וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד ואורבך מתנגדים להדחת סילמן מראשות הוועדה בכנסת: "עדיף לא לשבור מולה את הכלים"

7.6.2022 / 18:39

גם לאחר שהצביעה נגד המינוי של כהנא לשר, שני חברי ימינה מתנגדים להדחתה של סילמן מראשות הוועדה בכנסת. לטענתם, המהלך יגרום לה לפעול באופן נחרץ יותר נגד הממשלה. עמדה זו שונה מזו של בנט, שהבהיר בעבר כי יש להדיח את סילמן מיד אחרי ההצבעה הראשונה שלה נגד הממשלה

בווידאו: ח"כ סילמן הצביעה נגד המינוי מחדש של סגן השר מתן כהנא לתפקיד שר הדתות/צילום: ערוץ הכנסת

לפחות שני חברי ימינה מתנגדים להדחתה של חברת הכנסת עידית סילמן מראשות ועדת הבריאות בכנסת, גם לאחר שהצביעה אמש נגד עמדת הממשלה על המינוי מחדש של סגן השר מתן כהנא לשר הדתות. לוואלה! נודע היום (שלישי) כי השרה איילת שקד וחבר הכנסת ניר אורבך הבהירו בשיחות שערכו ביממה האחרונה כי ההדחה של סילמן מהתפקיד תדחוק אותה להתנגד באופן משמעותי יותר להצעות הממשלה ו"עדיף לא לשבור את הכלים", אלא לנסות למצות איתה את כל האפשרויות לטובת הצבעות נוספות בעתיד, אז ייתכן כי תתמוך בעמדת הממשלה או הקואליציה.

עמדת שקד ואורבך שונה מעמדת ראש הממשלה ויו"ר ימינה נפתלי בנט, שהבהיר בשיחות עם חברי מפלגתו כי בהצבעה הראשונה של סילמן נגד הממשלה - יש להדיח אותה מראשות הוועדה. גם סגן השר כהנא הביע עמדה דומה ואמר היום כי "עידית סילמן הוכיחה אתמול במעשיה באופן סופי ומוחלט שהיא לא חלק מסיעת ימינה. אני מניח שיהיו לכך השלכות". עם זאת, כהנא הוסיף כי "נפעל מתוך שיקול דעת ולא מהבטן". כעת, ההתנגדות של שקד ואורבך עשויה לעכב את המהלך נגד סילמן, עד להחלטה סופית במפלגה. למרות שהאפשרות להכריז על סילמן כפורשת איננה על הפרק בינתיים, השניים צפויים להתנגד גם לכך.

עידית סילמן, 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
"לא לשבור מולה את הכלים". סילמן/ראובן קסטרו

הלילה נפל בכנסת מינויו מחדש של מתן כהנא לשר הדתות. זאת, לאחר שראש הממשלה ביקש שההצבעה תהיה הבעת אמון בממשלה ולאחר שסילמן הצביעה נגד המינוי - ולראשונה נגד הממשלה. הרוב בהצבעה לא הושג לאחר ש-55 תמכו במינויו של כהנא ו-55 התנגדו. מדובר במפלה השנייה לקואליציה תוך פחות מיממה - בהמשך להפסד בהצבעה על הארכת תקנות יהודה ושומרון.

בקואליציה ידעו כי יש סיכוי גבוה לכך שהמינוי של כהנא ייפול, אך התעקשו לקיים את ההצבעה כדי לאפשר לימינה לקדם את המהלך נגד סילמן. עם זאת, במפלגה לא התקבלה על כך החלטה סופית. אחרי ההצבעה, מתן כהנא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר ב"מכה קלה בכנף". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו חיזק את סילמן שהפילה את המינוי ובירך "סילמן את אלופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully