וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ביקש מאורבך להמתין עם פרישתו כדי לדחוק ברע"מ לפרוש; המטרה: יכהן כראש ממשלת המעבר

עודכן לאחרונה: 10.6.2022 / 14:55

לוואלה! נודע כי ראש הממשלה ביקש מחבר מפלגתו בפגישה שקיים עמו לחכות כמה שבועות עד שאחד מחברי רע"מ או מפלגות השמאל יפרשו לפניו - מהלך שימנע מלפיד את התפקיד. מקורביו של אורבך אמרו כי הוא ביקש בתגובה לחשוב על הדברים. לשכת רה"מ: "הדברים לא נאמרו"

בנט פרסם איגרת מיוחדת: "אם איננו רוצים להידרדר אחורה - על כולנו לפעול"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש אתמול (חמישי) בפגישה שערך עם ח"כ ניר אורבך ממפלגתו שימתין כמה שבועות עם פרישתו מהקואליציה, והסביר כי המטרה היא שרע"מ או אחד מחברי מפלגות השמאל יפרשו לפניו, ויהיו הם אחראים לפירוק הממשלה - כך נודע לוואלה!. הבקשה של בנט מלמדת כי גם הוא הפנים שהממשלה נמצאת בסוף דרכה, אך כעת הוא מנסה למנוע פרישה של אחד מחברי מפלגתו כדי שיוכל לכהן כראש ממשלת מעבר בתקופת בחירות - ולא ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

בסביבת אורבך סבורים כי בנט ירצה להקצין ימינה בתקופה הזאת כדי לדחוק בשותפיו משמאל לפרוש. אורבך השיב לבנט כי הוא מבקש לחשוב על כך, והשניים קבעו להיפגש פעם נוספת ביום ראשון בבוקר.

דיונים במליאת הכנסת- העלאת שכר המינימום 08 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בנט. מעוניין להיות ראש ממשלת המעבר/פלאש 90, יונתן זינדל
ח"כ ניר אורבך בכנסת. יונתן זינדל, פלאש 90
אורבך. ממתין עם ההחלטה/פלאש 90, יונתן זינדל

ההערכה היא כי אורבך ייתן לבנט תקופה של מספר ימים נוספים אך לא מעבר. אם אורבך יפרוש מהקואליציה, ויתמוך בפיזור הכנסת - ראש הממשלה החליפי לפיד יהפוך מיד לראש הממשלה במקומו של בנט, ואת הצעד הזה בנט מנסה למנוע.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "הדברים לא נאמרו. מעבר לכך, לא נתייחס לתוכן הפגישה". מלשכת ח"כ אורבך לא נמסרה תגובה.

יאיר לפיד,מ צעד הגאווה, תל אביב, 10 ביוני 2022. ראובן קסטרו
ניסיון למנוע ממנו את התפקיד. לפיד/ראובן קסטרו

בנט ואורבך נפגשו אתמול בקריה בתל אביב. הפגישה התקיימה לבקשת בנט לאחר התייעצויות ממושכות שקיים אורבך במהלך היום עם מקורביו ואנשי לשכתו בנוגע לפרישה מהקואליציה. בתום הפגישה מסרו השניים כי היא "הייתה טובה", ושהם צפויים להיפגש שוב ביום ראשון בשעות הבוקר.

בסביבתו של אורבך הדגישו אז כי הוא עדיין לא גיבש החלטה סופית, ולא מן הנמנע כי אם יתבקש על ידי בנט להמתין עם ההחלטה מספר ימים נוספים - הוא ייעתר לכך בחיוב. לצד זאת, לפי גורמים, אחת האפשרויות שהעלה חבר הכנסת מול ראש הממשלה היא הקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית - בראשות בנימין נתניהו.

במקביל לפגישת בנט-אורבך, השרה איילת שקד נפגשה הערב עם סגן השר אביר קארה. חבר הכנסת אמר היום כי הוא מתנגד למגעים שאורבך מנהל בידיעתה עם הליכוד לפרישה מהקואליציה, וכעת שקד מעוניינת לחדש את הבלוק עם אורבך וקארה - שיצרה מיד אחרי פרישת סילמן.

אביר קארה ואיילת שקד. מארק ניימן, לע"מ,
שקד וקארה/מארק ניימן, לע"מ

השיחות עם הליכוד

מאז הדרמה הלילית בכנסת השבוע שהגיעה לאחר ההפסד הצורם של הקואליציה עם נפילת חוק תקנות יהודה ושומרון, אורבך מנהל מגעים עם הליכוד ולפי הפרטים שנחשפו בוואלה! - השיחות מתנהלות באמצעות מתווכים. כמו כן, הוצע לו שיריון בליכוד ברשימת המפלגה לכנסת הבאה, תמורת פרישה מהקואליציה.

אחד מהגורמים הדומיננטיים המעורבים במגעים הוא יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהיה מעורב באופן דומה גם בפרישה של ח"כ עידית סילמן. אתמול, לאחר שהקואליציה הפסידה פעם נוספת במליאת הכנסת - פרסם יו"ר ש"ס אריה דרעי ציוץ שבו הצהיר כי "הקואליציה התפרקה סופית השבוע. צפו להפתעות בקרוב". בכירים בליכוד זעמו מאד על דרעי בטענה כי פרסום הדברים "גרם נזק" למגעים שמתנהלים מאחורי הקלעים, בין היתר עם ח"כ אורבך.

אורבך מנהל את המגעים על דעת עצמו אבל יעדיף אם איילת שקד תהיה חלק מהעסקה עם הליכוד. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי אורבך יקבל החלטה בימים הקרובים ואם יחליט לפרוש הוא מעדיף לעשות את זה ביחד עם שקד אך בשלב זה הוא סבור כי אינה מסוגלת להתנתק מבנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully