וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדימיר פוטין נראה אוחז בשולחן עם ורידים נפוחים והשמועות על מחלתו התחזקו

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 16:07

השמועות על מצבו הבריאותי המדרדר של נשיא רוסיה מתגברות לאחר שפורסמו תמונות בהן הוא נראה כשהוא יושב ואוחז בידיו בחוזקה בשולחן - כשהוא נראה מתוח והוורידים בפרצופו נפוחים.

בווידאו: ברקע דיווחים על מחלה, פוטין תועד אוחז בשולחן במהלך פגישה/תיעוד בטלוויזיה הרוסית

מה מצבו הבריאותי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין? השאלה הזו עלתה שוב לאחר שהוא נראה פעם נוספת כשהוא יושב ואוחז בידיו בחוזקה בשולחן - כשהוא נראה מתוח והוורידים בפרצופו נפוחים. אחיזת השולחן נלכדה בצילומים במהלך פגישה שנערכה במוסקבה עם סרגיי קוליקוב, מנכ"ל RusNano State Corp., לפי הדיווח של הניו יורק פוסט.

על פי הדיווח, המראה המביך של פוטין מזכיר את איך שנראה במהלך פגישתו עם שר ההגנה סרגיי שויגו באפריל. אחרי שהנשיא הרוסי לא נראה במשך כמה שבועות הוא תועד כשהוא מתנועע בכיסא ואוחז בשולחן עם ידו הימנית. חלק מההערכות היו שפוטין סובל מפרקינסון; אחרים העריכו כי הוא רק מיישם אימונים מימי הקג"ב לגבי צורת הישיבה. אולם, מומחים בקהילת הביון, חלקם בעלי הכשרה רפואית, הובילו למסקנה שפוטין ככל הנראה גוסס. גם בביון הצבאי של אוקראינה העריכו באותם ימים כי פוטין "חולה מאוד".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם מנכ"ל RusNano State Corp, סרגיי קוליקוב ב-15 ביוני. Sputnik/Mikhail Metzel/Kremlin, רויטרס
מה אתם אומרים? ככה יושב אדם בריא?/רויטרס, Sputnik/Mikhail Metzel/Kremlin

הצילומים הללו מגיעים ימים אחדים לאחר שפוטין נראה רועד ומתקשה לעמוד במהלך טקס הענקת פרסים שנערך בקרמלין, שם העניק ליוצר הסרטים ניקיטה מיכאילוב את פרס המדינה מטעם הפדרציה הרוסית.

על פי הדיווחים, רופאיו של המנהיג בן ה-69 המליצו לו שלא להופיע בפומבי למשך זמן ארוך מדי בגלל "בריאותו הבלתי יציבה" - טענה זו הועלתה בערוץ הטלגרם General SVR, המנוהל לכאורה על ידי מקור צבאי בקרמלין. בחשבון נטען שנראה כי פוטין חלה - והוא סובל מחולשה וסחרחורת.

פוטין מתקשה לעמוד

השמועות על מצבו הבריאותי משתוללות כבר תקופה ובין היתר נטען שהוא סובל מסרטן, מחלת פרקינסון או דמנציה בשלב מוקדם. "זה לא מראה של פוטין בריא אלא כזה שנראה חלש יותר ויותר ובקושי מסוגל להחזיק את עצמו זקוף ליד שולחן ישיבות קטן", אמר לאחרונה מומחה לשפת הגוף פרופסור אריק בוזי מאוניברסיטת טקסס טק ל-The Sun.

"גם רגליו של פוטין נראות רזות למדי, כאילו הוא סובל מירידה במשקל או בשרירים כתוצאה ממחלה בלתי מזוהה", הוא אמר. "הנפיחות בפניו מחזקת את המראה הלא בריא, במיוחד בהשוואה לצילומים וסרטוני ווידאו שלו מלפני כמה שנים".

במקביל, פרופסור לרפואה מאוניברסיטת לונדון, אמר ל"מירור" כי הוא מאמין שפוטין סובל מפרקינסון. פרופ' אנגוס דלגליש אמר שהוא "חושב שהראיה המוצקה היחידה שאנו רואים בשגרה היא רעידות הידיים ואני חושב שזה מעיד על מחלה ניוונית כמו פרקינסון. רעידות יהיו עקביות עם פרקינסון ובוודאי שהרעידות שיש לו בידיים עולות בקנה אחד עם המחלה", המשיך דלגליש והוסיף כי פוטין מציג לעתים קרובות "פנים מתות", שזה תסמין ל"פרקינסון קלאסי".

לעומת זאת, פרופסור דיוויד קלארק, מומחה לענייני הגנה ואבטחה, אמר ל-Sky News כי הוא מאמין שפוטין למעשה "נראה בסדר" - והוא מפריך את הטענות שניתן לאבחן אדם על ידי התבוננות בתמונות בתקשורת. "כשאתה רואה אותו בקטעים האלה, שאנחנו רואים לעתים קרובות יותר ויותר עכשיו כשנגמרה הקורונה והוא יוצא מהצללים, איפה שהוא נמצא יותר משנתיים, והוא מנסה להבהיר שהוא שולט - הוא נראה בסדר גמור," אמר קלארק.

"דיברתי עם מספר אנשים שאומרים שאתה לא יכול לזהות את מחלת פרקינסון מהדרך שבה הוא הולך, אתה לא יכול לזהות תסמינים של סרטן רק על ידי התבוננות בתמונות", הוא הוסיף "אני חושד שהוא רק היפוכונדר. ב-7 באוקטובר הוא יהיה בן 70. ידוע שהוא מכור לבוטוקס די חזק, אני תמיד אומר שהוא מנסה לחנוט את עצמו בעודו בחיים", אמר המומחה. "הוא מסתובב עם רופאים, ידוע שיש צוות קטן של רופאים שלעולם אינו רחוק ממנו, ונאמר שהוא עוזב פגישות במרווחים תכופים כדי ללכת להתייעץ עם מישהו" טוען קלארק.

השמועות על מנהגיו של פוטין הולכות ונהיות ביזאריות, כשהין היתר נטען שהוא מתרחץ בדם שהופק מקרני צבאים, שנחתכות בזמן שהן גדלות ועדיין מלאות בדם טרי, לפי סוכנות החקירה הרוסית "הפרויקט".

בכל מקרה, בקרמלין מכחישחם כל טענה לפיה פוטין במצב בריאותי ירוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully