וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "לא לטוס לטורקיה. ישראלים שנמצאים שם - תחזרו בהקדם האפשרי"

עודכן לאחרונה: 13.6.2022 / 15:25

אחרי הפרסום בוואלה! לפיו כוחות הביטחון של טורקיה עצרו חשודים שניסו לחטוף תיירים ישראלים במדינה בשליחות איראן, קרא שר החוץ באופן חריג לישראלים לא לטוס לטורקיה ולאלה ששוהים במדינה לצאת ממנה באופן מידי. "חלק מהישראלים חזרו לארץ בלי לדעת שחייהם ניצלו"

בווידאו: קריאה חריגה של לפיד לישראלים השוים בטורקיה לשוב לארץ - "אין חופשה ששווה את החיים שלכם"/צילום: ערוץ הכנסת

שר החוץ יאיר לפיד קרא היום (שני) לישראלים לא לטוס לטורקיה. "ישראלים שנמצאים שם - תחזרו בהקדם האפשרי", הוסיף. זאת, בעקבוח הדיווח על סיכול פיגוע חטיפה איראני במדינה על ידי ישראל וטורקיה. "בעקבות אירועי השבועות האחרונים בטורקיה ואחרי סדרה של נסיונות לפיגועי טרור איראניים כלפי ישראלים שיצאו לנופש באיסטנבול, אנחנו קוראים לישראלים אל תטוסו לאיסטנבול ואם אין לכם צורך חיוני אל תטוסו לטורקיה. אם אתם כבר באיסטנבול, תחזרו לישראל בהקדם האפשרי".

על פי גורם בכיר ישראלי, ישראל עדכנה את טורקיה מראש בהודעתו הצפויה של לפיד. לפי הבכיר, הטורקים לא הביעו התנגדות, הם מודעים היטב למצב ולוקחים אותו ברצינות.

לפיד פירט ואמר כי ארגוני הבטחון הישראלים שותפים יחד עם משרדי החוץ וראש הממשלה בשבועות האחרונים "למאמץ אדיר שהציל חיי ישראלים. חלק מהם חזרו לארץ ומסתובבים בינינו בלי לדעת שחייהם ניצלו. אירועי הטרור האלה הם כלפי ישראלים שנסעו לחופש. הם בוחרים באופן מכוון אזרחים ישראלים כדי לחטוף אותם או לרצוח אותם. זה יכול ליפול על כל אחד. זו סכנה אמיתית ומידית".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד 23 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
לפיד בישיבת הסיעה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

"אנחנו מקווים ומאמינים שהאזהרה הזו לא תהיה לטווח ארוך", הוסיף שר החוץ. "זוהי עונת התיירות, ונעשה כל מאמץ להביא תוך זמן קצר לרגיעה בטחונית שתאפשר לישראלים לשוב לתורכיה ולהנות מכל מה שיש לה להציע. עד אז, האזהרה בעינה עומדת ואני קורא לכל מי שתכנן טיסה למצוא יעדים אחרים".

בכיר ישראלי אמר היום לוואלה! כי כוחות הביטחון של טורקיה עצרו לפני כמה שבועות כמה חשודים שפעלו בשליחות משמרות המהפכה של איראן וניסו לחטוף תיירים ישראלים על אדמת טורקיה.

הבכיר אמר כי המעצר התרחש לפני כמה שבועות כחלק משיתוף הפעולה המודיעיני והביטחוני בין המדינות לסיכול פיגועים איראנים נגד תיירים ישראלים. במטה ללוחמה בטרור מדגישים כי למרות סיכול החטיפה לפני כחודש, עדיין קיים חשש לפיגועים - ולכן אזהרת המסע לישראלים לטורקיה נותרה על כנה.

אתמול פורסם כי ישראל וטורקיה סיכלו לפני כחודש פיגוע של משמרות המהפכה נגד אזרחים ישראלים, ובכיר ישראלי ציין כי הפיגוע היה אמור להתבצע במתווה של חטיפה.
 

עוד בוואלה!

כוחות הביטחון הטורקים עצרו סוכנים של משמרות המהפכה שניסו לחטוף ישראלים

לכתבה המלאה
איסטנבול, טורקיה 14 בונבמבר 2021. יואב איתיאל
הטורקים לא הביעו התנגדות להודעת לפיד. איסטנבול/יואב איתיאל

לפיד התייחס בישיבת סיעת יש עתיד גם למצב הפוליטי ואמר כי הוא לא "חושש מכך שבנט ימנע ממני את כהונת ראש הממשלה, אני מכיר אותו ויש לנו יחסי אמון טובים מכדי להקשיב לכל הרכילויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully