שגם כך יהיה מאוד ארוך.

נושא נוסף שמצוי במחלוקת בשיחות נוגע למימון מפלגות לבחירות. בליכוד רוצים להגדיל את הסכום של יחידת מימון לבחירות כדי להגדיל את התקציבים המפלגתיים לקראת קיום פריימריז, אך בקואליציה לעת עתה מתנגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully