וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונאת הענק שחובקת יבשות: "מיזם עברייני עם מצג שווא על טכנולוגיה מתקדמת"

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 18:06

הוארך מעצרם של החשודים בפרשה, ביניהם בנו של הרמטכ"ל לשעבר. עורך דינו טען כי הוא היה אחד הקורבנות, האמין כי המיזם אמיתי, וגייס כספים מחבריו הקרובים ביותר. לדברי עורך דינו של החשוד המרכזי, החקירה עברה למישור הפלילי, בשל הליך אזרחי שלא צלח

הוארך מעצרם של 5 חשודים בהונאת ענק שחובקת יבשות/מערכת וואלה

בית המשפט האריך היום (שני) את מעצרם של חמשת החשודים בהונאת הענק שנחשפה הבוקר, ביניהם החשוד המרכזי, עדי כהן בן ה-60, קרובת משפחתו, אחיו, ובנו של הרמטכ"ל לשעבר, גבע צור. השופט נימק בהחלטתו כי "יש חשד סביר בעוצמה גבוהה המבוסס על מרקם עשיר של ראיות. לפי החשד, כהן פעל לאורך זמן בשיטות מחוכמות והוא בעל השפעה שיכול לפעול באופן מניפולטיבי. הציג מצג שווא על טכנולוגיה חדשנית המצויה בידו וקשורה לחברות בינלאומיות, וכך גייס סכומי עתק שהולבנו על פי החשד. בפועל לא היה מיזם טכנולוגי".

נציגת המשטרה הסבירה בדיון כי כהן, הוא "הראש והיזם של ההונאה", והוסיפה כי יש חשש לשיבוש חקירה. לגבי קרובת המשפחה אמרה כי היא "לקחה תפקידים וסמכויות" בחברה. "החשוד יחד עם אחרים יצרו פלטפורמה של הונאה, תוך ביצוע עבירות מרמה, זיוף, הלבנת הון ועוד", אמרה נציגת המשטרה. "הם הונו רבים וגלגלו לכיסם סכומי עתק". עורך הדין איתן ארז, שמייצג יחד עם עורך הדין מור בן שושן, 15 מהמשקיעים טען כי "המיזם כולל עבירות רבות, הוא בינלאומי ויצא מגבולות הארץ".

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
ניידת משטרה/ראובן קסטרו

עורך דינו של כהן טען בדיון כי ההליך הפלילי נפתח בגלל שהמשקיעים פנו לתביעה אזרחית ולא צלחו בה. "משטרת ישראל ידעה על כך שנתיים, ומנסה לתת לזה רובד פלילי", אמר עורך הדין. "מרשי יצא יותר מ-40 פעמים ליפן בשביל הפיתוח - המשקיעים חשבו שהזמן לא מתנהל באופן שהם רצו". עורך הדין שמייצג את צור טען כי הוא אחד הקורבנות בפרשה, שהיה בטוח כי המיזם אמיתי, וגייס כספים מחבריו הקרובים ביותר.

מוקדם יותר היום נעצרו החמישה בחשד שהונו עשרות משקיעים בסכום כולל של כ-120 מיליון שקלים. לפי החשדות, המעורבים בפרשה הציעו לאנשי עסקים להשקיע בטכנולוגיה "משנה עולם", והבטיחו כי היא נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים וכי היא תניב רווחים גדולים. אחר כך, נטען, הכסף הועבר באמצעו חברות קש לחשבונות בנק שונים, הולבן - והחשודים עשו בו שימוש פרטי. בין החשודים גם בנו של רמטכ"ל ישראלי לשעבר.

עוד בוואלה!

בתוך קופסה של תחליף חלב: חומר הדברה נשכח בפינת גן ילדים

לכתבה המלאה
עצור אזיקים. ShutterStock
חשוד עצור באזיקים. אילוסטרציה/ShutterStock

חלק מהחשדות בהם מעורבים החשודים התגלו בעקבות תביעה שהגיש עורך הדין איתן ארז, שמייצג חלק מהמשקיעים שאיבדו את כספם. לפי התביעה, שחלקים ממנה פורסמו ב"כלכליסט", ושבהודעת המשטרה ניתן למצוא רמזים עבים אליהם, עולה כי החשודים פתחו מיזם שגייס סכומי עתק של כסף ובמסגרתו נאמר למשקיעים כי מטרתו היא "להגיע לתערובת מסוימת של חומר בעל מאפיינים מיוחדים, שעשוי להפחית באופן משמעותי ממשקל רכבים, לצד שדרוג משמעותי אפשרי בתכונות כגון חוזק, גמישות ועמידות בהתרסקות הרכב".

עוד נאמר למשקיעים כי פותחה אבקה מתכתית שתשמש כחומר בסיס לאלקטרודות של סוללות נטענות שיוכלו "לשפר ולהאריך באופן משמעותי את חיי הסוללה בטלפונים סלולריים וברכבים חשמליים". אלא שהודעת המשטרה מלמדת שהכספים לא הגיעו ליעדם, כך לפי החשד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully