וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אורבך מנהל מגעים עם הליכוד לפרישה מהקואליציה; טרם קיבל החלטה

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 20:59

הח"כ מימינה מנהל את המגעים בימים האחרונים בתיווך מספר גורמים בהם ראש עיריית שדרות, וצפוי לקבל החלטה בימים הקרובים - כך נודע לוואלה!. אורבך מנהל את השיחות על דעת עצמו, מעדיף ששקד תהיה חלק מהעסקה אך סבור שלא תתנתק מבנט. בלשכתו סרבו להגיב

בווידאו: חוק יו"ש נפל בקריאה ראשונה לאחר שגנאים ורינאווי זועבי הצביעו נגד/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ ניר אורבך מנהל בימים האחרונים מגעים עם הליכוד לפרישה מהקואליציה בתמורה לשיריון ברשימת המפלגה לכנסת הבאה - כך נודע היום (רביעי) לוואלה!. אחד הגורמים המעורבים בתיווך בין הצדדים הוא אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, ששוחח עם אורבך בימים האחרונים במספר הזדמנויות וכן מקורבים נוספים לאורבך, שכבר תקופה ממושכת לוחצים עליו להוציא לפועל את המהלך.

אורבך מנהל את המגעים על דעת עצמו אבל יעדיף אם איילת שקד תהיה חלק מהעסקה עם הליכוד. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי אורבך יקבל החלטה בימים הקרובים ואם יחליט לפרוש הוא מעדיף לעשות את זה ביחד עם שקד אך בשלב זה הוא סבור כי אינה מסוגלת להתנתק מבנט.

אורבך אמר השבוע בשיחות סגורות כי איבד אמון בממשלה, זאת בין היתר ברקע ההתנהלות של רע"ם ומרצ סביב חוק תקנות יהודה ושומרון.

מלשכת אורבך סרבו להגיב.

ראש עיריית שדרות אלון דוידי היה חבר ברשימת ימינה בבחירות האחרונות, ופרש ממנה יממה לפני השבעת הכנסת ה-24, לאחר שהבין כי בנט יקים ממשלה עם רע"ם ומפלגות השמאל. בתגובה לדברים מסר: "זה לא נכון".

ח"כ ניר אורבך בכנסת. יונתן זינדל, פלאש 90
יקבל החלטה על פרישה מהקואליציה בימים הקרובים? ח"כ אורבך/פלאש 90, יונתן זינדל

בתוך כך, וברקע הלחצים באופוזיציה ובליכוד על חברי ימינה לעזוב את הממשלה ולחבור לליכוד, פגשה הערב ח"כ איילת שקד את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה באירוע לציון 70 שנה למלכה אליזבת בבית השגריר הבריטי ברמת גן. נתניהו ורעייתו בירכו את שקד ואף לחצו את ידה, אחרי שנים של טינה ידועה ומופגנת בינה ובין בני הזוג.

עוד בוואלה!

שקד ואורבך מתנגדים להדחת סילמן מראשות הוועדה בכנסת: "עדיף לא לשבור מולה את הכלים"

לכתבה המלאה
איילת שקד ובנימין נתניהו בפגישה לציון 70 שנה למלכה אליזבת בבית השגריר הבריטי ברמת גן. 8 ביוני 2022. ללא, אתר רשמי
שקד ונתניהו, הערב/אתר רשמי, ללא

יציבותה של הקואליציה התערערה פעם נוספת בתחילת השבוע, אז נפל החוק תקנות: יו"ש בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. זאת, לאחר שח"כ מאזן גנאים מרע"ם וח"כ ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ הצביעו נגד הצעת החוק בניגוד לעמדת הקואליציה. לאחר שנפל החוק הטיח ח"כ אורבך בחברי רע"ם כי הם "לא יודעים להיות שותפים, הניסוי הזה נכשל".

לפני כחודשיים הודיעה ח"כ עידית סילמן מימינה על פרישתה מהקואליציה, צעד שהביא לאיבוד הרוב שלה בכנסת, והסתמכותה על 60 ח"כים בלבד. גורמים בליכוד אמרו אז כי הובטח לסילמן שריון ברשימה בבחירות הבאות ותיק הבריאות בממשלה הבאה. פרישתה גררה גל תגובות אוהדות וברכות מצד ח"כים וראשי הסיעות מהימין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully