וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורבך התחייב בפני שקד: לא אפעל מאחורי הגב שלך

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 10:51

חבר הכנסת נפגש הלילה עם שרת הפנים בביתו ולפי גורמים פוליטיים, השניים סיכמו לתאם מראש כל החלטה פוליטית שתתקבל בימים הקרובים. עם זאת, במערכת הפוליטית מעריכים כי שקד מנסה לשכנע את אורבך לעכב את פרישתו מהקואליציה

בווידאו: חוק יו"ש נפל בקריאה ראשונה לאחר שגנאים ורינאווי זועבי הצביעו נגד/צילום: ערוץ הכנסת

בצל המגעים שמנהל לפרישה מהקואליציה, ח"כ ניר אורבך התחייב הלילה (חמישי) בפני שרת הפנים איילת שקד כי יתאם איתה מראש כל החלטה פוליטית שיקבל בימים הקרובים. לפי גורמים פוליטיים, אורבך אמר לשקד: כל מהלך יהיה מתואם, לא אפעל מאחורי הגב שלך.

לאחר שנחשפו בוואלה! המגעים המתקדמים בין אורבך לליכוד, שקד נפגשה עמו בלילה בביתו בפתח תקווה במשך שעות ארוכות. לפי מקורבים לשניים, הם מתואמים ושקד ידעה גם על המגעים עם הליכוד. למרות זאת, במערכת הפוליטית סבורים כי שקד מנסה לשכנע את אורבך לעכב את המהלך שלו לפרישה מהקואליציה.

ניר אורבך. ראובן קסטרו
ניר אורבך/ראובן קסטרו
שרת הפנים איילת שקד במסיבת עיתונאים של הצגת תוכנית הדיור הממשלתית. משרד האוצר ירושלים, 31 באוקטובר 2021.. יונתן זינדל, פלאש 90
איילת שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

אורבך מנהל את המגעים על דעת עצמו אבל יעדיף אם שקד תהיה חלק מהעסקה עם הליכוד. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי אורבך יקבל החלטה בימים הקרובים ואם יחליט לפרוש הוא מעדיף לעשות את זה ביחד עם שקד אך בשלב זה הוא סבור כי אינה מסוגלת להתנתק מבנט.

לוואלה! נודע כי בלילה בין שני ושלישי אורבך נועד עם בנט והודיע כי אין בכוונתו להמשיך בכהונתו בקואליציה כפי שהיא מתנהלת כעת. הפגישה נמשכה שעתיים, ובמהלכה אמר אורבך לבנט כי "הערבים בקואליציה מחפשים רק כספומט ולא שום חזון אזרחי" והוסיף "נתתי הזדמנות, שילמתי מחירים, נותרתי לבד ואין כבר טעם להמשיך".

אורבך, הסבור כי השמאל ורע"ם מובילים את סדר היום בממשלה ובקואליציה, הדגיש בפגישה ש"זה נגמר" ועל בנט להפנים את זה. למרות הנחרצות בדברי אורבך, הוא אמר כי ימתין מספר ימים עם ההחלטה הסופית. מאז, אורבך מנהל מגעים עם הליכוד, ולפי הפרטים שנחשפו בוואלה! - השיחות מתנהלות באמצעות מתווכים. כמו כן, הוצע לו שיריון בליכוד ברשימת המפלגה לכנסת הבאה, תמורת פרישה מהקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully