וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות בקשת גנץ: ח"כ ביטון הודיע שיחרים את הצבעות הקואליציה

עודכן לאחרונה: 12.6.2022 / 19:36

לפני כשבועיים ביטון הסכים לבקשת בנט להקפיא את צעדי המחאה נגד הרפורמה בתחבורה הציבורית, אך הזמן חלף מבלי שדרישותיו נענו. חרף ניסיונותיו של יו"ר כחול לבן לבקש ממנו לסייע בשמירה על יציבות הקואליציה, ביטון יחזור להחרים את ההצבעות למעט הצבעות אי אמון וחוק יו"ש

בווידאו: שרת התחבורה מרב מיכאלי בריאיון לטל שלו וקינן כהן מתייחסת לסוגית הפקקים/אולפן וואלה!

למרות בקשת יושב ראש כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, חבר הכנסת מיכאל ביטון הודיע היום (ראשון) כי הוא יחזור להחרים את ההצבעות בקואליציה החל ממחר, למעט הצבעות אי אמון וחוק התקנות ביהודה ושומרון. מוקדם יותר ביקש גנץ מביטון להימנע מצעד של חרם כדי לשמור על יציבות פוליטית בתקופה זו המתוחה לממשלה. עם זאת, גנץ הבהיר כי הוא מגבה את המאבק של ביטון לשינויים ברפורמת התחבורה הציבורית, ובכוונתו לעשות כל שנדרש כדי שייערכו בה שינויים באופן שימנע פגיעה בפריפריה ובשכבות חלשות.

מדובר במשבר קואליציוני שנולד לפני כשבועיים בין ח"כ ביטון, יושב ראש ועדת הכלכלה, ויו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי. ביטון הודיע אז כי הוא מחרים את ההצבעות במליאה במחאה על הרפורמה ועל הפגיעה המתוכננת לדבריו, באוכלוסיות החלשות ובפריפריה.

"לבקשת בנט, לפיד גנץ וליברמן חיכיתי שבועיים", אמר ביטון. "ראש הממשלה יזם שני דיוני עומק ברפורמה עם אנשי האוצר ועם מנכ"ל ראש הממשלה ואני התייצבתי. "מיכאלי לא באה ואסרה על אנשיה לבוא". עוד הוסיף כי "מחר אצביע בעד חוק יו"ש וכנגד אי אמון. לא אהיה זה שיפיל את הממשלה. אך אם העניים יכולים לחכות גם חוקים אחרים יכולים לחכות".

מיכאל ביטון 4. ראובן קסטרו
התבקש להימנע מהחרמת ההצבעות. ביטון/ראובן קסטרו

לאחר התערבות של ראש הממשלה, ביטון הקפיא את המצב לשבועיים וחזר להצביע עם הקואליציה. אולם, בתקופה זאת, למרות ניסיונותיו של בנט, מיכאלי מסרבת לפתוח את הרפורמה או לדון על שינויים. בנט אף כינס בשבועיים האחרונים שתי ישיבות מקצועיות עם ביטון, אנשי משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר לדון בנושא, ולאף אחת מהן לא הגיע נציג ממשרד התחבורה.

ביטון אמר בשבוע שעבר בריאיונות לתקשורת כי אם תסתיים התקופה שבה אפשר את המגעים לשינויים ברפורמה, ללא הסכמות, הוא יחדש את הצעד נגד הקואליציה וישוב לא להצביע עמה כחבר מן המניין. גנץ שדיבר בחשיבות המשך קיום הממשלה, שוחח איתו כמה פעמים, וביקש ממנו להימנע מצעד כזה על מנת לשמור על יציבות הקואליציה.

בכחול לבן סירבו להתייחס לשיחות אישיות "בין אם הדברים נאמרו או לא נאמרו".

מלשכת יו"ר ועדת הכלכלה נמסר בתגובה: "ח"כ ביטון ושר הביטחון גנץ מתואמים ביניהם על כל צעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully