וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים משני גנים ברמת גן התלוננו שסייעות חנקו את ילדיהם: "גננות שידעו לא דיווחו"

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 12:33

ההורים שמעו מילדיהם בני החמש על יחס אלים וטענו כי הצוותים לא דיווחו על התקריות. באחד הגנים הסייעת הושעתה מתפקידה. המשטרה פתחה בחקירה בחשד להתעללות. "התחלפו 20 סייעות בכמה חודשים, אם יש לך דופק את מתקבלת"

בווידאו: גננת ו-4 סייעות במעון מפוקח בקריית שמונה מואשמות בהתעללות בפעוטות/צילום: אלי אשכנזי

הורים משני גנים ברמת גן הגישו תלונות למשטרה על חשד לאלימות נגד ילדיהם. הילדים, בני חמש, טענו שסייעות חנקו אותם. במקרה הראשון המשטרה סיימה את החקירה והחומרים הועברו לפרקליטות, ובמקרה השני החקירה בעיצומה.

לפני שבועיים, א' שאל את בנו 'איך עבר היום' בדרך חזרה מהצהרון, והוא השיב כי הסייעת חנקה אותו. כשחזר לגן כדי לברר את הפרטים, הגננת סיפרה כי הסייעת שטפה את הגן והוציאה את הילדים החוצה, וכשבנו שיחק תופסת עם חבר הוא נכנס ודרך על הרצפה לפני שסיימה. "הסייעת תפסה אותו בצוואר והוציאה אותו החוצה", טען בשיחה עם וואלה!. "היא הכחישה, והוא בכה וקרא לה שקרנית. היו לו סימנים על הצוואר". הסייעת, מצדה, טענה כי הוא "קיבל מכה".

לדבריו, יום למחרת פוטרה הסייעת. הגננת, ששמעה מבנו שנחנק ולא דיווחה לו עד שחזר למקום, הועברה מהגן. סייעת נוספת ששמעה גם היא מבנו על המקרה נשארה, ומאוחר יותר אם נוספת התלוננה שאחזה בחוזקה בידה של בתה. "בעירייה אמרו לי 'מה אתה רוצה, פיטרנו אותה'. יש חוסר הבנה מערכתי", הוסיף א'. "התחלפו 20 סייעות בגן בחודשים האחרונים. אין שום בדיקה של הניסיון של המועמדים או המלצות עליהם. אם יש לך דופק אתה מתקבל להיות סייעת בגן".

סימני החניקה, במקרה תלונת הורים על גננת בגן ברמת גן שחנקה ילדים. 22 ביוני 2022. ללא, באדיבות המצולמים
הסייעת תפסה אותו בצוואר והוציאה אותו החוצה. סימני החניקה על הילד/באדיבות המצולמים, ללא

אימו של בן חמש בגן אחר, התלוננה על התנהגות דומה של סייעת בחודש שעבר. "אחד הילדים תיאר לאמא שלו שהסייעת חנקה את הבן שלי, שהיא תפסה אותו עם היד בצוואר", אמרה. "שאלתי אותו והוא תיאר את הדברים באותה צורה. הוא אמר שהיא עשתה את זה 'עד שהיה לי חם וכל המזגנים היו מכובים', זאת אומרת שלא היה לו אוויר. אחרי שהצפנו את המקרה עוד הורים אמרו לי שהילדים שלהם סיפרו שהסייעת 'חיבקה אותו' בצורה מחניקה ולא נעימה".

האם מתחה גם היא ביקורת על עיריית רמת גן. "פניתי לעירייה ודרשתי שהסייעת לא תגיע לגן לפני בירור ולא הסכימו. הייתי בפגישות במחלקת החינוך והבנתי שהם לא ששים לבדוק מה קרה, ובתגובה רשמית שביקשתי אמרו שזה בטיפול במשטרה. המשטרה העבירה את התיק לפרקליטות, הבן שלי נתן עדות מול עובדת סוציאלית. בינתיים הסייעת מגיעה כרגיל. אני מצפה מהעירייה שתיתן מענה ראוי למקרים כאלו וזה לא קורה. זאת התנהלות ביזיונית".

מהמשטרה נמסר כי הם "רואים בחומרה כל חשד להתעללות בחסרי ישע, כשכל תלונה בהקשר זה נבדקת ונחקרת ביסודיות, וכך נעשה גם ביחס למקרים אלו. באשר לגן הראשון, עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה שמתנהלת בימים אלו. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות - אולם נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. בנוגע לגן השני, המשטרה פתחה בחקירה, במסגרתה בוצעו מגוון פעולות, ובסיומה הועברו חומרי החקירה לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל".

עוד בוואלה!

"הכול היה הצגה - היא עבדה עלינו במשך שנים": הורי הפעוטון מהגן בחולון נגד הגננת החשודה בהתעללות

לכתבה המלאה
גן ילדים. מיכאל גלעדי, פלאש 90
חיבקה בצורה מחניקה ולא נעימה. גן ילדים/פלאש 90, מיכאל גלעדי

מעיריית רמת גן נמסר כי "עיריית רמת גן מגלה אפס סובלנות וסבלנות לכל חשש, הקטן ביותר, של התנהלות לא ראויה כלפי ילדים וכל מקרה נבדק בקפידה ומטופל בחומרה. למרבה הצער, בגן מהמקרה הראשון אירעו מספר מקרים חריגים במהלך שנת הלימודים, וכל מקרה טופל עד תום, וכך תפעל גם במקרה זה.

"בעקבות תלונה שהתקבלה אתמול ביחס להתנהלות בלתי הולמת של סייעת צהרון באותו גן, הוחלט על השעייתה זאת לצורך בירור מקיף ויסודי, כפי שנערך בכל מקרה בו עולה חשש להתנהגות שאינה הולמת.

"בנוגע לגן השני, הוגשה תלונה על סייעת. לאחר בדיקה יסודית ומקיפה כולל עדויות בנושא הסתבר שהסייעת אחזה בילד שהיה בהתפרצות אלימה ומתוך חשש לשלומם של הילדים הסייעת אחזה בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully