וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך קופסה של תחליף חלב: חומר הדברה נשכח בפינת גן ילדים

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 13:27

אחרי ההדברה שנעשתה בגן שביישוב זיתן בסוף 2018, שבו הילדים לגן, מצאו את התכשיר בפינת המשחקים - ורק עירנות של הגננת מנעה אסון. כשנפתחה חקירה בנושא - הסתבר כי לחברה גם לא היה רישיון מתאים להדברה בגן ילדים, וקנס של עשרות אלפי שקלים הושת עליה

הורשעה חברת הדברה שהתרשלה והשאירה חומר רעיל בפינת המשחקים בגן ילדים בשפלה 20 ביוני 2022. המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
נשכח בפינת גן המשחקים. חומר ההדברה ליד הבובות/אתר רשמי, המשרד להגנת הסביבה

חברת הדברה נקנסה בעשרות אלפי שקלים, לאחר שביצעה בניגוד לחוק הדברה בתוך גן ילדים - ובסיום העבודה השאירה מאחוריה את חומר ההדברה. על כך הודיע היום (שני) המשרד להגנת הסביבה, שהמשטרה הירוקה שלו הייתה מעורבת בחקירה.

הפרשה נפתחה בסוף שנת 2018, כשמדביר מטעם "שדות א.ו.ר. פתרונות הדברה" הוזמן לגן הילדים שביישוב זיתן, אף שלחברה אין את סוג הרישיון הנדרש להדברה בגן ילדים. על פי כתב האישום שהוגש בפרשה, המדביר שמר את תכשיר ההדברה בתוך קופסה ריקה של תחליף חלב לתינוקות, וכשסיים את עבודתו - הלך והשאיר את הקופסה, עם חומר ההדברה - בפינת המשחקים בגן.

כשהגיעו הילדים אל הגן, הם מצאו את חומר ההדברה והוציאו אותו מהקופסה - עד שהגננת הבחינה בכך ולקחה אותו מהם. לא נגרם לילדים נזק בריאותי כלשהו. כשנפתחה חקירה בנושא הסתבר כי החברה אף לא דיווחה לרשם לענייני מדבירים כנדרש.

בתום חקירה הוגש כתב אישום נגד מנהלי החברה והמדביר, שייחס להם עבירות כגון ביצוע הדברה ללא רישיון מתאים לסוג ההדברה, שימוש בתכשיר הדברה שלא בהתאם להוראות הקבועות בתווית שלו, הפרת חובת דיווח, ומעשה פזיזות ורשלנות. הנאשמים הודו בעבירות והורשעו בבית משפט השלום בפתח תקווה. בעקבות זאת, החברה נקנסה ב-30 אלף שקלים, וקיבלה קנס נוסף על תנאי, בגובה 40 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully