וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נערכים לבחירות, לא פוסל הקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית

עודכן לאחרונה: 21.6.2022 / 9:09

יו"ר האופוזיציה נשא דברים לאחר הצהרות רה"מ ושר החוץ והודיע כי לא יסכים לשבת עם יו"ר רע"ם. לדבריו, "יש צורך לשקם את מדינת ישראל". גורמי אופזיציה: כל ראשי המפלגות היו בשוק מההחלטה של בנט ולפיד. ח"כים מהימין מגיבים בשפע הודעות שמחה

הצהרת בנימין נתניהו בעקבות ההליכה לבחירות/מערכת וואלה!

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם הערב (שני) הודעה בעקבות כוונת הממשלה לפזר את הכנסת בשבוע הבא. לדבריו, הליכוד נערך לבחירות, לא פוסל הקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, אך הודיע כי לא ישב עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. "זהו ערב של בשורה גדולה להמוני אזרחים בישראל", אמר נתניהו. "אחרי מאבק נחוש של האופוזיציה בכנסת וסבל גדול של הציבור בישראל, ברור לכולם שהממשלה הכושלת בתולדות המדינה סיימה את דרכה. נדרש פה תיקון יסודי, יש צורך לשקם את מדינת ישראל ויש לנו את היכולת לעשות את זה. אני מתכוון להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה".

נתניהו הוסיף כי "ממשלה שהייתה תלויה בתומכי טרור, שהפקירה את הביטחון האישי של אזרחי ישראל, שהעלתה את יוקר המחייה לשיאים שלא ידענו, שהטילה מיסים מיותרים, שסיכנה את הציביון היהודי של המדינה שלנו - הממשלה הזאת הולכת הביתה".

לדברי נתניהו, "חבריי ואני נקים ממשלה לאומית רחבה בראשות הליכוד. ממשלה שתדאג לכם, לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל. ממשלה שתוריד מיסים, שתוריד מחירים, תנהיג את ישראל להישגים אדירים כולל הרחבת מעגל השלום כפי שכבר עשינו. ומעל הכל - ממשלה שתחזיר את הגאווה הלאומית לאזרחי ישראל כדי שתוכלו ללכת ברחובות בראש מורם".

בנימין נתניהו,ישיבת סיעת הליכוד, 20 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"נחזיר את הגאווה הלאומית לאזרחי ישראל". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

מירי רגב: "כמו עסקנים בפשיטת רגל"

מוקדם יותר, בעקבות ההודעה הדרמטית של בנט ולפיד, התכנסו כמה מראשי מפלגות האופוזיציה בלשכתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בתום הפגישה אמרו גורמים באופוזיציה כי "כל ראשי המפלגות היו בשוק ובהלם טוטאלי".

חברי הכנסת של הליכוד מיהרו לפרסם הודעות שמחה. ח"כ מירי רגב אמרה כי: "בנט היום התפטר מתפקידו כראש ממשלה.יכולת למנוע מאתנו את כל הסיוט שהעברת מדינה שלמה. אתה והשותף העסקי שלך יאיר לפיד, שממש כמו עסקנים בפשיטת רגל מבריחים נכסים ומעבירים בעלויות. גם זה לא יעזור לכם, הסיפור שלכם נגמר. הציבור הישראלי הבין בדיוק מי אתם. לכו הביתה".

ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "הסוף לממשלה הרעה הזו. בע"ה בקרוב עם ישראל יקבל את הממשלה שמגיעה לו - ממשלת ימין חזקה, מנצחת שתביא לאחדות בעם ותנהיג את מדינת ישראל להישגים כלכליים, ביטחוניים ומדיניים".

עוד בוואלה!

לפיד יישאר שר חוץ בתקופת הבחירות במקביל לכהונתו כרה"מ; בנט יכהן כרה"מ החליפי

לכתבה המלאה

סמוטריץ': "בקרוב אחדות יהודית"

ח"כ מיקי זוהר פרסם הודעה שבה נאמר: "תודה לקב"ה. סוף סוף הממשלה הזו חולפת לה מהעולם. הציבור שלנו יבוא בהמוניו ובע"ה ננצח בבחירות ובגדול".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מיהר להגיב ואמר: "מקווה ששחר חדש יקום על מדינת ישראל. העם זקוק לממשלת ימין ימין מלא מלא, שתתקן את הנזק שעשתה כאן הממשלה המסוכנת ותחזיר את הביטחון לרחובות. בעזרת השם, עכשיו תור הימין לנצח!".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה: "ממשלת הפילוג והשיסוי שהוקמה בשקר וגניבת בחירות סיימה את תפקידה בזכות אופוזיציה לוחמת ומאוחדת שהובלנו במחנה הלאומי, בנחישות ובאחריות. בעזרת השם ננצח, נביא לידי ביטוי את הרוב הלאומי בעם ישראל ונקים ממשלה לאומית מאוחדת ויציבה שתתקן את הנזקים של השנה האחרונה ותצעיד את ישראל קדימה".

ח"כ עידית סילמן, שפרישתה היתה אות הפתיחה להתפרקות הקואליציה, אמרה כי היא "מודה היום לקב"ה שנתן לי את הכוח והאומץ לעשות את המעשה הנכון ובכך להיות שותפה להקמת ממשלת ימין יהודית ולאומית בקרוב ממש".

מירי רגב בדיון הוועדה לחקר אסון מירון, 24 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"יכולת למנוע מאתנו את הסיוט". ח"כ מירי רגב/פלאש 90, יונתן זינדל

גנץ: יוצאים נחושים לתקופת הבחירות

בקואליציה לא היו מודעים למהלך, והם קיבלו את ההודעה רק אחרי הפגישה בין לפיד ובנט. שרת הפנים איילת שקד, המבקרת במרוקו קיבלה עדכון על ההחלטה דקות אחדות לפני פרסומה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ פרסם לאחר מכן הודעה שבה נאמר: "אנו חותמים הערב לצערי את פרק ממשלת השינוי. ממשלה שבשנת פעילותה עשתה רבות למען החברה הישראלית, ביטחונה וחוסנה ותמשיך לפעול למענה גם בתקופת המעבר".

גנץ הוסיף: "בעת הזו אני מודה לראש הממשלה שעשה מאמצים משמעותיים כדי להוביל אותה, ומאחל בהצלחה לשר החוץ יאיר לפיד שייכנס לתפקיד ראש הממשלה בקרוב. בחירות ותקופות של חוסר יציבות אינן דבר טוב - אך נצא אליהן נחושים במטרה לשים את ישראל ואזרחיה לפני הכל".

יו"ר תקווה חדשה, שר המשפטים גדעון סער צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כפי שהזהרתי - חוסר אחריות של חברי כנסת מסוימים בקואליציה הביא לתוצאה הבלתי נמנעת. המטרה בבחירות הקרובות היא ברורה: מניעת חזרת נתניהו לשלטון ושעבוד המדינה לאינטרסים האישיים שלו".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה כי "ממשלת השינוי התחילה להחזיר את מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים שלה. קואליציית השינוי קירבה בין חלקים שונים בחברה הישראלית. אני גאה שמפלגת העבודה היתה שותפה להקמתה והיתה סיעת היציבות בתוכה. אני מודה לשותפות ולשותפים שלנו ובטוחה שנמשיך להוביל את מדינת ישראל חזרה לחוף מבטחים".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר כי ממשלת בנט-לפיד "הצליחה מעל ומעבר". לדבריו: "זו ממשלה היסטורית שהצילה את הדמוקרטיה הישראלית. אני גאה בחלקנו בה. עשינו מאמץ עצום לשמור עליה. הישגיה ייזכרו לשנים רבות. מרצ תמשיך לפעול למען החברה הישראלית, וניאבק בבחירות הקרובות למען ערכינו ודרכנו".

יאיר גולן ממרצ צייץ: "הפור נפל - בחירות. היעד ברור: להציל את ישראל משחיתות וכהניזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully