וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: 5 ישראלים, בהם בנו של רמטכ"ל לשעבר, גייסו השקעות בטכנולוגיה "משנה עולם" - ולקחו לעצמם

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 13:39

במסגרת ההונאה לכאורה, הבטיחו על פי החשד 5 ישראלים כי המוצר שלהם, חומר בעל מאפיינים מיוחדים שנועד להפחית ממשקל רכבים, נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, ואת הכסף שהגיע העבירו באמצעות חברות קש לחשבונות אחרים לשימושם הפרטי. בין החשודים גם בנו של רמטכ"ל ישראלי לשעבר

בווידאו: מאות חשודים בפשע מאורגן נעצרו באוסטרליה ובמדינות אחרות בעולם/צילום: רויטרס

חמישה בני אדם נעצרו הבוקר (שני) בחשד שהונו עשרות משקיעים בסכום כולל של כ-120 מיליון שקלים.

על פי החשד, המעורבים בפרשה הציעו לאנשי עסקים להשקיע בטכנולוגיה "משנה עולם", והבטיחו כי היא נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים וכי היא תניב רווחים גדולים. אחר כך, נטען, הכסף הועבר באמצעו חברות קש לחשבונות בנק שונים, הולבן - והחשודים עשו בו שימוש פרטי. בין החשודים גם בנו של רמטכ"ל ישראלי לשעבר.

בתום החקירה בת למעלה משנה, פשטו שוטרים על בתי החשודים ועצרו אותם. המשטרה מייחסת להם עבירות הלבנת הון, עבירות מס קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על חוק מע"מ, עבירות על חוק חדלות פירעון ושיבוש הליכי חקירה.

אילוסטרציה ניידת משטרה, 2019. שלומי גבאי
מזימה בינלאומית. ניידת משטרה/שלומי גבאי

חלק מהחשדות בהם מעורבים החשודים התגלו בעקבות תביעה שהגיש עו"ד איתן ארז, שמייצג חלק מהמשקיעים שאיבדו את כספם. לפי התביעה, שחלקים ממנה פורסמו ב"כלכליסט", ושבהודעת המשטרה ניתן למצוא רמזים עבים אליהם, עולה כי החשודים פתחו מיזם שגייס סכומי עתק של כסף ובמסגרתו נאמר למשקיעים כי מטרתו היא "להגיע לתערובת מסוימת של חומר בעל מאפיינים מיוחדים, שעשוי להפחית באופן משמעותי ממשקל רכבים, לצד שדרוג משמעותי אפשרי בתכונות כגון חוזק, גמישות ועמידות בהתרסקות הרכב".

עוד נאמר למשקיעים כי פותחה אבקה מתכתית שתשמש כחומר בסיס לאלקטרודות של סוללות נטענות שיוכלו "לשפר ולהאריך באופן משמעותי את חיי הסוללה בטלפונים סלולריים וברכבים חשמליים".
אלא שהודעת המשטרה מלמדת שהכספים לא הגיעו ליעדם, כך לפי החשד.

עורכי הדין איתן ארז ומור בן שושן, המייצגים 15 משקיעים, בירכו על פרסומה של החקירה. "מדובר באחת מפרשיות המרמה מסמרות השיער בתולדות מדינת ישראל, במהלכה נעקצו עשרות משקיעים תמימים ב-120 מיליון שקל. הקורבנות פותו על ידי מצגות שקריות לפיהן כאילו המציא עדי כהן אבקת קסמים וסגסוגת מתכת חדשנית לייצור מכוניות שנמכרה לטויוטה, ובטריה מהפכנית שנמכרה לסוני במיליארדי דולרים. רק עקב עירנות של ד"ר גידי שיכמן שטילפן לסגן נשיא סוני העולמית נתגלתה התרמית. בכסף שנעקץ ניהלו החשודים חיי פאר בווילה בקיסריה ואספו מכוניות יוקרה".

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully