וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רינאווי זועבי: לפיד הבטיח להחזיר פלסטינים שגורשו מכפרים בגליל ב-1948; לפיד: מדובר בהזיה

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 19:57

חברת הכנסת ממרצ טענה בריאיון ברדיו א-נאס כי ראש הממשלה החליפי התחייב בפניה להחזיר את מגורשי איקרית ובירעם: "התחלנו לעבוד, אבל זה נבלם". לפיד הכחיש בתוקף את הדברים, ומנכ"לית משרד רה"מ הגיבה באופן חריג: "לא היה ולא נברא, המצאה דמיונית"

בווידאו: ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי מגיעה לפגישה עם שר החוץ יאיר לפיד/צילום: רוני כנפו

ח"כ ג'ידא רינאווי זועבי (מרצ) טענה היום שראש הממשלה החליפי יאיר לפיד הבטיח לה להחזיר את תושבי הכפרים איקרית וברעם שגורשו מהגליל בשנת 1948. "התחלנו לעבוד, אבל זה נבלם", רינאוי זועבי אמרה בריאיון למוחמד מג'אדלה ברדיו א-נאס. לפיד הגיב בטוויטר וכתב: ‏"‎לא היה ולא נברא. מדובר בהזיה".

מנכ"לית משרד רה"מ החליפי, נעמה שולץ, שניהלה את השיחות עם רינאווי זועבי, הגיבה בטוויטר באופן חריג וכתבה: "‏רק במציאות שבה אין מחיר לשקר אמירה כזאת יכולה להיאמר. מצטערת, אבל זה כבר מוגזם. לא היה ולא נברא ולא נגיב יותר להמצאות דימיוניות".

לפיד, ג'ידא רינאוי זועבי. משרד החוץ
הבטיח להחזיר פלסטינים שגורשו מהגליל? לפיד וזועבי בפגישה משותפת/משרד החוץ

מוקדם יותר השבוע רינאווי זועבי טענה כי במסגרת המגעים שלה עם לפיד על חזרתה לקואליציה סוכם שיינתן לה חופש הצבעה בחוקים שמנוגדים לצו מצפונה, שפוגעים בחברה הערבית ובסוגיה הפלסטינית, ולכן הצביעה נגד חוק תקנות יו"ש. בלשכת לפיד טענו בתגובה שמדובר בשקר וכי רינאווי זועבי ביקשה חופש הצבעה לגבי חוק ממדים ללימודים וגם לזה לפיד לא הסכים.

לפיד לוחץ בימים האחרונים על יו"ר רע"ם מנסור עבאס ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ לדרוש את התפטרותה של רינאווי זועבי ושל ח"כ מאזן גנאים כדי להחליפם בכנסת ולגייס רוב להעברת חוק תקנות יו"ש. "מי שלא יכול לחיות עם הקואליציה הזו שיעזוב ומי שיכול לחיות איתה שיתחייב לה. אי אפשר לשחק בשני הצדדים", לפיד אמר אתמול.

עד החודש שעבר, זועבי הייתה אמורה להיות המועמדת של שר החוץ לפיד למינוי פוליטי לתפקיד קונסולית בשנגחאי. לאחר שהקשתה על הקואליציה בחודשיה הראשונים בביקורת על חוק האזרחות, והצביעה נגד חוק הגיוס, בפברואר לפיד הודיע על מינויה במסגרת מכסת המינויים הפולטיים ששמורים לשר החוץ. היא הייתה אמורה לפרוש מהכנסת בסוף תהליך אישור המינוי בנציבות אך החליטה לוותר על המינוי ובמקביל הודיעה על פרישתה מהקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully