וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: אפשר להתחיל לדבר על גל חדש של קורונה

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 8:50

במשרד הבריאות מזהים עלייה גם בתחלואה הקשה, אך לא בתמותה - ומדגישים כי בשלב זה הגבלות התקהלות אינן על הפרק. "גם אם הווריאנט הזה מאוד מדבק, אני מקווה שכמו בגל האומיקרון, נוכל לעבור את זה בלי הגבלות מיוחדות", אמר אש בריאיון ל-103FM

בווידאו: תדרוך של פרופ' זרקא בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הסכים הבוקר (ראשון) כי ישראל נמצאת בתחילתו של "גל חדש", אך הדגיש כי בשלב זה המשרד מקווה שניתן יהיה לעבור אותו ללא מגבלות מיוחדות.

"אנחנו נזהרים במינוחים כי היה לנו דבר כזה לפני כחודש או קצת יותר - הייתה עלייה ומהר מאוד זה ירד", אמר אש ל-103FM, "הפעם זה באמת שונה ויש וריאנט חדש, ה-BA-5 שהוא מדבק יותר, ועכשיו אפשר להתחיל לקרוא לזה בשמו, אני חושב שאפשר להתחיל לקרוא לזה גל חדש". הוא אישר כי במשרד הבריאות מזהים עלייה בנתוני המאומתים וגם בתחלואה הקשה ובאשפוזים, אך לא בתמותה, ואמר כי לפני הנתונים הנוכחיים, הוא מסוכן "פחות או יותר" כמו זן האומיקרון.

47,301 בני אדם מוגדרים בשלב זה כחולים מאומתים בקורונה, 147 חולים קשה. שמונה בני אדם שנדבקו בקורונה מתו בשבוע החולף, ומספרם הכולל מתחילת המגפה עומד על 10,896.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש במסיבת עיתונאים בנושא הצעדים להתמודדות עם גל התחלואה, 30 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
"אני חושב שאפשר להתחיל לקרוא לזה גל חדש". אש/ראובן קסטרו

אש הדגיש כי בשלב זה במשרד לא מתכוונים לנקוט בהגבלות נרחבות על התקהלויות כמו בגלים הראשונים של הקורונה, אך מתלבטים אם להחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים. "מבחינת הצעדים, האומיקרון שינה את ההתייחסות שלנו, וגם אם הווריאנט הזה מאוד מדבק, אין מקום למגבלות כמו סגירת פעילות או משהו כזה", אמר אש. "המהלכים שיש הם שימוש במסכה, שאנו בינתיים נשארים על גדר המלצה לכל מי שיש סיכון ונמצא בחללים סגורים, ואנו בהחלט שוקלים אם להפוך לחובה בחללים סגורים. העניין הוא שאם ייענו להמלצה זה מספיק טוב, ולא חייבים להגיע למישור של חובות".

עוד בוואלה!

 עלייה בהדבקות חוזרות בקורונה; משרד הבריאות: "שוקלים להחזיר את חובת המסכות"

לכתבה המלאה

"בימים האחרונים העלייה משמעותית, המספרים עדיין רחוקים ממה שהיכולת שלנו במערכת הבריאות להכיל את הטיפול באוכלוסייה הזו [שנמצאת בסיכון]. אנו צריכים לעקוב בימים הקרובים אם זה יכול להגיע למקומות שיסכנו אותנו, אם כן נצטרך לחשוב על דברים נוספים. אני מקווה מאוד שכמו בגל האומיקרון, נוכל לעבור את זה בלי מגבלות מיוחדות", הוסיף.

אש הודה כי הווריאנט החדש מאתגר את ההגנה של המחוסנים והמחלימים מקורונה. "יש לא מעט מחוסנים נדבקים ואין לנו הוכחה שחיסון נוסף באמת יגן, בטח לא מפני הדבקות וגם לא ברור לנו אם מפני התחלואה הקשה. החיסון הרביעי הוריד את התחלואה הקשה והפחית את התמותה, ומי שעדיין לא קיבל את החיסון הזה ודאי שאני ממליץ לו להתחסן. לגבי חיסון חמישי זה סיפור אחר", אמר אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully