וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במודיעין האמריקני: פוטין חולה בסרטן - וניצל מניסיון התנקשות

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 20:14

אתר "ניוזוויק" דיווח על דוח מסווג אודות המצב הבריאותי של פוטין. הדוח מציב את פגישתו של פוטין עם מקרון, בה ישבו בשולחן ענק, כסימן המחשיד הראשון. אחרי שהוא תועד כשהוא מתנועע בכיסא, חלק חשבו שהוא סובל מפרקינסון - אך בקהילת הביון קבעו: פוטין, ככל הנראה, גוסס

בווידאו: פוטין ביקר פצועים מהמלחמה באוקראינה/צילום: רויטרס

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, טופל בחודש אפריל בשל סרטן מתקדם וניצל מניסיון התנקשות בחודש מרץ - כך דווח היום (חמישי) באתר "ניוזוויק" האמריקני, בהתבסס על שיחות עם שלושה בכירים במודיעין האמריקני, שקראו דוח מסווג חדש על המצב הבריאותי של פוטין.

אנשי המודיעין הבכירים - אחד ממשרד מינהלת קהיליית המודיעין, השני הוא קצין בכיר לשעבר בחיל האוויר והשלישי הוא מסוכנות המודיעין של משרד ההגנה - ציינו כי הבידוד שבו נמצא פוטין מקשה לקבוע בוודאות מה מצב בריאותו הנוכחי. אולם, הדוח המקיף, שחובר בסוף החודש שעבר, מזהה בעיות רפואיות.

לפי הדיווח, נקודת המוצא של הדוח הייתה הפגישה של פוטין עם עמיתו הצרפתי, עמנואל מקרון, ב-7 בפברואר, כשבועיים לפני הפלישה, כשהשניים ישבו משני קצותיו של השולחן הענק בקרמלין. "לא היו לחיצות ידיים, לא היה חיבוק חם ושמנו לב לזה", אמר הבכיר במשרד מנהלת קהיליית המודיעין, שציין כי גם אנשי המודיעין הצרפתי הגיעו "למסקנות משלהם" בעקבות המפגש.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ShutterStock
חולה בסרטן? פוטין/ShutterStock

הפגישה של פוטין עם שר ההגנה שלו, סרגיי שויגו, ב-21 באפריל, התקיימה ליד שולחן קטן יותר, אחרי שהנשיא הרוסי לא נראה במשך כמה שבועות. בפגישה תועד פוטין כשהוא מתנועע בכיסא ואוחז בשולחן עם ידו הימנית. חלק מההערכות היו שפוטין סובל מפרקינסון; אחרים העריכו כי הוא רק מיישם אימונים מימי הקג"ב לגבי צורת הישיבה. אולם, מומחים בקהילת הביון, חלקם בעלי הכשרה רפואית, הובילו למסקנה שפוטין ככל הנראה גוסס. גם בביון הצבאי של אוקראינה העריכו באותם ימים כי פוטין "חולה מאוד".

הדוח גם מאשר את השמועות שסוכל ניסיון להתנקש בחייו של פוטין במרץ האחרון, אולם בדיווח לא נאמר מי עמד מאחוריו. "הניוזוויק" ציין כי סוכנות הביון האמריקנית ושירותי מודיעין זרים אחרים זיהו סיפורים רבים על חוסר שביעות רצון בדרגים הבכירים של המשרדים לענייני ביטחון ורצון של דיפלומטים לערוק למערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם נשיא צרפת עמנואל מקרון במוסקבה, 22 בפברואר 2022. רויטרס
החשד הראשון. פוטין ומקרון, פברואר/רויטרס

הבכיר במשרד המנהלת ציין כי "פוטין חולה או גוסס זה דבר טוב לעולם, לא רק בשביל עתידה של רוסיה או סיום המלחמה באוקראינה, אלא גם כדי שייעלם איום של מלחמה גרעינית מצד אדם מטורף". "לפוטין מוחלש - בוודאי מנהיג בירידה שאינו בשיא כוחו - יש פחות השפעה על יועציו והכפופים לו, אם הוא למשל יורה על שימוש בנשק גרעיני", הדגיש.

השבוע דחה שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, את הפרסומים על מצב בריאותו של פוטין, אולם הגורם הבכיר הסביר כי "ההתעקשות של לברוב שהכל רגיל היא כמו הצהרת נאמנות לפוטין כמו שהיא סוג של אבחנה שצריך להקשיב לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully