וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא נדבקים בקורונה מאז תחילת אפריל, מספר החולים הקשים כמעט הוכפל תוך שבוע

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 12:14

יותר מעשרת אלפים בני אדם נדבקים אובחנו ביממה האחרונה, מספר החולים שבמצב קשה זינק ל-168. בשבוע האחרון מספר הנדבקים בישראל זינק ב-55% והוא עומד על יותר מ-55 אלף. אתמול הסכים מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי ישראל נמצאת בתחילתו של "גל חדש"

בווידאו: תדרוך של פרופ' זרקא בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

10,202 בני אדם אובחנו חיוביים לקורונה ביממה האחרונה - כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום (שני). מדובר בשיא מאומתים מאז 4 באפריל.

168 חולים מאושפזים במצב קשה - זינוק של 95% תוך שבוע. גם מספר הנדבקים הכולל בשבוע האחרון זינק ב-55%, והוא עומד על יותר מ-55 אלף.

שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 39% - כמעט הכי גבוה מפרוץ המגפה, מוסבר בכך שרק חולים נבדקים. כמו כן, נרשמה עלייה קלה במקדם ההדבקה שנעמד על 1.32.

בדיקת אנטיגן, אשקלון, 25 בינואר 2021. שי מכלוף
זינוק במספר הנדבקים. בדיקות אנטיגן באשקלון, ינואר 2021/שי מכלוף

אתמול, הסכים מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, כי ישראל נמצאת בתחילתו של "גל חדש", אך הדגיש כי בשלב זה המשרד מקווה שניתן יהיה לעבור אותו ללא מגבלות מיוחדות.

"אנחנו נזהרים במינוחים כי היה לנו דבר כזה לפני כחודש או קצת יותר - הייתה עלייה ומהר מאוד זה ירד", אמר אש ל-103FM, "הפעם זה באמת שונה ויש וריאנט חדש, ה-BA-5 שהוא מדבק יותר, ועכשיו אפשר להתחיל לקרוא לזה בשמו, אני חושב שאפשר להתחיל לקרוא לזה גל חדש". הוא אישר כי במשרד הבריאות מזהים עלייה בנתוני המאומתים וגם בתחלואה הקשה ובאשפוזים, אך לא בתמותה, ואמר כי לפני הנתונים הנוכחיים, הוא מסוכן "פחות או יותר" כמו זן האומיקרון.

47,301 בני אדם מוגדרים, נכון להבוקר, כחולים מאומתים בקורונה, 147 חולים קשה. שמונה בני אדם שנדבקו בקורונה מתו בשבוע החולף, ומספרם הכולל מתחילת המגפה עומד על 10,896.

עוד בוואלה!

אחרי אישור ה-FDA: המומחים ידונו בחיסוני פעוטות נגד קורונה

לכתבה המלאה

בתוך כך, הצוות לטיפול במגיפות יתכנס ביום שלישי הקרוב לדון בחיסוני פעוטות וילדים קטנים, מגיל חצי שנה עד גיל חמש. זאת, לאחר שהחיסון אושר על ידי מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית (FDA). איגוד רופאי הילדים צפוי להמליץ על מתן החיסון, ולא רק לתמוך בפתיחת האפשרות למעוניינים בכך.

ביום רביעי האחרון המליץ ה-FDA פה אחד לחסן תינוקות מגיל חצי שנה נגד נגיף הקורונה בחיסון של חברות מודרנה ופייזר. במחקרים שבוצעו לקראת דיון הוועדה, לא נרשמו תופעות לוואי חמורות בקרב הילדים המחוסנים.

בעקבות זאת, חיסוני הילדים בארצות הברית צפווים להתחיל כבר השבוע. "אנחנו יודעים שמיליוני הורים ומטפלים להוטים לחסן את ילדיהם הקטנים, ועכשיו הם יוכלו לעשות זאת", מסרה רושל וולנסקי, ראש המרכז לבקרת מחלות ומניעתן של ארצות הברית.

בדרך כלל, הקורונה היא מחלה קלה יותר בקרב ילדים. עדיין, מאז מרץ 2020, זו הייתה הסיבה החמישית למוות של ילדים בגילאי 1-4 בארצות הברית, והסיבה הרביעית למוות של תינוקות בני פחות משנה, לפני נתוני המרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully