וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה סופי: המפעל בירוחם ייסגר - עשרות עובדים בסכנת פיטורים

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 18:35

הנהלת מפעל "אמיליה קוסמטיקס" הודיעה על סיום הייצור, בטענה כי החברה רשמה הפסדים בעקבות הפעילות. מפעל אחר צפוי לרכוש את הזכויות, וחלק מהעובדים יוכלו לעבור אליו. לפני כארבע שנים העובדים מחו על פיטוריהם, התבצרו במבנה עד שהוחלט כי המפעל לא ייסגר

מחאה ב"אמיליה קוסמטיקס"/צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן , עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה.

הנהלת מפעל "אמיליה קוסמטיקס" שבירוחם, הודיעה הערב (חמישי) לעובדיה על סגירה. על כן, עשרות עובדים עלולים לאבד את עבדותם. על פי הודעת ההנהלה, תוך כמה שבועות הדלתות ייסגרו והייצור המקומי יגיע לסיום. זאת, בעקבות הפסדים משעמעותיים שרשמה החברה מפעילות המפעל בעבר.

עוד נכתב בהודעת ההנהלה כי החברה הגיעה להסכם מותנה עם מפעל אחר, שבמסגרתו תמכור "אמיליה קוסמטיקס" חלק מהנכסים הרוחניים שלה. אם ההסכם יאושר, עשרות מעובדי המפעל יוכלו להיקלט במקום שרכש את הזכויות. "מקום עבודה חדש צמא לידע וליכולות של העובדים", נמסר מטעם ההנהלה.

עובדים מתבצרים במפעל אמיליה קוסמטיקה בירוחם. בני בן סימון
מפעל "אמיליה קוסמטיקס". ארכיון/בני בן סימון

ראש מועצת ירוחם, טל אוחנה, מסרה בתגובה לסגירת המפעל: "אנחנו נערכנו מבעוד מועד לתרחיש הזה. לשמחתנו, כבר בימים הקרובים יתקיימו ריאיונות לעובדים במפעל התרופות המצליח שלנו ובסוכנות הביטוח שפתח בירוחם אודי דגן. המטרה מבחינתנו היא לאפשר לכל עובד ועובדת הזדמנות לתעסוקה איכותית יותר, בשכר גבוה יותר, לצד הכשרה מקצועית שאנחנו נממן עבורם".

"ליבי עם העובדים שהקדישו את שנותיהם היפות להצלחתו. ניסיון העבר מלמד שהתחלות חדשות מביאות עימן הזדמנויות צמיחה", המשיכה אוחנה. "אני באופן אישי אלווה את 17 העובדים הללו, שמגיעים עם מוטיבציה ומסירות גדולה לביתם החדש".

יו"ר ועד העובדים יגאל חזות מסר כי "יש כ-80 עובדים במפעל, היום קיבלנו הודעה על סגירה. אנחנו בוחנים את המשך דרכנו. ההנהלה לא עידכנה אותנו, זה הגיע לנו בבום. אף אחד לא מבטיח לנו שהמפעל שהם מדברים עליו יקח את העובדים אליו".

עוד בוואלה

שדה הפקר: הפשיעה החקלאית מרימה את ראשה, והמגדלים נותרים חסרי אונים

לכתבה המלאה
עובדי מפעל אמיליה קוסמטיקס, ירוחם, 2017. דוברות ההסתדרות, אתר רשמי
עובדי המפעל. 2017/אתר רשמי, דוברות ההסתדרות

לפני כארבע שנים עשרות מעובדי המפעל התבצרו ברחבת הדשא של המבנה וסירבו לחזור לעבודה, בתגובה למכתבי הזמנה לשימוע לפני פיטורים שקיבלו 30 מתוך כ-250 העובדים. מהנהלת החברה נמסר אז כי מדובר בצעדים הכרחיים להמשך קיומו של המפעל.

"זה שנה מציגה אמיליה קוסמטיקס תוצאות שליליות. החברה הציגה להסתדרות את כל המסמכים המצביעים על מצבה הקשה של החברה, לרבות דוחות כספיים, פעולות שנעשו על ידי ההנהלה, חסכון צפוי מהתייעלות בחברה ונתונים נוספים", נמסר מטעם ההנהלה. לאחר המחאה ובעקבות חתימה על הסכם קיבוצי חדש בשיתוף ועד העובדים וההנהלה הוחלט כי המפעל לא ייסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully