וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אורבך הציע לתמוך בפיזור הכנסת בטרומית ובהקמת ממשלת ימין חלופית

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 20:48

לוואלה! נודע כי ח"כ מימינה, שברקע איומיו לפרוש מהקואליציה נפגש היום פעמיים עם רה"מ, שוקל להוציא לפועל מהלך שימנע מלפיד לכהן כראש ממשלת מעבר. מטרת המהלך: לאפשר הקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית. אם המהלך לא יצליח - יתמוך בפיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית

בווידאו: תומכי הממשלה הפגינו מחוץ לביתם של רינאווי זועבי וניר אורבך/מערכת וואלה!

חבר הכנסת ניר אורבך שנפגש היום (ראשון) עם ראש הממשלה נפתלי בנט בוחן את האפשרות לתמוך בחוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית. לוואלה! נודע כי מטרת המהלך היא לאפשר מגעים להקמת ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית מבלי לקיים בחירות. לפי תוכניתו של אורבך, אם המהלך לא יצליח - הוא יתמוך בפיזור הכנסת ה-24 גם בקריאה שנייה ושלישית.

מדובר באחת האפשרויות הבולטות שאורבך בוחן להמשך דרכו הפוליטית בקואליציה הנוכחית. בתמיכתו בחוק הפיזור בקריאה טרומית בלבד, ימנע גם בשלב ראשון את האפשרות שראש הממשלה החליפי, השר יאיר לפיד, יכהן כראש ממשלת מעבר.

בנט ששמע ממנו על כך, ביקש ממנו להמתין עם ההחלטה כמה ימים כדי לאפשר לקואליציה לייצב את עצמה עם התפטרותם של חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"ם וחברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ, אף שהשניים מסרבים כעת להתפטר. אורבך נפגש היום עם בנט לשתי פגישות - בבוקר ובערב, שבפגישה השנייה השתתף גם טל גנצבי, ראש הסגל לשעבר של בנט שפרש בחודש שעבר מתפקידו. גנצבי נחשב למקורב לאורבך ובנט נעזר בו הימים האחרונים כדי לנסות לפתור את המשבר.

בנט, אורבך. ראובן קסטרו
לפי תוכניתו של אורבך, אם המהלך לא יצליח - הוא יתמוך בפיזור הכנסת ה-24/ראובן קסטרו

בנט ואורבך צפויים להיפגש שוב בימים הקרובים במסגרת המאמצים למנוע את פרישתו מהקואליציה, ומחר בבוקר הוא צפוי להיפגש גם עם שרת הפנים איילת שקד וסגן השר אביר קארה לפגישה על המשך צעדיו.

ביום שישי נחשף בוואלה! כי בפגישתם בסוף השבוע, בנט ביקש מאורבך להמתין תקופה של כמה שבועות עם פרישתו, והסביר לו שהכוונה היא בינתיים לדחוק ברע"מ או מי ממפלגות השמאל לפרוש לפניו, כך שבנט יוכל לכהן כראש ממשלת מעבר בתקופת בחירות. בלשכת בנט הכחישו את הדברים אבל אורבך סרב להגיב. שני הצדדים דיווחו כי הפגישה ביניהם הייתה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully