וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נפגש עם אורבך; הערכות: אם יתבקש, ידחה את פרישתו בכמה ימים

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 22:38

הפגישה נערכה לבקשתו של ראש הממשלה על רקע התייעצויות ממושכות שקיים אורבך עם מקורביו ואנשי לשכתו בנוגע לפרישה מהקואליציה. בסיומה מסר בנט כי היא "הייתה טובה". מוקדם יותר נועדה השרה שקד עם אביר קארה לחידוש הבלוק שיזמו עם אורבך לאחר פרישת סילמן

בנט פרסם איגרת מיוחדת: "אם איננו רוצים להידרדר אחורה - על כולנו לפעול"/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש הערב (חמישי) עם ח"כ ניר אורבך בקריה בתל אביב. הפגישה התקיימה לבקשת בנט לאחר התייעצויות ממושכות שקיים אורבך במהלך היום עם מקורביו ואנשי לשכתו בנוגע לפרישה מהקואליציה. בתום הפגישה מסרו השניים כי היא "הייתה טובה", ושהם צפויים להיפגש שוב ביום ראשון בשעות הבוקר.

בסביבתו של אורבך הדגישו כי הוא עדיין לא גיבש החלטה סופית, ולא מן הנמנע כי אם יתבקש על ידי בנט להמתין עם ההחלטה מספר ימים נוספים - הוא ייעתר לכך בחיוב. לצד זאת, לפי גורמים, אחת האפשרויות שהעלה חבר הכנסת מול ראש הממשלה היא הקמת ממשלת ימין בכנסת הנוכחית - בראשות בנימין נתניהו.

ח"כ ניר אורבך בכנסת. יונתן זינדל, פלאש 90
נחרץ בדעתו לפרוש, אך ימתין אם בנט יבקש. אורבך/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל לפגישת בנט-אורבך, השרה איילת שקד נפגשה הערב עם סגן השר אביר קארה. חבר הכנסת אמר היום כי הוא מתנגד למגעים שאורבך מנהל בידיעתה עם הליכוד לפרישה מהקואליציה, וכעת שקד מעוניינת לחדש את הבלוק עם אורבך וקארה - שיצרה מיד אחרי פרישת סילמן.

המגעים בין אורבך מימינה לליכוד שנחשפו אתמול לראשונה בוואלה! קיבלו תפנית משמעותית והואצו מיד לאחר הדרמה הלילית בכנסת, בין יום שני לשלישי. סמוך לשעה 2:00 בלילה, לאחר ההפסד הצורם של הקואליציה עם נפילת חוק תקנות יהודה ושומרון, הגיע אורבך לפגישה בלשכת ראש הממשלה. אורבך יחד עם שניים ממקורביו, מנכ"ל ישיבת ההסדר בשדרות מיכאל סימן טוב וליאור ליפשיץ, מנהל קרן "קהילות", האחראית לגרעינים תורניים, הודיע בפגישה כי אין בכוונתו להמשיך בכהונתו בקואליציה כפי שהיא מתנהלת כעת.

עוד בוואלה!

ב-2:00 בלילה, אורבך נפגש עם בנט והודיע לו: "זה נגמר"

לכתבה המלאה
דיונים במליאת הכנסת- העלאת שכר המינימום 08 ביוני 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
בנט במליאת הכנסת, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

לוואלה! נודע כי הפגישה נמשכה שעתיים, ובמהלכה אמר אורבך לבנט כי "הערבים בקואליציה מחפשים רק כספומט ולא שום חזון אזרחי" והוסיף "נתתי הזדמנות, שילמתי מחירים, נותרתי לבד ואין כבר טעם להמשיך".

אורבך, הסבור כי השמאל ורע"מ מובילים את סדר היום בממשלה ובקואליציה, הדגיש בפגישה ש"זה נגמר" ועל בנט להפנים את זה. למרות הנחרצות בדברי אורבך, הוא אמר כי ימתין מספר ימים עם ההחלטה הסופית.

אביר קארה ואיילת שקד. מארק ניימן, לע"מ,
השרה מעוניינת לבנות מחדש את הבלוק עם אורבך. שקד וקארה/מארק ניימן, לע"מ

מאז, אורבך מנהל מגעים עם הליכוד, ולפי הפרטים שנחשפו בוואלה! - השיחות מתנהלות באמצעות מתווכים. כמו כן, הוצע לו שיריון בליכוד ברשימת המפלגה לכנסת הבאה, תמורת פרישה מהקואליציה.

אחד מהגורמים הדומיננטיים המעורבים במגעים הוא יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהיה מעורב באופן דומה גם בפרישה של ח"כ עידית סילמן. אתמול, לאחר שהקואליציה הפסידה פעם נוספת במליאת הכנסת - פרסם יו"ר ש"ס אריה דרעי ציוץ שבו הצהיר כי "הקואליציה התפרקה סופית השבוע. צפו להפתעות בקרוב". בכירים בליכוד זעמו מאד על דרעי בטענה כי פרסום הדברים "גרם נזק" למגעים שמתנהלים מאחורי הקלעים, בין היתר עם ח"כ אורבך.

אורבך מנהל את המגעים על דעת עצמו אבל יעדיף אם איילת שקד תהיה חלק מהעסקה עם הליכוד. גורמים המעורים בפרטים טוענים כי אורבך יקבל החלטה בימים הקרובים ואם יחליט לפרוש הוא מעדיף לעשות את זה ביחד עם שקד אך בשלב זה הוא סבור כי אינה מסוגלת להתנתק מבנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully