וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד יישאר שר חוץ בתקופת הבחירות במקביל לכהונתו כרה"מ; בנט יכהן כרה"מ החליפי

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 20:00

בנט ולפיד סיכמו על חלוקת התיקים ביניהם לאחר ההודעה הדרמטית על פיזור הקואליציה. על פי ההערכות הבחירות יתקיימו בסוף אוקטובר, ולא ברור כעת באיזו מתכונת ירוצו המפלגות החברות בממשלה

בווידאו: לפיד מתייחס להצעות הליכוד לאורבך ונתניהו קורא לאורבך להפיל את הממשלה/צילום: ערוץ כנסת

אחרי הפצצה הפוליטית שהטילו הערב (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, עם ההודעה על כוונתם לפזר את הכנסת, עולות לא מעט שאלות לגבי הרכב המפה הפוליטית. מיד אחרי פיזור הכנסת, הממשלה תתפקד כממשלת מעבר עד לקיום הבחירות, ובראשה יעמוד לפיד, שייכנס לתפקידו אחרי קיום הרוטציה, וימשיך במקביל לכהן כשר החוץ. בנט ישמש ראש ממשלה חליפי ויכהן כשר המחזיק ב"תיק איראן".

לפיד ייכנס לתפקיד ראש ממשלת המעבר בתקופת בחירות, מיד אחרי שהחוק יאושר בקריאה שניה ושלישית. הסכם הרוטציה קבע שלפיד יהפוך לראש ממשלת המעבר, רק אם שניים מהח"כים בגוש של בנט יתמכו בפיזור הכנסת אך משום שבנט החליט להפיל את הממשלה בעצמו הוא החליט להעביר לו את הרוטציה בכל מקרה.

באופוזיציה חוששים שבקואליציה ינסו להעלות להצבעה את "חוק הנאשם", שימנע מנאשם בפלילים להקים ממשלה, יחד עם החוק לפיזור הכנסת. עד כה הממשלה לא יכלה לקדם את החוק בגלל התנגדות חברי ימינה, אולם אם הממשלה תיפול, הקואליציה תוכל לגייס רוב עם קולות הרשימה המשותפת.

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
לפיד, בנט/פלאש 90, מרים אלסטר

על פי ההודעה המשותפת שפרסמו בנט ולפיד, מוצו כל הניסיונות לייצב את הקואליציה, ולכן הם החליטו לקדם בשבוע הבא את הצעת החוק לפיזור הכנסת. לפי גורמים פוליטיים, בנט הוא שקיבל את ההחלטה לפזר את הכנסת לאחר שהבין כי אפסו הסיכויים להעביר את תקנות יהודה ושומרון, ולאחר שהבין כי חבר הכנסת ניר אורבך אינו מתכוון לתת עוד ארכה לייצוב הקואליציה.

גורמים בליכוד מעריכים כי ח"כ ניר אורבך לא יקבל שריון במפלגה למרות המגעים שהתקיימו בשבועות האחרונים משום שלא הוא זה שהפיל את הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully