וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אישור ה-FDA: המומחים ידונו בחיסוני פעוטות נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 14:25

הצוות לטיפול במגיפות ידון במתן החיסון לקורונה לילדים מגיל חצי שנה עד גיל חמש, ברקע העלייה האחרונה בתחלואה. איגוד רופאי הילדים צפוי להמליץ על מתן החיסון, שלפי המחקרים המקדימים לא הוביל לתופעות לוואי חמורות בקרב הילדים המחוסנים

הצוות לטיפול במגיפות יתכנס ביום שלישי הקרוב לדון בחיסוני פעוטות וילדים קטנים, מגיל חצי שנה עד גיל חמש. זאת, לאחר שהחיסון אושר על ידי מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית (FDA). איגוד רופאי הילדים צפוי להמליץ על מתן החיסון, ולא רק לתמוך בפתיחת האפשרות למעוניינים בכך.

ביום רביעי האחרון המליץ ה-FDA פה אחד לחסן תינוקות מגיל חצי שנה נגד נגיף הקורונה בחיסון של חברות מודרנה ופייזר. במחקרים שבוצעו לקראת דיון הוועדה, לא נרשמו תופעות לוואי חמורות בקרב הילדים המחוסנים.

בעקבות זאת, חיסוני הילדים בארצות הברית צפווים להתחיל כבר השבוע. "אנחנו יודעים שמיליוני הורים ומטפלים להוטים לחסן את ילדיהם הקטנים, ועכשיו הם יוכלו לעשות זאת", מסרה רושל וולנסקי, ראש המרכז לבקרת מחלות ומניעתן של ארצות הברית.

בדרך כלל, הקורונה היא מחלה קלה יותר בקרב ילדים. עדיין, מאז מרץ 2020, זו הייתה הסיבה החמישית למוות של ילדים בגילאי 1-4 בארצות הברית, והסיבה הרביעית למוות של תינוקות בני פחות משנה, לפני נתוני המרכז.

חיסון נגד קורונה. Joe Raedle, GettyImages
בקרוב גם לפעוטות? חיסון נגד קורונה/GettyImages, Joe Raedle

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הסכים הבוקר כי ישראל נמצאת בתחילתו של "גל חדש", אך הדגיש כי בשלב זה המשרד מקווה שניתן יהיה לעבור אותו ללא מגבלות מיוחדות.

"אנחנו נזהרים במינוחים כי היה לנו דבר כזה לפני כחודש או קצת יותר - הייתה עלייה ומהר מאוד זה ירד", אמר אש ל-103FM, "הפעם זה באמת שונה ויש וריאנט חדש, ה-BA-5 שהוא מדבק יותר, ועכשיו אפשר להתחיל לקרוא לזה בשמו, אני חושב שאפשר להתחיל לקרוא לזה גל חדש". הוא אישר כי במשרד הבריאות מזהים עלייה בנתוני המאומתים וגם בתחלואה הקשה ובאשפוזים, אך לא בתמותה, ואמר כי לפני הנתונים הנוכחיים, הוא מסוכן "פחות או יותר" כמו זן האומיקרון.

47,301 בני אדם מוגדרים, נכון להבוקר, כחולים מאומתים בקורונה, 147 חולים קשה. שמונה בני אדם שנדבקו בקורונה מתו בשבוע החולף, ומספרם הכולל מתחילת המגפה עומד על 10,896.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully