וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הודיע שיצביע נגד חוק הנאשם: "לא לשנות את הכללים לפני בחירות"

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 17:18

אחרי שראש הממשלה נתן חופש הצבעה למפלגתו על החוק, הוא הודיע כי הוא עצמו יתנגד לחוק. בקואליציה שוקלים להעלות בסוף סדר היום להצבעה את החוק בהליך מיוחד, אך בכירים מעריכים שהסיכויים להעברתו קלושים. סער צפוי להעלות את הצעה שלא תכלול את נתניהו

בנט בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת 13 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בנט במליאה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (רביעי) כי יתנגד בהצבעה על חוק הנאשם, זאת אחרי שנתן לחברי מפלגתו חופש הצבעה בנושא. בקואליציה שוקלים להעלות בסוף סדר היום להצבעה את החוק בהליך מיוחד דרך ועדת חוקה שבראשות גלעד קריב, אך בכירים מעריכים שהסיכויים להעברתו קלושים. זאת, על אף שלסיעות הקואליציה שתומכות בחוק יש רוב גם בלי ימינה בגלל תמיכת המשותפת. שר המשפטים גדעון סער צפוי להעלות את הצעת החוק, אך יו"ר האופזיציה בנימין נתניהו לא יכלל בה.

"הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה. זו הייתה ונשארה דעתי", צייץ בנט. "אמנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים, אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל. בטח ערב בחירות - אין לנסות לשנות את כללי המשחק, אלא לתת להם להחליט בקלפי, ואני משוכנע שיבחרו נכון. על כן אצביע נגד החוק".

ביום ראשון הניחה חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) על סדר היום של ועדת שרים לחקיקה הצעת חוק פרטית שתאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. גם חבר הכנסת אלי אבידר הניח הצעת חוק דומה יחד עם חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסמה סעדי.

אבידר פנה הבוקר ללפיד וקרא לו לדחות לדחות את מועד פיזור הכנסת בשבוע כדי שיהיה אפשר להעביר את חוק הנאשם. "כולנו מברכים על כניסתך ללשכת ראש הממשלה, זו בהחלט בשורה מצוינת לעם ישראל, אך אבקשך לעכב את פיזור הכנסת כדי שנעביר את חוק הנאשם", אמר אבידר.

מנגד, יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) צינן את הדרישה בקואליציה להעביר את חוקי הנאשם לפני פיזור הכנסת לבחירות. לוי צייץ היום בטוויטר: "‏שלא יהיו אי הבנות: אני, וכל חבריי ביש עתיד, תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכל להעבירו. כיו"ר הכנסת חובתי לעשות זאת באופן מסודר".

ח"כ לסקי הגיבה לציוץ של יו"ר הכנסת ואמרה: "לחוק הנאשם יש הסכמה רחבה בקואליציה, מכיוון שיש הבנה שהמשבר הפוליטי לא ייגמר עד שנצליח להחזיר את הנורמות להנהגה הפוליטית בישראל".

בימים האחרונים גברו הקריאות לחוקק את חוק הנאשם לפני פיזור הכנסת על ידי חלק גדול מסיעות הקואליציה: שר המשפטים גדעון סער ושר האוצר אביגדור ליברמן אמרו שהם תומכים בחוק וח"כים מהקואליציה הניחו מחדש הצעות בנושא על סדר יומה של ועדת שרים לחקיקה. יחד עם זאת, בכירים בקואליציה מעריכים כי הסיכוי להעביר את החוק, שהוא תיקון לחוק יסוד הממשלה, בשלוש קריאות עד פיזור הכנסת בשבוע הבא בלתי אפשרי. על כן הציוץ של יו"ר הכנסת מבהיר כי הוא עצמו לא יאפשר להעביר את החוק בהליך בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully