וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטון הודיע: "לא אצביע עם הקואליציה למעט במקרים של אי אמון"

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 12:08

יו"ר ועדת הכלכלה מכחול לבן הודיע כי עד הודעה חדשה לא יצביע עם הקואליציה למעט במקרים של הצבעות אי אמון. זאת בעקבות המחלוקת סביב רפורמת התחבורה הציבורית שלדברי ועדת הכלכלה שנעשתה מאחורי גבה. במפלגה מגבים את ביטון, אך מרגיעים: "אין חשש ליציבות הממשלה"

בווידאו: מיכאל ביטון: "קורא לבנט להקים קבינט ליוקר המחיה"/דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) הודיע היום (רביעי) כי עד הודעה חדשה לא יצביע עם הקואליציה, למעט במקרים של הצבעות אי אמון. עוד הוסיף ביטון כי "אולי בהמשך אצביע נגד". הצהרתו של ביטון מגיעה בעקבות המחלוקת סביב רפורמת התחבורה הציבורית, שלדברי ועדת הכלכלה נעשתה בחטף, מאחורי גבה, ללא הצגת נתונים ובאופן הפוגע באוכלוסיות החלשות ובפריפריה.

ביטון התריע מספר פעמים בשבוע האחרון כי אם לא ייענו לבקשותיו סביב הרפורמה הוא ינקוט בצעדים נגד הקואליציה, אך בקואליציה לא ייחסו לכך חשיבות עד כה. ההודעה של ביטון לקראת ההצבעות היום במליאה עשויה להקשות על הקואליציה בהצבעות שייערכו על הצעות חוק בקריאה טרומית.

בינתיים, בוטלו דיוני הוועדה לשבוע הבא. "אם יש מנהיגות, ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי, שתדע לפתור את זה תוך יום יומיים ואפילו יתקנו 70-80%, אני אקבל", אמר ביטון.

גורם בכיר בכחול לבן אמר לאחר הודעת ביטון כי "קוראים למיכאלי להחזיר את ההתנהלות התקינה לקואליציה ולכנסת ולהגיע לדיונים בוועדת הכלכלה תוך הידברות. התנהלותה של שרת התחבורה פוגעת בשכבות החלשות, תוך התעלמות מוחלטת מערכים סוציאליים ודמוקרטיים מתוך מניעים פוליטיים. כחול לבן מחויבת לממשלה כפי שמוכיחים חברי הסיעה מדי יום. והוכיחו זאת אין ספור פעמים. אין כל חשש ליציבותה".

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, הנמצא במאבק מול שרת התחבורה מרב מיכאלי בשל תנאי ההעסקה שלהם, מסר בתגובה להודעת ביטון: "שרת התחבורה חושבת שהיא יכול להתעלם מהכנסת, מהנהגים ורק לתקוע את הראש בטיקטוק כל היום. אנחנו מברכים את ביטון על עמידתו האיתנה מול שרת התחבורה הכושלת בהיסטוריה".

עוד בוואלה!

למרות הביקורת בכנסת: משרד התחבורה מבטל חלק מהטבות תעריפי הנסיעה ברכבת

לכתבה המלאה

הפערים ברפורמת התחבורה הציבורית

לצד תיקון של פערי מחירים גדולים בין ערים, בלימה של עליה צפויה במחירי התחבורה הציבורית בשל התייקרות הדלק, מעבר לשיטת תעריפים פשוטה, גמישה ובהירה, הרחבה של ההנחה בחופשי חודשי לבני נוער, ונסיעה חינם לבני 75 ומעלה. רפורמת התחבורה הציבורית מביאה עמה גם כמה שינויים שמהווים פגיעה בקבוצות נוסעים מסוימות.

כך למשל, נוסעים מזדמנים, שלא יעשו שימוש בתוכניות החופשי חודשי או למי שהשתמשו בהסדרי נסיעה כמו "ערך צבור" (המאפשר טעינה של נסיעות בתעריף שמגלם הנחה) ימצאו את עצמם משלמים יותר, בשל ביטול ההנחה של אותו ערך צבור.

גם תושבי הפריפריה, שנמצאים במעגלי התעריפים הרחוקים יותר מהמרכז יצטרכו לשלם יותר בחלק מהתרחישים. כיוון שתעריפי הנסיעה מחושבים לפי מרחקים ולא קווים, יציאה מרדיוס של 15 ק"מ, 40 ק"מ או מעל 120 ק"מ מייקרת בחלק מהמקרים את הנסיעה.

גם לתושבי המטרופולינים הגדולים תתייקר הנסיעה, כאשר כרטיס חופשי חודשי משולב לרכבת ואוטובוס שעלה עד כה 208 שקלים יעלה עם כניסת הרפורמה 225 שקלים.

הרפורמה גם מביאה למצב בו נסיעה ברכבת יקרה יותר משמעותית (לדוגמה: חופשי חודשי ארצי רגיל יעלה 255 שקלים, אולם חופשי חודשי לרכבת לטווח של יותר מ-75 ק"מ יעלה 610 שקלים). הפער הזה קריטי למי שמקבלים החזר נסיעות ממקום העבודה, שכן החוק מאפשר למעסיק לשלם לעובד על פי התעריף הזול יותר. השוני בין הסדרי הנסיעות האלו גם יחייב רכישת שני הסדרי נסיעה, אחד לרכבת ואחד לאוטובוסים עבור מי שעושה שימוש משולב בשניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully